לפני שנה חזרה הונדה להשתמש בשם המיתולוגי “הורנט” כאשר הציגה במילאנו את הורנט 750 החדש. מעבר לנוסטלגיה של השם, הורנט 750 החזיר את הונדה לקטגוריית הספורט נייקד בנפח בינוני, אלא שברוח ימים אלו הוא עושה שימוש במנוע טווין מקבילי – המנוע החדש של הונדה המשמש בין היתר גם את הטראנסאלפ החדש (עוד שם שעשה קאמבק).
בתערוכת מילאנו השנה מרחיבה הונדה את משפחת דגמי ההורנט. בעוד בפלח העממי הוצמד השם הורנט ל-CB500F שזכה לעיצוב מחודש, בפלח השוק הגבוה יותר מציגה הונדה CB1000 הורנט חדש, שגם חוזר למקורות ובניגוד לאחיו הקטן עושה שימוש במנוע בתצורת סופרבייק קלאסית עם ארבעה צילינדרים בשורה. להונדה כבר יש בהיצע את CB1000R כאופנוע עירום עם מנוע ארבע צילינדרים, אך הוא נוטה בעיצוב לכיוון הרטרו שרירים.
הונדה הורנט 1000 החדש מציג עיצוב מינימליסטי למדי בלי התחכמויות, תוספות מצועצעות או עזרים אווירודינמיים. מלפנים יחידות תאורה כפולות המשולבות במסיכת חזית קטנה ללא משקף כלשהו, ללא פנאלי צד או פרינג תחתון כאשר המנוע והשלדה חשופים לגמרי. יחידת זנב מחודדת עם מושבים צרים ומדורגים כשאת החגיגה מקלקל רק מפלט שמנמן הנדרש בגלל תקנות זיהום האוויר והרעש המכבידות.
סגנון הספורט נייקד בסגנון האהוב משנות מ-90 ממשיך עם כידון גבוה שהולבש על שלדה ומנוע של אופנוע סופרבייק. במקרה של הורנט 1000 המנוע נלקח מה-CBR1000RR פירבלייד של 2017 ועבר התאמות קלות לעיבוי המומנט, כאשר בהונדה לא נוקבים במספרים מדויקיים, אך מצהירים על יותר מ-147 כ”ס ו-10.2 קג”מ. השלדה היא בתצורת כפולה מפלדה ולא מאלומיניום כדי לאפשר מחיר נגיש יחסית, כאשר מלפנים ישנו מזלג הפוך SFF-BP בקוטר 41 מ”מ עם כיוון חלקי ומאחור בולם עם מנגנון Pro Link, שניהם מתוצרת Showa.
מערכת הבלימה כוללת מלפנים קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים ודיסקים בקוטר 310 מ”מ. ישנה מערכת ABS כמובן יחד עם מערכת בקרת משיכה, כאשר מצערת אלחוטית מאפשרת להציע שלושה מצבי רכיבה שונים. רשימת האבזור כוללת גם מצמד מחליק, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 5 אינץ’ ותאורת LED מלאה מלפנים ומאחור.