אין כמעט חובב רכב שמכבד את עצמו שלא אוהב מנועי V8. בין אן זה במכונית שרירים אמריקאית, מכונית מסלול או סופרקאר אקזוטית, תצורת המנוע המופלאה הזו מגלמת את כל מה שפטרולהד אוהבים במכוניות.
במהלך ההיסטוריה היו חברות ואנשים שחשבו שזה רעיון מצוין להשתיל מנועי V8 גם באופנועים. מקרטיס בראשית המאה ועד מוטו גוצי. גם בעידן המודרני הרעיון של אופנוע V8 הביא ליצירת כמה מהכלים היותר מיוחדים/מוזרים/ביזארים שעלו על הכביש. הנה מדגם של חמישה אופנועי V8 שכאלו.
1. בוס הוס: חברת בוס הוס האמריקאית לקחה את רעיון האופנוע עם מנוע V8 צעד אחד קדימה. מאז 1990 מייצרת החברה מגוון של אופנועים בעלי מנועי V8 של ג’נרל מוטורס (סמול בלוק ו-LS3). ההיצע של החברה כולל אופנועי קרוזר, באגר, אופנועי תיור וטרייקים. המשותף לכולם הוא מנוע V8 רועם, עמוס כרום, עם 430 עד 560 כ”ס בשילוב תיבת הילוכים חצי אוטומטית עם שני יחסי העברה – לא צריך יותר מזה עם כל כך הרבה מומנט.

2. נורטון נמסיס V8: עם האופנוע הזה ניסו כמה יזמים לחזיר את נורטון לחיים ב-1998. עם מנוע V8 שנשא את השם ‘נמסיס’ ובמטרה לייצר את האופנוע המהיר בעולם. בחברה גייסו מהנדס פורמולה 1 לשעבר שרקח מנוע 1,479 סמ”ק, קומפקטי ומוזרק, שסיפק 235 כ”ס ב-12 אלף סל”ד. אותו מנוע שכן לרוחב שלדת האלומיניום. בכל מקרה, הפרויקט השאפתני והיקר להפליא הזה לא האריך ימים (כמו התחיה של נורטון עצמה) ומלבד כמה אבות טיפוס הוא נותר קוריוז היסטורי.

3. מורבידלי V8: ליצרנית האופנועים האיטלקית מורבידלי, שהוקמה ב-1957, יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. גם כאן מדובר ביזמים נמרצים שרצו להציל שם ענק, עם אופנוע V8 כמובן. במקרה הזה מדובר באופנוע ספורט תיור במידות מקובלות, זאת הודות למנוע V8 בנפח של 848 סמ”ק שהוצג בשנת 1994. הבעיה הגדולה שלו הייתה מחיר עתק שהוביל למכירות מצומצמות למדי. בשנת 2001 הוא הוגדר על ידי ספר השיאים של גינס כאופנוע הסדרתית היקר ביותר בעולם, וזה מסביר למה הוא כל כך נדיר ולמה מורבידלי שוב פשטה את הרגל. תיראה מופתע.

4. חזן מוטורוורקס פרארי F355
דוגמה טרייה לסטייה הזו אפשר למצוא באופנוע הזה. שנבנה סביב V8 שמלקח מפרארי F355. סדנת האופנועים חזן מוטורוורקס מלוס אנג’לס, בנתה את האופנוע הזה מאפס עם מנוע שמספק כ-400 כ”ס. יש כאן גם תיבת הילוכים ייעודית עם שישה יחסי העברה שהותאמה לו. אפשר לציים גם את שלדת הזנב והזרוע החד-צידית שמשלימים את המראה האקזוטי. בנוסף שולבו רכיבי מדף מהרמה הגבוהה ביותר כמו מתלים מתוצרת אולינס. עבודה יפה חזן (אנחנו לא יודעים אם יש לו קשר לאיזורנו).

5. PGM V8
הרבה הזיות מוטוריות יוצאות מסדנאות באוסטרליה, ואחת מהן מגיעה מ-PGM. זה פשוט, הסדנה הזו החלה לפני כעשור לבנות את האופנוע הסדרתי החזק ביותר בעולם. יש לו מנוע V8 כמובן שנולד מחיבור של שני מנועים ארבעה צילינדרים שהגיעו מימאהה R1. חיבור שמייצר 334 כ”ס ב-12,800 סל”ד. גם במקרה הזה מדובר באופנוע יקר להחריד, עם תג מחיר של 180 אלף דולר בשנת 2018. תאורטית, אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אתם יכולים עדין לפנות ל-PGM שתייצר עבורכם אחד כזה.
