יצרנית האופנועים האמריקאית אינדיאן הודיעה כי ה-FTR1200, אופנוע כביש בהשראת אופנוע מרוצי הפלאט-טרק המוצלח של החברה, FTR750, יגיע לייצור. על פניו, עוד ידיעה חדשותית, כזאת שאפשר לדפדף ולהמשיך הלאה. בטח כשהחברה לא משחררת דף נתונים. אבל לדעתי מסתתר פה משהו גדול בהרבה.
אני לא הולך לבנות כאן איזה בילד-אפ מטורף ואני נותן את ההשערה שלי ישר בפנים – אינדיאן לא רוצה להישאר יצרנית אופנועי קאסטום ואשטח בפניכם את טיעוני. אני יוצא מנקודת הנחה פשוטה כי ראשי החברה, או של פולריס, חברת האם, מבינים כי שוק אופנועי הקאסטום לא חזק וגדול מספיק כדי להתבסס עליו בלבד, בטח לא כשצריך ללכת ראש בראש עם מותג חזק (בכל קנה מידה, לא רק של עולם הרכב, אגב) כמו הארלי דוידסון.
אינדיאן, למרות השם האגדי והעבודה הקדחתנית של מחלקת השיווק לחבר אותו לעבר, הוא מותג חדש יחסית. אין לו רצף קיימות כמו הארלי-דוידסון וזה חיסרון מובנה שכנראה באינדיאן מבינים גם כן. אבל זה יכול להיות גם יתרון. אין לחברה עדת מאמינים אדוקה כמו של הארלי והיכולת שלהם לעשות שינויים מרחיקי לכת בזמן קצר יחסית, יתעכלו בקלות יותר על ידי קהל שהוא ככל הנראה גם צעיר יותר.
החברה בשנים האחרונות דוחפת את עצמה באופן שיטתי בכל מה שקשור לספורט מוטורי ואירועים ססגוניים. היא מופיע בפסטיבלים שונים ומתחרה במרוצים שבהם, גם באירופה. היא מתחרה ושולטת בצורה כמעט מוחלטת באליפות הפלאט-טרק האמריקאית, עם ניצחון מוחץ בעונת 2017, בעונתה הראשונה: 37 מקומות פודיום היו של רוכבי אינדיאן, מתוך 54 מקומות סך הכל ורוכביה סיימו את האליפות במקומות הראשון, השני והשלישי. היא גם מחברת את המותג לסדנאות שממירות את אופנועיהם לקפה-רייסר ודואגת ליח”צן את העבודות האלו. שלא לדבר על לחבר את האופנועים לאנשים כמו טראוויס פסטרנה – סמל לאקסטרים אמריקאי.
מי שעוקב אחרי אינדיאן בפרט או פולריס בכלל, יודע שפרט לאינדיאן יש להם גם את הכלי התלת-גלגלי המגניב סלינג-שוט ושהם רכשו גם את חברת ברמו החשמלי. זאת האחרונה אף הופיעה במרוצי האי-מאן, תחת מותג ויקטורי, שפולריס החליטה לבצע בו המתת חסד, על מנת להתמקד באינדיאן. תזכרו אותה, כי היא עוד תחזור ככל הנראה באחת המערכות של מותג.
כבר ב-2015 הודיעה ויקטורי כי היא תשתתף במרוץ פייקס-פיק עם אופנוע שנקרא פרויקט 156. נחשו לאן הפרויקט הזה התפתח – נכון מאוד, ל-FTR1200 שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה. הדגם שהוצג במילאנו נקרא Scout FTR1200 Custom ואני מרשה לעצמי לנחש שזה עניין של זמן עד שנראה גרסאות נוספות. קפה-רייסר מישהו?
כשהוצג האופנוע, סטיב מנטו, נשיא חטיבת האופנועים של פולריס אמר: “בנינו יסודות מוצקים בקטגוריות הקרוזר, הבאגר והטורר בחמש השנים האחרונות ואנחנו נרגשים מהפידבק החיובי סביב דגם ה-FTR750 ומהאפשרות לגדול כמותג בינלאומי בחמש השנים הבאות”. כדי לגדול כמותג בינלאומי, צריך להציע הרבה יותר מרק אופנועי קאסטום וזה בדיוק לאן שמנטו מכוון. בטח כשה-FTR1200 מוצג בתמונות של ווילי-נר והחלקות זנב. הכי רחוק שיש מאותן קטגוריות שציין מנטו.
לדעתי אינדיאן מסתכלת על טריומף כסוג של מודל לחיקוי. נשענת על ההיסטוריה בשביל ליין הדגמים הקלאסיים, אבל נותנת בראש גם בקטגוריות אחרות. ברור לחלוטין שהיא נחושה להצליח עם אינדיאן (בניגוד לויקטורי). לפי איך שזה נראה עכשיו, הכיוון חיובי והראש טוב.