אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 25 שנים: סוזוקי מציגה DRZ חדש
ראשי » דו-גלגלי » אחרי 25 שנים: סוזוקי מציגה DRZ חדש
סוזוקי DRZ

אחרי 25 שנים: סוזוקי מציגה DRZ חדש

סוזוקי מציגה בתערוכת מילאנו דור חדש ל-DRZ, לראשונה מזה 25 שנים, ששומר על מאפייני הדו"ש הקלאסיים בתוספת טכנולוגיה ומראה עדכני

אופיר דואק 05/11/2024 צלם: יצרן

פעם, הרבה לפני שכל אופנוע גבוה התהדר בתואר אדוונצ’ר, אופנועי דו”ש היו נפוצים כאן בהמוניהם. חסרי יומרות אופנתיות, אבל רב-תכליתיים ושימושיים שיכולים לנוע על הכביש בצורה סבירה ביום-יום ולקצר דרך השטח את הדרך הבייתה. סוזוקי הייתה מהבולטות בז’אנר בישראל עם ה-DR ולאחר מכן ה-DRZ (הידוע בכינוי דרוזי) שהוא מהדו”שים היפניים היחידים שהמשיכו להגיע ארצה באופן רציף גם אחרי שאלו איבדו את התקינה האירופאית שלהם.

עם פתיחת תערוכת מילאנו הבוקר ערכה סוזוקי מסיבת עיתונאים בה חשפה את חידושיה לשנת 2025, כאשר גולת הכותרת היא DRZ חדש, לראשונה מזה 25 שנים. הדגם החדש מיישר קו עם שיטת סימון הדגמים הנוכחית של סוזוקי ומכונה DR-Z 4S כשהוא ינסה להחיות מחדש את קטגוריית הדו”ש ולהתאים אותה לעשור השלישי של המילניום.

בהתאם לכך העיצוב שומר על פרופורציות ומאפייני דו”ש קלאסיים ,עם צללית גבוהה ודקיקה יחסית (לא ברמת עולמות האנדורו), פלסטיקה מינימליסטית ומושב שטוח אבל כזה שגם ניתן לשבת עליו ברכיבה בין עירונית. סוזוקי DRZ החדש קיבל יחידת פנס קדמית מודרנית עם תאורת לד עדכנית, המזלג מוסה כדי לשוות מראה קרבי והוא מתגלגל על שילוב של חישוקי 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור.


 

המנוע בבסיסו הוא אותו מנוע סינגל מקורר נוזל בנפח 398 סמ”ק, אך מעבר לכך כמעט הכל חדש מסביב. המנוע תוכנן ונבנה מחדש כשהוא זוכה לראש מנוע, בוכנה וגלי זיזים חדשים. ישנם שסתומי יניקה מטיטניום, צמד מצתים לצילינדר ומערכת הזרקה חדשה עם מצערת אלקטרונית וגופי מצערת בקוטר 42 מ”מ. מערכת הפליטה חדש לחלוטין וכוללת ממיר קטליטי דו-שלבי מה שעוזר לאופנוע לעמוד בתקינת יורו 5 פלוס המחמירה. נתוני הספק לא פורסמו אך אמורים להיות באזור ה-40 כ”ס.

תיבת ההילוכים נותרה עם חמישה יחסי העברה, כשלעזרת הרוכב נוסף מצמד מחליק. מערכת הקירור חדשה לחלוטין ומורכבת משני מצננים גדולים יותר מבעבר. לסוזוקי DRZ 4S שלדת צינורת פלדה חדשה וקשיחה מבעבר אליה מחוברת זרוע אחורית חדשה מאלומיניום. מערכת המתלים היא מתוצרת קאייבה ומשלבת בין מזלג קדמי הפוך בעל מהלך של 280 מ”מ לבולם אחורי בעל מהלך של 296 מ”מ, שניהם עם אפשרות כיוונון חלקית.

 

סוזוקי DRZ החדש מגיע עם חבילת אלקטרוניקה עדכנית הכוללת שלושה מצבי ניהול מנוע שונים לבחירה, מערכת בקרת משיכה בעלת שני מצבי המתערבות, מצב שטח ואפשרות ניתוק ומערכת ABS עם מצב שטח המנתק את פעולת המערכת על הגלגל האחורי. לוח המחוונים דיגיטלי ומינימליסטי, כשמטעמי חיסכון לא ברורים לא תמצאו כאן מסך TFT צבעוני. בהמשך למסורת, סוזוקי תציע את ה-DRZ החדש גם בגרסת סופרמוטו הנקראת DR-Z 4SM שלה מתלים בעלי מהלך קצר יותר וחישוקים בקוטר 17 אינץ’ עם צמיגי כביש ספורטיביים ועוד מספר שינויים קלים כדי להתאים לרכיבת כביש ספורטיבית. גרסת ה-SM אמורה להיות אלטרנטיבה שפויה לאופנועי הסופרמוטו הקיצוניים המבוססים על אופנועי אנדורו מקצועיים.

עכשיו רק נותר לראות האם ישמור סוזוקי DRZ החדש על מחיר נגיש ועממי, מה שיכול להפוך אותו ללהיט שיחזיר את הדו”שים לאופנה. אנחנו נצטרך להמתין עד לרבעון השלישי של 2025 אז הוא צפוי לנחות בארץ.

 

Suzuki DR-Z 4S 4SM 13Suzuki DR-Z 4S 4SM 13Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 01Suzuki DR-Z 4S 4SM 01Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 02Suzuki DR-Z 4S 4SM 02Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 03Suzuki DR-Z 4S 4SM 03Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 04Suzuki DR-Z 4S 4SM 04Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 05Suzuki DR-Z 4S 4SM 05Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 06Suzuki DR-Z 4S 4SM 06Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 07Suzuki DR-Z 4S 4SM 07Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 08Suzuki DR-Z 4S 4SM 08Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 09Suzuki DR-Z 4S 4SM 09Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 10Suzuki DR-Z 4S 4SM 10Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 12Suzuki DR-Z 4S 4SM 12Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 14Suzuki DR-Z 4S 4SM 14Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 15Suzuki DR-Z 4S 4SM 15Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 16Suzuki DR-Z 4S 4SM 16Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 17Suzuki DR-Z 4S 4SM 17Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 18Suzuki DR-Z 4S 4SM 18Preview

DRZ 4S DRZ 4SM סוזוקי סוזוקי DRZ סוזוקי DRZ 4S תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד