אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אבארט 595 נובולארי במבחן דרכים
ראשי » מבחני דרכים » אבארט 595 נובולארי במבחן דרכים
אבארט 595 נובולארי

אבארט 595 נובולארי במבחן דרכים

גרסת הכניסה של האבארט הקטנה משתפרת ומתחזקת. היא גם מקבלת שם חדש. כל זה לא משנה את המהות שלה וגם את הסיפור של הקטנה החמה הזו. רגע לפני שנגמר

אריאל אלסיבוני 16/03/2023

לאורך שני העשורים בהן אני כותב על כלי רכב, נאלצתי לא פעם להתפשר. לא אחת עמדתי מול דלתה הפתוחה של מכונית, בה רציתי לנהוג בכל מאוד ונדרשתי להקריב מעצמי. הממדים שלי, או שמה אלו דווקא הממדים שלהן, פשוט לא מצאו שפה משותפת. אני מדבר כאן כמובן על מכוניות שהן מאוד ספורטיביות, מאוד קטנות, מאוד לא מתפשרות. ואני לא מתכוון כאן למכוניות מוכרות, אלא לכאלו שמיוצרות בסדרות מצומצמות כמו המימדים שלהן. דונקוורט או ק.ט.מ אקסבואו, קייטרהאם או יס! בכל אחת מהן שילמתי בנוחות לקויה, בגב שבור, ולפעמים אפילו בסימנים שנשאתי על עצמי שבועות.

מי שמופיעה מולכם בכתבה זו, למזלי, לא דורשת כאלו פשרות כואבות. היא פשוט קצת קטנה וצפופה. לי קצת יותר כנראה. אני גם לא מת על הכיסא הגבוה יחסית שלה שגורם לי ללטף את הגג עם שיער הראש. ביננו, בגילי גם לא בטוח שלהיראות בקטנה צעקנית כזו, זה הדבר הנכון. ואם נדרש לגרסה הזו ספציפית, אני לא יודע למה אני נוהג בה שוב. בחנתי אותה כשרק נחתה בארץ ואח”כ בעוד עידכונים כאלו ואחרים. עכשיו גרסת הנובולארי הזו מגיעה לארץ ומוסיפה עוד שרירים (בין השאר) לאותה המכונית מוכרת. כן עם אותו מחיר נגיש. כבר כתבתי עליה שהיא היחידה שנשארה, שיכולה לגרום קצת חיוך, ולדרוש מעט בתמורה. מה כבר נשאר לומר?

כל אלו התרוצצו בראשי עת אספתי את אבארט 595 נובולארי הזו וביצעתי מנהלות שונות במהלך היום. לאחר מכן, בארבע בבוקר מצאתי את עצמי ער. קצת מוקדם מהרגיל גם בבוקר מבחן. משום מה מיהרתי לצאת, למרות שעוד חשוך בחוץ, לצאת אל הלופ הדרומי שהוא חלק מכל מבחן שלנו באוברדרייב. מצאתי את עצמי מדרים על הכבישים המהירים, שבשעות אלו עושה רושם שהם מהירים יותר. למרות הממדים הקטנים, הנובולרי אוהבת את המהירות הזו. היא מאיצה בחוזקה ושומר על קצב גבוה, למרות המתלים הקצרים והקשוחים, שלא ממש אוהבים כבישים משובשים. האוויר הקריר עושה טוב למגדש והקטנה ממלאת את נחיריה אוויר ואצה.

595 Nubolari 12595 Nubolari 12Preview
595 Nubolari 01595 Nubolari 01Preview
595 Nubolari 09595 Nubolari 09Preview
595 Nubolari 10595 Nubolari 10Preview
595 Nubolari 02595 Nubolari 02Preview
595 Nubolari 03595 Nubolari 03Preview
595 Nubolari 04595 Nubolari 04Preview
אבארט 595 נובולאריאבארט 595 נובולאריPreview
אבארט 595 נובולאריאבארט 595 נובולאריPreview
595 Nubolari 07595 Nubolari 07Preview
595 Nubolari 08595 Nubolari 08Preview
595 Nubolari 11595 Nubolari 11Preview

 


מהר למדי מצאתי את עצמי בכביש שלא נכלל בד”כ באותו סיבוב דרומי. כביש ערד מצדה יותר לפתות את הנוהג עליו למהירות גבוהה ואז לכפות עליו בלימה חזקה. רגע נמתח בין ההרים ורגע סוגר עליך. הקטנה הזו מרגישה כל כך נכונה כאן, שמצאתי את עצמי עובר כאן הלוך וחזור מספר פעמים. לאחר מכן, סדום ערד בגישה פתוחה יותר. עוד מעלה מטה אחד ואפשר לרוץ לאורך 90 צפונה. טעימה קטנה מהאספלט הצר המתפתל אל דרגות וחזרה, וממשיכים צפונה. בבקעה קינחנו בכביש 458 שבימים אלו נראה כמו חתיכת אספלט אירופית משובחת, עם רקע ירוק תואם. הק”מ ממשיכים לרוץ ואני קולט שלא עצרתי ממש. לא משהו לאכול, לא איזו עצירת שתייה. והאמת היא שהמקום הטבעי הבא להמשיך אליו הוא הגלבוע. 

באותו רגע הסתכלתי על הפנקס וראיתי שהוא מלא בתובנות, רובן מוכרות מדגמי עבר של האבארט הקטנה. פה עוד כוח, שם עוד מחמאה למערכת המדמה דפרנציאל קדמי, משהו על נשיכה לא מספקת מהברמבו, חידוד על זה, תחושות מהקוני האחוריים. הפנקס מלא, והמשפחה מחכה בבית. וזה אומר שאני מסובב את האף החצוף והזריז של המכונה הזו ומתקדם נינוח אל עבר הבית.  לא מעט ק”מ עבור מכונית קטנה ולא נוחה אני חושב לעצמי. לא מעט ק”מ עבור עיתונאי מזדקן שכבר נהג וראה כמעט הכל עצמי עונה לי בחזרה.

אבארט 595 נובולארי
עולם הולך ונעלם

אפשר להשליך את הפנקס הישן, ואת התובנות גם הן, על המושב הימני ולשכוח מהם. ללחוץ על הכפתורים הנכונים בתא הנוסעים ולתת לאבארט לבטא את עצמה דרך אגזוז המונזה. אפשר להתפלפל לכאן או לכאן או לציין כמו שכבר עשיתי בעבר את האמת הבסיסית של המכונה הזו. מי שהתבססה על פלטפורמה פשוטה כשהוצגה וזכתה ללא מעט ביקורת, נותרה היום לבדה, אותה פלטפורמה ישנה, מרגיש חיה ונכונה כל-כך עכשיו. עם המנוע העקרבי הקטן שלה, ידית ההילוכים, ושלושת הדוושות שגורמות לחובב הגה לרצות להמשיך ולתופף עליהן. עבור מי שאוהב לנהוג, ומביט בעולם הולך ונעלם (רק לאחרונה הוצגה היורשת החשמלית, לא עלינו עם מחולל סאונד מלאכותי), לא יימצא שותפה טובה ממנה בצד הזה של רבע מליון השקלים. זה לא עקרב, זה אוטו נשמה.

אבארט 595 נובולארי
מנוע: 1,368 סמ”ק, טורבו, הספק: 165 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.5 קג”מ ב-3,000 סל”ד, תיבת הילוכים: ידנית, 5 היל’, משקל עצמי: 1,035 ק”ג, בסיס גלגלים: 230 ס”מ, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.3 שניות, מהירות מרבית: 218 קמ”ש, צריכת דלק (מבחן): 9.7 ק”מ/ליטר, מחיר: 139,900 שקלים

אבארט 595 אבארט 595 נובולארי אבארט'
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד