קונצרן הרכב הסיני הענק SAIC, המוכר לנו בארץ בעיקר ממותגי MG ומקסוס שבבעלותו, מחזיק בעוד שלל מותגי רכב נוספים בסין, לצד מיזמים משותפים עם פולקסווגן וג׳נרל מוטורס מה שמציב בראש טבלת בסין מזה כ-18 שנים ברציפות. אלא שהתחרות בשוק הסיני קשה ורק הולכת והופכת קשה יותר. כחלק מהתחרות הגוברת עם BYD, שהפכה למותג הרכב הגדול בסין, מעלה SAIC הילוך ונכנסת לראשונה גם לשוק היוקרה עם השקת מותג IM בתערוכת הרכב של שנגחאי. הפעם, לא מדובר בעוד מותג רכב שמיועד לשוק הסיני, אלא בהשקעה במותג רכב יוקרתי גלובלי, עם כוונות לפעילות רחבה בכל רחבי העולם במטרה לאתגר גם את מותגי הרכב המערביים.
מותג IM (ראשי תיבות של Intelligence in Motion) הינו שיתוף פעולה של SAIC עם ענקית הסחר הסינית Alibaba וחברת הייטק גדולה נוספת שהקימו את המיזם לפני כ-4 שנים בהשקעה עצומה. נכון לעתה כולל ההיצע של IM ארבעה דגמים בעלי הנעה חשמלית, שני דגמי סדאן ושני דגמי קרוסאובר. מאוחר יותר יצטרפו גם דגמי EREV – דגמי פלאג-אין הייבריד מהדור החדש, לצד דגמים חשמליים נוספים שיושקו בקטגוריות המבוקשות ביותר בענף הרכב – כלומר קרוסאוברים בשלל גדלים.
בשלב ראשון יוצאת IM לדרך במערב עם צמד דגמים. הראשונה היא IM5 – משפחתית סדאן חשמלית בעלת עיצוב ספורטיבי-אלגנטי המתחרה בגזרה של טסלה מודל 3 ודומותיה. במבט ראשון כאשר פגשנו אותה בשנחאי ניתן להבחין כי מדובר במכונית מרשימה למראה שמרגישה בנויה היטב, איכותית ועם מפרט מרשים שעשוי להביך מותגי יוקרה וותיקים שעשויים להיות יקרים משמעותית. לצידה הושק גם IM6 – רכב פנאי חשמלי מסגמנט ה-D-SUV הפופולרי, שיתחרה באחת הקטגוריות החזקות ביותר כיום בענף הרכב, אותה מובילה בעולם טסלה מודל Y. גם במקרה הזה מדובר במכונית מרשימה מאוד למראה.
צמד המכוניות בנוי על ״פלטפורמה ייעודית חשמלית דיגיטלית״ הכוללת בשלב הראשון לשיווק היגוי אחורי כסטנדרט, התורם לא רק לאחיזת כביש משופרת, אלא גם לקלות נהיגה בעיר עם רדיוס סיבוב של 4.99 מטרים בלבד. מה שמאפשר לבצע למשל סיבוב פרסה בקלות יותר גם ביחס למיני קופר הקטנה למשל, למרות שכאן מדובר במכוניות בעלות אורך של כמעט 5 מטרים. בשלב הבא תוצע במכוניות טכנולוגיית ה-“X By Wire” הכוללת הגה ובלמים מופעלים בצורה אלקטרונית מלאה, כלומר ללא קשר מכאני ישיר בין ההגה והדוושות למכלולים המכאניים. יחד עם זאת מגיעה הבטחה ליכולות נהיגה אוטונומיות טובות מהמקובל בקרב מותגי היוקרה, שפותחו בשיתוף עם יצרנית מערכות הבטיחות המתקדמות ״Momentom”.

לשתי המכוניות ארכיטקטורת 800V התומכת בטעינה אולטרה מהירה עד 396 קילוואט, המאפשרת (לפחות באופן תיאורטי) טעינת עד 610 ק״מ ברבע שעה. הבעיה היא שכדי להפוך את זה למציאות, צריך שיהיו קודם עמדות טעינה שתומכות במהירויות עצומות כאלו. מעבר לכך, יוצעו הדגמים בגרסאות הנעה אחורית או כפולה לבחירה כשבפסגה יהיו גרסאות ביצועים חזקות במיוחד. במקרה של ה-IM6 מדובר ב-SUV הסיני הסדרתי המהיר ביותר שהוצג עד כה, המציע מהירות מרבית של 305 קמ״ש לצד תאוצה ל-100 קמ״ש ב-3.4 שניות. בחברה מבטיחים התנהגות ספורטיבית מהנה, לצד טווחי נסיעה מרשימים ונוחות נסיעה גבוהה עם מתלי אוויר אדפטיביים שיוצעו בכל הדגמים.
בתא הנוסעים מציעים צמד הדגמים עיצוב כמעט זהה לחלוטין, הכולל מראה נקי עם שלל מסכים דיגיטלים כצו השעה. בהתרשמות הראשונית ניכר השימוש בחומרים איכותיים למראה ולמגע ורשימת אבזור כמעט אין סופית, הכוללת בין השאר: גג זכוכית פנורמי המתכהה אוטומטית ב-10 דרגות לבחירה עם מקדם הגנה מהשמש SPF 135, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ובעלי פונקציית עיסוי, מערכת שמע מתקדמת עם 20 רמקולים, מושבים אחוריים מתכווננים חשמלית ומחוממים, ואת כל רשימת הפינוקים המוכרת בענף. זאת לצד חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום, והבטחה שהמכונית פותחה על-מנת להשיג ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, בו תיבחן עוד השנה.

למרות האסטרטגיה שלו להפריד את שיווק המותגים בידי יבואנים שונים (ראו MG ומקסוס) ב-SAIC החליטו להעניק את זיכיון השיווק של IM בישראל לידי קבוצת לובינסקי המייבאת גם את דגמי MG. ישראל גם תהיה המדינה הראשונה בעולם לקבל את הדגמים רגע לאחר שיקבלו את התקינה האירופאית המלאה. השיווק בארץ צפוי להתחיל בסביבות ספטמבר הקרוב אם לא יהיו הפתעות, עם אולמות תצוגה ראשונים שיפתחו בהרצליה ובחיפה. פרטים נוספים על הדגמים החדשים יפורסמו בקרוב. מחירים עדיין טרם ידועים, אולם תמחור אגרסיבי אמור להציב אותם יותר לטסלה ולאקספנג ורחוקים כנראה מאוד מדגמי NIO ו- Voyah, מה שאומר שסגמנט היוקרה בטווח מחירי הביניים של רבע מיליון שקלים הולך להיות חם מתמיד.