אופנת אופנועי אדוונצ’ר מביאה את יצרניות האופנועים לנסות להציג גרסאות אדוונצ’ר גם לדגמי כביש מובהקים כדי לרכוב על ההצלחה. בעולם הרכב קוראים לזה פשוט קרוסאובר. אחת המגמות הבולטות בתחום היא דגמי ספורט תיור שמקבלים נעליים גבוהות, ודוגמאות בולטות לכך הוא S1000 XR של ב.מ.וו או הונדה קרוסטורר.
גם סוזוקי מצטרפת לטרנד, ומציגה במילאנו לצד גרסת כביש לויסטרום 800 (שהוא אדוונצ’ר במלוא מובן ההגדרה) גרסה מוגבהת ל-GSX-S1000 GT שהוא בעצמו גרסת תיור על בסיס ה-GSX-S1000 הקרבי. הגרסה החדשה זוכה לשם GX, ובבסיס מדובר באופנוע כמעט זהה ל-GT עם אותו מנוע ארבעה צילינדרים בשורה בנפח 999 סמ”ק המספק 150 כ”ס ו-11 קג”מ.
סוזוקי GSX-S1000 GX מתאפיין בראש ובראשונה בתנוחת רכיבה גבוהה יותר, מה שבא לידי ביטוי בכידון שונה ויחידת זנב חדשה הכולל מושב בגובה 845 מ”מ (3 ס”מ יותר מאשר ב-GT) ידיות מורכב חדשות ויחידת מנשא זנב מחוזקת. בהתאם לתנוחת הרכיבה החדשה והזקופה יותר ישנו גם משקף חדש וגבוה המתכוונן ל-3 מצבים ומראות חדשות במיקום שונה. ה-GX מוותר על פרינג מלא ומסתפק החצי פרינג עם משטחי צד עליונים ומסכת חזית חדשה, הכוללת יחידות תאורה ראשיות בסידור אנכי בדומה לדגמי סוזוקי האחרונים.
הבשורה הגדולה של סוזוקי GSX-S1000 GX היא בתחום המתלים, כאשר מדובר בדגם הראשון של סוזוקי העושה שימוש במערכת מתלים אלקטורנית חדשה בעלת שיכוך משתנה. המערכת המכונה SAES (Suzuki Advanced Electronic Suspension) מתבססת למעשה על מתלי Showa מסדרת EERA המשנה את מאפייני השיכוך של המתלים בזמן אמת בהתאם למידע הנאסף מהחיישנים ומערכת ה-IMU. מערכת המתלים כוללת ארבעה מצבי שיכוך שונים, פועלת בשילוב מערכת ייצוב הגובה האקטיבית של האופנוע והאפשרות לשינוי מאפייני הבולם האחורי באופן חשמלי.
האפיון האדוונצ’רי בא לידי ביטוי גם במהלך המתלים שגדל ל-150 מ”מ בגרסת ה-GX במקום 120 מ”מ ב-GT, מה שמאפשר גם להציג גם מרווח גחן משופר של 15.5 ס”מ לטובת המטיילים גם מעבר לכביש. עם זאת ה-GX עדין מצויד בצמיגי כביש מובהקים עם חישוקי אלומיניום יצוקים בקוטר 17 אינץ’ מלפנים ומאחור. גם ב-GSX-S1000GX ישנם מגוון מערכות עזר אלקטרונים בהם שלושה מצבי רכיבה, מערכת בקרת משיכה עם 7 מצבי התערבות, קוויקשיפטר מלא ובקרת שיוט.