1. גוף
גופה של אודי A5 החדשה, מציג גם ירידה במשקל וגם שיפור אוירודינמי ניכר, לצד צמיחה במימדים. אודי מספרים על שימוש בחומרים מתקדמים ותשומת לב לכל רכיב בדרך להשיג את המטרות הללו.
התוצאה היא ירידה של 60 ק”ג במשקל הכללי לעומת הדור הקודם. הם מתגאים גם במקדם גרר נמוך במיוחד לדור החדש (0.25) וטוענים שזה הנתון הטוב ביותר בקטגוריה.
2. הנעה
ה-A5 החדשה מצוידת בחמישה מנועים כרגע – שלושה דיזל ושניים בנזין. ההספק בדור החדש צמח בממוצע ב-17 אחוזים והיעילות – פליטת מזהמים וצריכת דלק – שופרה ב-22 אחוזים. המנוע המעניין ביותר בהיצע (אותנו באוברדרייב בכל אופן) הוא מנועה של ה-S5: 2,995 סמ”ק מוגדש טורבו שמפיק כעת 354 כ”ס (21 כ”ס יותר מהדור הקודם). תיבות ההילוכים המוצעות הן: ידנית שישה הילוכים, S-טרוניק עם שבעה הילוכים ותיבת טיפטרוניק עם שמונה יחסי העברה לדגמים הבכירים בהיצע. ה-A5 ממשיכה להציע אפשרות להנעה קדמית וכפולה.
3. תא נוסעים
אודי מספרת שהצמיחה במימדים (כולל בבסיס הגלגלים) תורמת לשיפור המרווח. עוד ב-A5 חידושים שנחשפנו אליהם כבר ב-A4 כמו – בידוד אקוסטי משופר, הקוקפיט הוירטואלי וגם משהו חדש, אפשרות לבחירת תאורת פנים ב-30 (!) גוונים שונים.
4. עיצוב
זה רק אנחנו או שהעיצוב החיצוני ממש, ממש דומה ל-A5 היוצאת? ושלא יהיה ספק, זו מכונית חדשה לגמרי שמקבלת את כל החידושים שהוצגו עם הפלטפורמה (MLB איבו) החדשה של ה-A4, וזה כולל גם מערך בטיחותי מקיף ומרשים מאוד. אבל במבט ראשון, סתם כך, ההבדלים העיצוביים מול הדור היוצא נראים זניחים. רק במבט מעמיק צפים ההבדלים בעיצוב. בעצם, זה קורה די הרבה אצל אודי, שעושה רושם שתמיד מעדיפים פיתוח עדין וזהיר של השפה העיצובית של מכוניותיהם.
אודי תתחיל לשווק את ה-A5 החדשה באירופה בחורף הקרוב והיא צפויה להגיע אלינו ממש בתחילת 2017.