אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך נולדה גולף GTI
ראשי » מגזין » איך נולדה גולף GTI
גולף GTI

איך נולדה גולף GTI

גולף GTI היא יותר מעוד מכונית. היא המציאה סגמנט חדש ויצרה גל של מכוניות, כזה שממשיך עד היום

אריאל אלסיבוני 09/02/2020 צלם: שחר אלגזי, יולי קיסליוב

פולקסוואגן גולף GTI היא מכונית חשובה מאוד עם סיפור מעניין למדי. כמעט שלא הייתה אחת כזו – פולקסוואגן באופן רשמי לא חשבה לייצר אותה. למעשה, אף חברה לא חשבה על הקונספט הזה, הגולף GTI הייתה הראשונה מסוגה. בשנות ה-70′ פולקסוואגן הייתה במצב רעוע, מפסידה מאות מיליוני דויטשמארקים בכל שנה. פלטפורמות ההנעה האחורית וקירור האוויר עשו את שלהן. הסוף היה קרוב. ניסיונות לעצב דור חדש של קומפקטיות לא צלח.

בסופו של דבר, עיצוב איטלקי, על פלטפורמת הנעה קדמית מודרנית, הביא את ההצלחה חזרה לשערי וולפסבורג. חבורה קטנה של עובדי פולקסוואגן רצו דווקא יותר. הם בנו חיפושית קלה וחזקה יותר, עם מנוע מאודי עליו הזרקת דלק. שם לא היה להם, הם קראו לגולף המשופרת שלהם “גולף ספורט”. בסופו של דבר הנהלת החברה הסכימה לייצר 5,000 יחידות בשנה מהגרסה הזו.

כמה שנים מאוחר יותר, הם כבר הבינו מה יש להם ביד, ואחת מכל עשר גולף שנמכרו היתה בגרסת GTI. להצלחה האדירה של הקונספט החדש “קומפקטית חמה”, שהמציאה ה-GTI, לא נשאר אף אחד אדיש. פורד הציגו את התשובה הראשונה ב-1980, עם ה-XR3 (ה-XR3I המוזרקת תוצג מאוחר יותר) ואחריה כל יצרנית שמכבדת את עצמה. הנחשול הזה נמשך עד היום, פורץ מידות ושיטות הנעה, רמות הספק ומחירים. יש קומפקטיות חמות מכל הסוגים והמינים, הגולף GTI נשארת נאמנה למקור מבחינה רעיונית. משלבת שימושיות גבוהה וביצועים מעוררים.


div class="ad-placement">

GTI גולף פולקסוואגן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד