הבשורה החשובה של ק.ט.מ במילאנו הייתה דיוק 990 החדש, מחליפו של הדיוק 890. ק.ט.מ דיוק 890 שהוצג לפני כ-3 שנים היה למעשה גרסה מוגדלת נפח של דיוק 790 (שעשה קאמבק לאחרונה כדגם בסיסי ונגיד במשפחת הנייקדים הספורטיביים הכתומה). ק.ט.מ דיוק 990 שמותג כעת במילאנו הוא לא רק גרסה מוגדלת נפח, אלא אופנוע כמעט חדש לגמרי.
העיצוב שונה והפך עוד יותr רדיקלי, כאשר את מסכת החזית gם יחידות התאורה החרקיות של ה-890/790 מחליפה מסיכה מנימליטסית חדשה עם סידור של ארבעה פסי LED היוצרים מעין צורת מחומש, כשבתוכן משובצים צמד פנסי LED קטנים ועוצמתיים. משטחי פלסטיק צדדים חדשים ובעלי מראה זוויתי וחד, עם עיצוב בהשראת הדיוק המקורי שהוצג בדיוק לפני 30 שנה וישנו מיכל דלק חדש בנפח 14.5 ליטר. תנוחת הרכיבה שונתה כאשר לגברי ק.ט.מ המושב הוטה בשתי מעלות לפנים והוזז ב-20 מ”מ כדי לייצר תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר עם משקל מוטה לפנים, מיקום הרגליות שונה ב-10 מ”מ ו בנוסף ישנו כידון חדש המתכוונן לארבעה מצבים קבועים.
מנוע ה-LC8 המבוסס על הורסיה הקרבית יותר של דיוק 890R הוגדל לנפח של 947 סמ”‘ק וזכה לבוכנות חדשות, גלי זיזים חדשים המאפשרים פתיחה ארוכה יותר של השסתומים, גל ארכובה חדש, שינויים במערכת הניהול ומערכת פליטה חדשה לחלוטין מפלדת אל חלד. התוצאה היא הספק מרבי שעלה ל-123 כ”ס המתקבלים ב-9,500 סל”ד ומומנט של 10.5 קג”מ ב-6,750 סל”ד. מדובר בתוספת של רק 2 כ”ס ו-0.4 קג”מ ביחס למנוע של ה-890R, אבל מצד שני צריך לזכור שזהו יהיה המנוע הסטנדרטי בסדרת דגמי ה-990 של ק.ט.מ בשנים הקרובות ובהשווה למנוע של דגמי ה-890 הסטנדרטיים מדובר כבר בתוספת של 8 כ”ס וכמעט קג”מ שלם תוך כדי עמידה בתקן יורו 5 פלוס.
שלדתו של ק.ט.מ דיוק 990 חדשה לחלוטין וקשיחה יותר ב-8% בהשוואה לשלדה הקודמת, אליה מחוברת תת שלדה קדמית מאלומיניום המאפשרת זרימת אוויר משופרת לתיבת האוויר.מאחור ישנה זרוע אחורית חדשה הקשיחה יותר ב-35% וקלה ב-1.5 ק”ג. המתלים בק.ט.מ שיוק 990 הם מסדרת APEX של ק.ט.מ, כאשר מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ עם אפשרות לכיוון שיכוך ושיכוך החזרה, המחובר לשמושלים חדשים מאלומיניום כשמאחור הבולם מאפשר כיוון לשיכוך החזרה וחמישה מצבים של עומס קפיץ. נתון המשקל היבש עומד מעתה על 179 ק”ג.
מערכת הבלימה זכתה לדיסקים חדשים מלפנים בקוטר 300 מ”מ הקלים בחצי ק”ג, עם קאליפרים חדשים בעלי 4 בוכנות. כמו כן ישנם גם חישוקים חדשים הזהים לאלו שבסופר דיוק 1290R ומסך TFT חדש בגודל 5 אינץ’ עם גרפיקה חדשה. בין שלל העזרים האלקטרוניים ראוי לציין כי ק.ט.מ דיוק 990 מציע שלושה מצבי רכיבה קבועים (רגיל, גשם וספורט) ועוד שני מצבי רכיבה אופציונליים בתוספת תשלום (פרפורמנס ומסלול) שהרוכב יכול להתרשם מהם באופן מוגבל ל-15,00 ק”מ במצב Demo.