אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אינדיאן FTR1200 – הצהרת כוונות
ראשי » דו-גלגלי » אינדיאן FTR1200 – הצהרת כוונות
אינדיאן FTR1200

אינדיאן FTR1200 – הצהרת כוונות

באינדיאן מתכננים מהפך ואייל פרדר חושב שהדגם החדש מסמן את יריית הפתיחה

אייל פרדר 24/06/2018

יצרנית האופנועים האמריקאית אינדיאן הודיעה כי ה-FTR1200, אופנוע כביש בהשראת אופנוע מרוצי הפלאט-טרק המוצלח של החברה, FTR750, יגיע לייצור. על פניו, עוד ידיעה חדשותית, כזאת שאפשר לדפדף ולהמשיך הלאה. בטח כשהחברה לא משחררת דף נתונים. אבל לדעתי מסתתר פה משהו גדול בהרבה.

אני לא הולך לבנות כאן איזה בילד-אפ מטורף ואני נותן את ההשערה שלי ישר בפנים – אינדיאן לא רוצה להישאר יצרנית אופנועי קאסטום ואשטח בפניכם את טיעוני. אני יוצא מנקודת הנחה פשוטה כי ראשי החברה, או של פולריס, חברת האם, מבינים כי שוק אופנועי הקאסטום לא חזק וגדול מספיק כדי להתבסס עליו בלבד, בטח לא כשצריך ללכת ראש בראש עם מותג חזק (בכל קנה מידה, לא רק של עולם הרכב, אגב) כמו הארלי דוידסון.

אינדיאן, למרות השם האגדי והעבודה הקדחתנית של מחלקת השיווק לחבר אותו לעבר, הוא מותג חדש יחסית. אין לו רצף קיימות כמו הארלי-דוידסון וזה חיסרון מובנה שכנראה באינדיאן מבינים גם כן. אבל זה יכול להיות גם יתרון. אין לחברה עדת מאמינים אדוקה כמו של הארלי והיכולת שלהם לעשות שינויים מרחיקי לכת בזמן קצר יחסית, יתעכלו בקלות יותר על ידי קהל שהוא ככל הנראה גם צעיר יותר.


 

החברה בשנים האחרונות דוחפת את עצמה באופן שיטתי בכל מה שקשור לספורט מוטורי ואירועים ססגוניים. היא מופיע בפסטיבלים שונים ומתחרה במרוצים שבהם, גם באירופה. היא מתחרה ושולטת בצורה כמעט מוחלטת באליפות הפלאט-טרק האמריקאית, עם ניצחון מוחץ בעונת 2017, בעונתה הראשונה: 37 מקומות פודיום היו של רוכבי אינדיאן, מתוך 54 מקומות סך הכל ורוכביה סיימו את האליפות במקומות הראשון, השני והשלישי. היא גם מחברת את המותג לסדנאות שממירות את אופנועיהם לקפה-רייסר ודואגת ליח”צן את העבודות האלו. שלא לדבר על לחבר את האופנועים לאנשים כמו טראוויס פסטרנה – סמל לאקסטרים אמריקאי.

אינדיאן FTR1200

 

מי שעוקב אחרי אינדיאן בפרט או פולריס בכלל, יודע שפרט לאינדיאן יש להם גם את הכלי התלת-גלגלי המגניב סלינג-שוט ושהם רכשו גם את חברת ברמו החשמלי. זאת האחרונה אף הופיעה במרוצי האי-מאן, תחת מותג ויקטורי, שפולריס החליטה לבצע בו המתת חסד, על מנת להתמקד באינדיאן. תזכרו אותה, כי היא עוד תחזור ככל הנראה באחת המערכות של מותג.

אינדיאן FTR1200

כבר ב-2015 הודיעה ויקטורי כי היא תשתתף במרוץ פייקס-פיק עם אופנוע שנקרא פרויקט 156. נחשו לאן הפרויקט הזה התפתח – נכון מאוד, ל-FTR1200 שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה. הדגם שהוצג במילאנו נקרא Scout FTR1200 Custom ואני מרשה לעצמי לנחש שזה עניין של זמן עד שנראה גרסאות נוספות. קפה-רייסר מישהו?

אינדיאן FTR1200

 

כשהוצג האופנוע, סטיב מנטו, נשיא חטיבת האופנועים של פולריס אמר: “בנינו יסודות מוצקים בקטגוריות הקרוזר, הבאגר והטורר בחמש השנים האחרונות ואנחנו נרגשים מהפידבק החיובי סביב דגם ה-FTR750 ומהאפשרות לגדול כמותג בינלאומי בחמש השנים הבאות”. כדי לגדול כמותג בינלאומי, צריך להציע הרבה יותר מרק אופנועי קאסטום וזה בדיוק לאן שמנטו מכוון. בטח כשה-FTR1200 מוצג בתמונות של ווילי-נר והחלקות זנב. הכי רחוק שיש מאותן קטגוריות שציין מנטו.

אינדיאן FTR1200

 

לדעתי אינדיאן מסתכלת על טריומף כסוג של מודל לחיקוי. נשענת על ההיסטוריה בשביל ליין הדגמים הקלאסיים, אבל נותנת בראש גם בקטגוריות אחרות. ברור לחלוטין שהיא נחושה להצליח עם אינדיאן (בניגוד לויקטורי). לפי איך שזה נראה עכשיו, הכיוון חיובי והראש טוב.

 

אינדיאן FTR1200
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד