בעוד שנה בדיוק יכנסו לתוקף באירופה תקנות יורו 7 המחמירות לכלי רכב מנועיים, מה שצפוי להחריף את המגמה בה דגמים ותיקים ואהובים, ספורטיביים בעיקר אבל לא רק, שיצטרכו לרדת מפס היצור כיוון שביו לילה יהפכו למזהמים מידי כאשר נסיון להתאים להן יחידות הנעה חדשות לא יהיה צעד כלכלי דיו.
בין הדגמים שנאלץ להיפרד מהם בקרוב נמצאות גם מספר גרסאות של קייטרהאם 7 וסופר 7, המיוצרת ברצף מזה מספר עשורים כגלגול של לוטוס 7 האגדית. קייטרהאם מזה שנים מציעה את הסופר 7 במספר גרסאות מנוע לבחירת הקהל, בהתאם לרמת הביצועים וההארדקור המתבקשת. מזה כעשור הדגמים המוביל של קייטרהאם עושים שימוש במנוע דוראטק אטמוספרי של פורד בנפח 2.0 המוצע במספר רמות הספק.
נכון לעתה כולל ההיצע של הגרסאות של קייטרהאם עם המנוע האטמוספרי את הסופר 7 2000 וה-7 360 עם הספק של 180 כ”ס ואת ה-420 ו-420 Cup הקרביות יותר להן הספק של 210 כ”ס. כולן יכנסו לדפי ההיסטוריה בשנה הבאה. לפחות כרגע, גרסת ה-620 בעלת הסופרצ’ארג’ר שנמצאת בפסדת ההיצע תמשיך להיות מיוצרת לצד גרסאות הבסיס העושות שימוש במנוע 660 סמ”ק מוגדש מתוצרת סוזוקי.
כרגע לא ידוע איזה מנוע יוצע בפער הגדול שיווצר עם הפסקת היצור של ה-7 בעלת המנוע האטמוספרי, ובטח שהגרסה החשמלית של ה-7 הצפויה מוצגת בקרוב לא תצליח להוות פיצוי מתאים לחובבי הנהיגה הטהורה שיודעת ה-7 להעניק. בינתיים לפחות מאפשרת קייטרהאם להיפרד מה-7 האטמוספרית במהדורה מיוחדת הנקראת 485 שתיוצר בכמויות זעומות: 60 יחידות במהדורת Final Edition, 25 יחידות בגרסת CSR קרבית שתגיע עם שלדה רחבה, בולמי זעזועים המותקנים בתוך גוף המכונית, מתלה אחורי עצמאי וחישוקי 15 אינץ’ במקום 13 אינץ’. 10 יחידות נוספות בפרט דומה לזה של ה-485 יהיו מיועדות לשוק היפני (ומשום מה נקראות 480).
המהדורה המיוחדת תצויד בגרסה מחוזקת במעט של מנוע ה-2.0 ליטר עם הספק של 225 כ”ס ב-8,500 סל”ד ומומנט של 20.9 קג”מ. תיבת ההילוכים תהיה בעלת חמישה יחסי העברה, כשעם זינוק ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ומהירות מרבית של 224 קמ”ש מדובר בקייטרהאם 7 האטמוספרית והחוקית לכביש המהירה ביותר שנוצרה. שתי הגרסאות יגיעו כסטנדרט עם מערכת בלימה משודרגת הכוללת קאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מושבים בריפוד עור ושטיחים מלאים בתא הנוסעים. לא משהו מובן מאליו ב-7 הספרטנית. המשקל אגב עומד על 560 ק”ג בלבד ל-FE ו-605 ק”ג ל-CSR.
קוסמטית ישנן כמה נגיעות חיצוניות קלות כמו גימורים ומכלולים מושחרים, לוח מכשירים בציפוי סיבי פחמן, פסי גוף שחורים עם הכיתוב Final Edition שמופיע גם בתא הנוסעים על המושבים וידית בלם היד. מחירה ההתחלתי של מהדורת הפרידה יחל ב-67 אלף יורו, כמעט פי 2 ממחירה של קייטרהאם 7 בסיסית עם מנוע ה-660 סמ”ק. המחיר יכול לקפוץ משמעותית הודות לשפע תוספות אפשריות מקטלוג קייטרהאם כמו כלוב בטיחות מלא, שמשה קדמית מלאה, חבילת חלקי גוף מסיבי פחמן, מושבים בעלי מסגרת סיבי פחמן ובולמים מתכווננים מתוצרת בילשטיין.