בדיוק לפני שנתיים הכריזה MV אגוסטה המשתקמת על פרויקט Lucky Explorer שבו תפתח צמד דגמי אדוונצ’ר קרביים בנפחי 550 ו-950 סמ”ק. ההשראה לשני הדגמים הגיעה מקאג’יבה אלפנט (המותג קאג’יבה הוא בבעלות MV אגוסטה) איתו זכתה קאג’יבה פעמים בראלי דקאר תחת מדי יצרנית הסיגריות לאקי סטרייק (פעם פרסומות של סיגריות ועוד בספורט היו דבר לגיטימי). הפרויקט המעניין צומצם רק לגרסה הבכירה וכמעט נגנז, בין היתר בגלל שבק.ט.מ פחות אהבו את הרעיון של עוד אדוונצ’ר מתחרה במשפחה.
לבסוף, האיטלקים הביאו למילאנו את הגרסה הסדרתית של הלאקי אקספלורר 9.5 המכונה LXP Orioli, כאשר השם הוא מחווה לרוכב האיטלקי אדי אוריאולי שזכה ארבע פעמים בראלי דקאר, פעמיים מהן עם קאג’יבה. MV אגוסטה תייצר נכון לעתה רק 500 יחידות של ה-LXP, עם חתימתו של אוריאולי מתנוססת על מיכל הדלק.
למרות כל הסמליות, MV לא בחרו ללכת על מראה רטרו כמו שעשו דוקאטי עם הדזרט X. הלוק של MV אגוסטה LXP נראה מודרני ועדכני עם שילוב של כל סממני ז’אנר האדוונצ’ר, אם כי כאן הם לא רק ליופי אלא גם לתכלתיות. מה שמושך ב-LXP את מלוא תשומת הלב היא סכמת הצביעה שהיא רפליקה לאופנוע הראלי בצבע לבן עם מדקות בצבעי מותג הסיגריות לאקי סטרייק.
המנוע ב-LXP הוא בתצורת טריפל בנפח של 931 סמ”ק (בניגוד מנוע למנוע הטריפל המוכר של האיטלקים בנפח 798 סמ”ק), כאשר עם הספק של 124 כ”ס ב-10,000 סל”ד ב-MV מצהירים שמדובר במנוע החזק מבין כל מתחריו. למנוע מומנט של 10.4 קג”מ ב-7,000 סל”ד אשר 85% ממנו מתקבלים כבר ב-3,000 סל”ד נמוכים. זה מאפשר ל-MV אגוסטה להצהיר כי ה-LXP מאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות ומגיע למהירות מרבית של 230 קמ”ש. רוכשי האופנוע יקבלו גם דוד חלופי ומשופר עשוי טיטניום מתוצרת טרמיניוני במידה וירצו לחלץ עוד קצת כוח ונהמה חזקה מהטריפל הזה.
השלדה של MV אגוסטה LXP עשויה משילוב של קורות מתכת עם תת שלדה אחורית צינורית וזרוע אחורית עשויה אלומיניום. מערך המתלים הוא מתוצרת זאקס עם כיוונים מלאים ומהלך של 210 מ”מ מלפנים ומאחור. האופנוע מגיע עם סידור של חישוקי שפיצים של אקסל בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור עם צמיגי שטח מובהקים, אשר יחד עם המתלים ארוכי המהלך מעניקים מרווח גחון של 23 ס”מ. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו מסדרת Stylema כוללת קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות עבור צמד הדיסקים הקדמיים בקוטר 320 מ”מ.
נפח מיכל הדלק הוא 20 ליטרים האמורים להספיק לטווח רכיבה של כ-350 ק”מ. מערך האלקטרוניקה של ה-LXP כולל ABS הפועל תחת בלימה, בקרת משיכה בעלת שמונה מצבים, בקרת זינוק מהמקום ובקרת שיוט. לוח המחוונים מורכב ממסך TFT בגודל 7 אינץ’ עם קישורית BT ואימובילייזר מבוסס GPS. כמתבקש יש גם מנשאי צד עם מזוודות אלומיניום בנפחים של 32 או 39 ליטר.
המחיר הרשמי של MV אגוסטה LXP לא נמסר, אך זול הוא לא יהיה. זה לא אמור לשנות ללקוחות שיצנו אדוונצ’ר קצת שונה ויקבלו אותו בתחילת שנת 2024.