בדיוק לפני שנה הפתיעה CF מוטו בתערוכת מילאנו ובין כמה דגמי קונספט מעניינים חשפה גם מנוע טריפל חדש בנפח 675 סמ”ק. המנוע החדש מפיתוח עצמי מסמל שלב חדש עבור החברה הסינית בו תתבסס על מנועים שלה, כשהבחירה בתצורה ובנפח לא הייתה מקרית. זהו בדיוק הנפח המרבי המותר עבור מנועי טריפל באליפות הסופרספורט, והאופנוע הראשון שעשה שימוש במנוע החדש שלא במפתיע היה אופנוע ספורט מרשים למראה בשם 675SR-R.
השנה בתערוכת מילאנו חושפת CF מוטו את הדגם השני על בסיס מנוע הטריפל החדש. מדובר באופנועי נייקד ספורטיבי שמכוון לקטגוריית הנפח הבינונית והמגוונת הכוללת דגמי טווין מקבילי כמו ימאהה MT07 וק.ט.מ דיוק 790 עד דגמי ארבע צילינדרים כמו הונדה CB650R, כאשר בינהם ניתן למצוא גם את טריומף סטריט טריפל 675.
העיצוב של CF מוטו 675NK עדכני ומודרני עם מסיכת חזית מינימלטיסטית, חיפויי צד ורדיאטור הבולטים החוצה מקווי הגוף של האופנוע ומנוע חשוף לחלוטין למעט חרב תחתונה מפוצלת המשתלב עם דוד המפלט הממוקם מתחת למנוע. אלמנט עיצובי מעניין הוא עיצוב הכנף הקדמית שחלקה הקדמי משלב עם מעין חיפוי הממוקם לפני צינורות המזלג הקדמי. את הלוק משלימים כידון גבוה ויחידת מושב מדורגת כאשר יחידת הזנב ומושב המורכב מינימליסטים ומשלבים מעין כונסי אוויר חלולים.
ב-675NK מנוע הטריפל התמתן במעט לעומת ה-675SR-R הרייסרי, כשהוא מספק 88 כ”ס ב-11,000 סל”ד עם מומנט מרבי של 6.9 קג”מ ב-8,250 סל”ד. נתונים שממקמים אותו ממש באמצע הקטגוריה. ב-CF מוטו לא מהססים להצהיר בניגוד למקובל בעולם הדו-גלגלי על נתוני ביצועים רשמיים של 3.9 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 200 קמ”ש. לתיבת ההילוכים ישנם שישה יחסי העברה ולטובת הרוכב ישנו מצמד מחליק וקוויקשיפטר כסטנדרט.
מנוע הטריפל של CF מוטו 675NK שוכן בתוך שלדת קורות עשויה ברזל, אך אליה מחוברת זרוע אחורית מאלומיניום. מפרט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ”מ עם כיוונונים מלאים מתוצרת קאייבה, ומאחור ישנו בולם מונושוק עם אפשרות כיוון לעומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה. מערכת הבלימה מלפנים מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 300 מ”מ עם קאליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות של J.Juan. חידוש מעניין במערכת הבלימה הוא חיפוי חלקי עם כונס אוויר בחלקו התחתון של כל דיסק שנועד לתעל זרימת אוויר חזקה כדי לספק קירור משופר. אלמנט שניתן למצוא בשנים האחרונות באופנועי מסלול ו-MotoGP שלא בטוח כמה הוא נחוץ באופנוע נייקד בינוני. אבל מה שבטוח זה בטח תורם למקדם הפוזה.
מערכת ABS ומערכת בקרת משיכה הן ציוד סטנדרטי, כמו גם מסך TFT צבעוני עם קישורית BT ואפשרות להורדת עדכוני OTA והתממשקות עם אפליקציה ייעודית של CF מוטו שתציג נתוני רכיבה המתקבלים מחישן שישה צירי תנועה המורכב האופנוע.
עכשיו רק נותר להמתין ולראות מה יהיה מחירו של CF מוטו 675NK כאשר יחל שיווקו בתחילת 2025 באירופה. אם הוא ימשיך את מדיניות התמחור האגרסיבי של החברה, הוא צפוי לעשות למתחרים הוותיקים חיים לא קלים כלל.