אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: ק.ט.מ מציגה דיוק 990
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: ק.ט.מ מציגה דיוק 990
ק.ט.מ דיוק 990

תערוכת מילאנו: ק.ט.מ מציגה דיוק 990

ק.ט.מ מציגה במילאנו דור חדש וקרבי עוד יותר לדיוק הבכיר, עם מנוע מוגדל וחזק מאי פעם, שלדה חדשה ועיצוב רדיאקלי

אופיר דואק 12/11/2023 צלם: יצרן

הבשורה החשובה של ק.ט.מ במילאנו הייתה דיוק 990 החדש, מחליפו של הדיוק 890. ק.ט.מ דיוק 890 שהוצג לפני כ-3 שנים היה למעשה גרסה מוגדלת נפח של דיוק 790 (שעשה קאמבק לאחרונה כדגם בסיסי ונגיד במשפחת הנייקדים הספורטיביים הכתומה). ק.ט.מ דיוק 990 שמותג כעת במילאנו הוא לא רק גרסה מוגדלת נפח, אלא אופנוע כמעט חדש לגמרי.

העיצוב שונה והפך עוד יותr רדיקלי, כאשר את מסכת החזית gם יחידות התאורה החרקיות של ה-890/790 מחליפה מסיכה מנימליטסית חדשה עם סידור של ארבעה פסי LED היוצרים מעין צורת מחומש, כשבתוכן משובצים צמד פנסי LED קטנים ועוצמתיים. משטחי פלסטיק צדדים חדשים ובעלי מראה זוויתי וחד, עם עיצוב בהשראת הדיוק המקורי שהוצג בדיוק לפני 30 שנה וישנו מיכל דלק חדש בנפח 14.5 ליטר. תנוחת הרכיבה שונתה כאשר לגברי ק.ט.מ המושב הוטה בשתי מעלות לפנים והוזז ב-20 מ”מ כדי לייצר תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר עם משקל מוטה לפנים, מיקום הרגליות שונה ב-10 מ”מ ו בנוסף ישנו כידון חדש המתכוונן לארבעה מצבים קבועים.

מנוע ה-LC8 המבוסס על הורסיה הקרבית יותר של דיוק 890R הוגדל לנפח של 947 סמ”‘ק וזכה לבוכנות חדשות, גלי זיזים חדשים המאפשרים פתיחה ארוכה יותר של השסתומים, גל ארכובה חדש, שינויים במערכת הניהול ומערכת פליטה חדשה לחלוטין מפלדת אל חלד. התוצאה היא הספק מרבי שעלה ל-123 כ”ס המתקבלים ב-9,500 סל”ד ומומנט של 10.5 קג”מ ב-6,750 סל”ד. מדובר בתוספת של רק 2 כ”ס ו-0.4 קג”מ ביחס למנוע של ה-890R, אבל מצד שני צריך לזכור שזהו יהיה המנוע הסטנדרטי בסדרת דגמי ה-990 של ק.ט.מ בשנים הקרובות ובהשווה למנוע של דגמי ה-890 הסטנדרטיים מדובר כבר בתוספת של 8 כ”ס וכמעט קג”מ שלם תוך כדי עמידה בתקן יורו 5 פלוס.



שלדתו של ק.ט.מ דיוק 990 חדשה לחלוטין וקשיחה יותר ב-8% בהשוואה לשלדה הקודמת, אליה מחוברת תת שלדה קדמית מאלומיניום המאפשרת זרימת אוויר משופרת לתיבת האוויר.מאחור ישנה זרוע אחורית חדשה הקשיחה יותר ב-35% וקלה ב-1.5 ק”ג. המתלים בק.ט.מ שיוק 990 הם מסדרת APEX של ק.ט.מ, כאשר מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ עם אפשרות לכיוון שיכוך ושיכוך החזרה, המחובר לשמושלים חדשים מאלומיניום כשמאחור הבולם מאפשר כיוון לשיכוך החזרה וחמישה מצבים של עומס קפיץ. נתון המשקל היבש עומד מעתה על 179 ק”ג.

KTM Duke 990 13KTM Duke 990 13Preview
KTM Duke 990 14KTM Duke 990 14Preview
KTM Duke 990 12KTM Duke 990 12Preview
KTM Duke 990 02KTM Duke 990 02Preview
KTM Duke 990 08KTM Duke 990 08Preview
KTM Duke 990 10KTM Duke 990 10Preview
KTM Duke 990 05KTM Duke 990 05Preview
KTM Duke 990 09KTM Duke 990 09Preview
KTM Duke 990 04KTM Duke 990 04Preview
KTM Duke 990 03KTM Duke 990 03Preview
KTM Duke 990 11KTM Duke 990 11Preview
KTM Duke 990 01KTM Duke 990 01Preview
KTM Duke 990 06KTM Duke 990 06Preview
KTM Duke 990 07KTM Duke 990 07Preview
ק.ט.מ דיוק 990ק.ט.מ דיוק 990Preview
KTM Duke 990 19KTM Duke 990 19Preview
KTM Duke 990 18KTM Duke 990 18Preview
KTM Duke 990 16KTM Duke 990 16Preview
KTM Duke 990 17KTM Duke 990 17Preview
KTM Duke 990 15KTM Duke 990 15Preview



מערכת הבלימה זכתה לדיסקים חדשים מלפנים בקוטר 300 מ”מ הקלים בחצי ק”ג, עם קאליפרים חדשים בעלי 4 בוכנות. כמו כן ישנם גם חישוקים חדשים הזהים לאלו שבסופר דיוק 1290R ומסך TFT חדש בגודל 5 אינץ’ עם גרפיקה חדשה. בין שלל העזרים האלקטרוניים ראוי לציין  כי ק.ט.מ דיוק 990 מציע שלושה מצבי רכיבה קבועים (רגיל, גשם וספורט) ועוד שני מצבי רכיבה אופציונליים בתוספת תשלום (פרפורמנס ומסלול) שהרוכב יכול להתרשם מהם באופן מוגבל ל-15,00 ק”מ במצב Demo.


div class="ad-placement">

KTM דיוק 990 ק.ט.מ ק.ט.מ דיוק 990 תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד