עם הצגתו של ימאהה טימקס לפני קצת יותר משני עשורים קמה לה קטגוריה של קטנועי על, ויצרניות האופנועים הצטרפו לקרב כדי ליצור קטנועים חזים מאי פעם שקרובים יותר ויותר לאופנוע. האיטלקים הציעו אלטרנטיבות ספורטיביות מצד אפריליה וג’ילרה, אך בסופו של דבר הן נעלמו הותירו את הזירה לטימקס שנותר אמת המידה בקטגוריה לצד הקטנועים הספורטיביים של קימקו, סאניאנג והונדה.
איטלג’ט שקמה לתחיה לפני מספר שנים החליטה שגם היא רוצה להחזיק את האיטלקים למשחק והציגה במילאנו סופר קטנוע משלה. כדרכה, מדובר ביצירה לא שגרתית בעלת עיצוב ראדיקלי, מפרט מעורר ולא מעט טכנולוגיה מעניינת. הקטנוע החדש נקרא דראגסטר 559 Twin וכבר משמו ניתן להבין איזה מנוע שוכן בשלדת הצינורות החשופה שלו.
המנוע הדו-צילינדרי מוצע בגרסה מותאמת לקטגריית הרישוי A1 עם 48 כ”ס, אך בגרסתו הלא מוגבלת הוא מספק 58.3 כ”ס ב-8,500 סל”ד ו-5.8 קג”מ ב-6,500 סל”ד, מה שהופך אותו לדגם החזק ביותר שייצרה איטלג’ט. מה שמעניין הוא שהמנוע לא מוצב בהטיה לפנים או במצב אופקי כמו רוב הקטנועים, אלא כמעט ניצב לגמרי מה שמצריך למצב גבוה את מושב הרוכב המינימליסטי שכם מוסט לפנים לטובת חלוקת משקל מאוזנת. פרט חריג נוסף הוא מערכת התמסורת. בניגוד לכל הקטנועים המצוידים בתמסורת אוטומטית כלשהי, ל-559 יש תיבת הילוכים של אופנוע עם שישה כאשר התנועה מועברת לגלגל האחורי באמצעות שרשרת.
המפרט האקזוטי ממשיך עם מזלג הפוך בשרני בקוטר 48 מ”מ עם שפע כיוונים, כאשר מאחור ישנו מתלה מונושוק עם יחידת קפיץ/בולם כמעט אופקית. מערכת הבלימה היא מתוצרת ברמבו וכוללת צמד דיסקים פרפריים בקוטר 270 מ”מ מלפנים עם קאליפרים רדיאלים, כשאת החבילה משלימים חישוקי 15 איניץ’ לפנים ומאחור צמיגי פירלי דיאבלו רוסו במידה 120/70 ו-160/60 שהם אוברקיל אבל הולמים את הגישה של הדראגסטר 559.