אודי A8 היא מכונית מרשימה מאוד. מרשימה לאללה. את זה אני לא צריך לספר לך. כבר בהשקה העולמית שלה נחשפנו לטכנולוגיה, ליכולת להוד ולהדר. אני נזכר עכשיו, שבאירוע ההשקה שנערך לה מעבר לים, לקחו אותנו לקוקטייל הרשמי במושבים האחוריים של אותן אודי A8 חדשות. ואני מספר לך את זה עכשיו, כי גם על אדמת ארץ הקודש, התייצבה למבחן הגרסה המוארכת של מכונית הפאר, וכרגיל במפגשים מעין אלו, הדמיון מתחיל להפליג.
בפעם הקודמת שנחתה לידי אודי A8 ארוכה כזו למבחן, לפני דור או שניים (מי זוכר…) גם מצאתי את עצמי תוהה לגבי שימוש באותו המושב האחורי. התוכנית שלי הייתה פשוטה, רציתי לקחת את ההורים שלי לסיבוב ארוך במושב האחורי הזה, וללבן כמה נושאים. תכננתי לקרוא לכתבה ההיא “טיפול משפחתי”. בסופו של דבר, הנסיעה נגמרה בריב. והכתבה נגנזה.
היום, נשוי עם ילד. אני יכול להעריך את המושב האחורי הזה הרבה יותר. כי לפעמים אתה צריך קצת שקט, ככה עם עצמך. ועוד מעט תבין כמה שקט ונוחות נותן המושב הזה גם בחנייה. אני רק אציין כבר עכשיו, אודי A8 L יכולה לעזור גם בשלום הבית. אם אתם מהזוגות שרבים על השלט, כאן אתם יכולים להתרווח בנוחות, שניכם ולכל אחד מסך טלוויזיה משל עצמו. רק אומר.
מלחמת חורמה
לא קל להתמודד בטופ של הטופ של עולם הרכב. קטגורית הפאר תמיד הייתה טריטוריה טבעית של מרצדס ועושה רושם שהיא תמיד הייתה שם. ב.מ.וו הצטרפו לחגיגה באיחור לא קל עם ה-7, כשאודי עשו את הצעדים המשמעותיים שלהם בכיוון רק בתחילת שנות ה-90′. אבל קשה להגיד שמי מהן הצליחה לפגוע בול בתחושת הפאר החמימה שהייתה ב-S לדורותיה.
עד עכשיו. מה שמפיל את האסימון הזה הוא לא העיצוב החיצוני המרשים והכוחני. זהו עיצוב הפנים, הוא זה שמקפיץ את ה-A8 הזו למעלה וצמוד למתחרה המוכרת. תא הנוסעים הזה כל-כך מוקפד, משובח ומתקדם שאתה פשוט רוצה לשהות בו, עוד ועוד.
זה לא רק עניין טכנולוגי, למרות שני המסכים הענקיים האלו שמשולבים באלגנטיות בתא הנוסעים. זה שילוב, בין פאר, אלקטרוניקה ותשומת לב לפרטים. אלו חיפויי העץ שנפתחים בכדי לחשוף את פתחי המיזוג, זה הפידבק שנותנת לחיצה על המסכים האמורים, זו התאורה שנדלקת בכיסי הדלתות רק כשאתה שולח יד אליהם. מישהו הפעיל כאן את הראש ופתח את הכיס, וזה מורגש בכל אינטראקציה קטנה עם המכונית הזו.
כמובן שאלו רק דוגמאות קטנות, אבל אני מקווה שהן מעבירות את המסר. אני יכול להמשיך ולמנות את מעלותיו של תא הנוסעים הזה לנצח. כמובן שאין צורך להתעכב על נושא המרווח (המצוין), הנוחות במושב (אותו כנ”ל) או יעילות פונקציית העיסוי – הטובה ביותר בקטגוריה היום. המקום הזה מרגיש כמו חצוב בבטון מחד ומצד שני עוטף ומפנק כמו פס ייצור לשמיכות פוך.
מאחור, המחמאות מקבלות קפיצה נוספת. מרווח שם, מאחור בצורה ברורה. אבל זה רק מתחיל שם. יש כאן שתי כורסאות, עמוקות נוחות ומפנקות. אפשר לכוונן את המושב באופן ידני או לבחור בין מצב שכיבה מקסימלי או ישיבה זקופה נורמטיבית. מי שבאמת רוצה לחשוב שהוא במחלקת עסקים עדכנית, יכול לשלוט על מושב הנוסע הקדמי להזיז אותו לפנים ולייצר לעצמו מטרז’ פנוי של חדר בדירה ממוצעת. לכל מושב אחורי יש מסך משלו דרכו ניתן לשלוט בפונקציות שונות, לראות נתוני נסיעה או סתם לצפות בטלוויזיה. ומי שרוצה יותר, יוכל להזמין את המושב הקדמי עם גומחה נפתחת בתוכה ניתן להניח את הרגליים ובאמת ללכת לישון.
הרפרטואר הזה לא צריך להפתיע מי שמכיר גרסאות ארוכות אחרת של מכוניות פאר עדכניות. מה שמכה בך כאן זו קפיצת המדרגה הטכנולוגית, האיכות והביצוע. מחלקה ראשונה.
על ענן
עוד מקום שבו אודי A8 החדשה מרשימה, מאוד, הוא כל הקשור ב-NVH. זה מתבטא בשקט מופתי, נוחות מופגנת ועידון אינסופי. לא ממש משנה באיזה מהירות ועל איזה סוג כביש אתה נמצא, אודי A8 מפגינה יכולת בידוד מרשימה.
היא גם מזיזה את עצמה מהר למדי, מהר אבסולוטית אם זוכרים שחוץ מנוסעים יש כאן קצת יותר משני טוון לשנע. מערכת ההנעה נסמכת על סידור הדור החדש של אודי. זה אומר מנוע V6 מוגדש עם 340 כ”ס בתוספת מערכת סמי היברידית 48V, שתפקידה לתת כוח כשצריך וגם להפעיל מערכות מתקדמות עליהן נדבר עוד רגע. התיבה בעלת שמונת יחסי-העברה מעבירה את הכוח אל ארבע צמיגים במידות R20 265/40 וזה אומר שאין כאן איבודי אחיזה או תחושה פרועה. אתה לוחץ על הדוושה והטונאז’ הזה פשוט חוצב את דרכו קדימה בצורה החלטית מאוד.
בכל הקשור להתנהגות, לא צריך לצפות לגדולות ונצורות. רמות האחיזה אדירות כמו שאתה יכול לנחש, ומצב נוחות אודי A8 היא מכונית רכה ורוכנת תחת עומס. בחירת מצב נהיגה מתאים יותר יגלה התקשחות קלה אבל עדיין זו מכונית גדולה וכבדה מידי בכדי להיות מדויקת ומגיבה. גם הבלמים בנהיגה שמתאימה יותר ל-RS ולפחות ל-L, הראו חולשה מסוימת.
כל אלו, הם לא העיקר של אודי A8 החדשה. הסיפור שלה הוא סיפור טכנולוגי נטו. היא המכונית הראשונה בעולם שאמורה להציע יכולת אוטונומית ברמה 3. אמורה, כי הפלטפורמה והיכולת קיימות אבל אתה לא יכול ליהנות מזה כרגע. היא יודעת לצפות מהמורות גדולות בכביש ולהכין את מתלים (דרך זרועות נפרדות מהמתלים) לקראת המפגש איתן. היא יודעת להרים צד אחד שלה על אותן הזרועות בשביל להתכונן לפגיעה צידית. היא יודעת גם, באמצעות אותן זרועות אמורות, להגביה את המכונית בזמן כניסה ויציאה בכדי שיהיה לך נוח יותר. את כל הטוב הזה, שאין באף אחת ממתחרותיה, היא יכולה להציע אבל לא עושה זאת. לא כאן ולא בשום מקום בעולם. התקנות והחוקים עדיין לא מוכנים לכל היכולת הזו ולכן עד הודעה חדשה זה אפשרי, אבל לא נמכר.
אבל בתוכה, כרגע, אני לא חושב על זה. מערכות הבטיחות הקיימות המוכרות מרשימות מאוד, הפאר מזוקק ומדויק והדרך שבה האודי הזו בולעת ק”מ מרשימה. ולא ממש משנה אם אתה במושב הנהג מלפנים או במושב הבוס, מאחור.
בלבן של העין
אודי A8 היא מכונית מרשימה, בכל מגע ובכל משימה. בשוק הזה, של מכוניות הפאר, כולן כאלו. בגלגול החדש של אודי A8 היא מצליחה להרים את עצמה למקום חדש, כזה שמסתכל למתחרה המובילה בסגמנט ישר בלבן של העין. והיא עושה את זה בצורה מקורית ועם נאמנות גדולה לערכי הליבה של אודי. זה גם מבוצע באופן משכנע ומשכנע, כזה שמציב את אודי במקום בו לא הייתה מעולם.
נתונים: 2,995 סמ”ק, 340 כ”ס מ-5,000 עד ל-6,400 סל”ד, 51 קג”מ מ-1,370 עד ל-4,500 סל”ד, 2020 ק”ג, 6.5 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר: החל ב-779,000 שקלים