אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של MV אגוסטה מגיע סוף סוף לייצור
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של MV אגוסטה מגיע סוף סוף לייצור
MV אגוסטה LXP

תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של MV אגוסטה מגיע סוף סוף לייצור

כעבור שנתיים, פרוייקט לאקי אקספלורר של MV אוגוסטה מבשיל לדגם סדרתי שייוצר ב-500 יחידות בלבד כשהוא נושא את צביעת לאקי סטרייק הקלאסית ומנוע טריפל חזק

אופיר דואק 16/11/2023 צלם: יצרן

בדיוק לפני שנתיים הכריזה MV אגוסטה המשתקמת על פרויקט Lucky Explorer שבו תפתח צמד דגמי אדוונצ’ר קרביים בנפחי 550 ו-950 סמ”ק. ההשראה לשני הדגמים הגיעה מקאג’יבה אלפנט (המותג קאג’יבה הוא בבעלות MV אגוסטה) איתו זכתה קאג’יבה פעמים בראלי דקאר תחת מדי יצרנית הסיגריות לאקי סטרייק (פעם פרסומות של סיגריות ועוד בספורט היו דבר לגיטימי). הפרויקט המעניין צומצם רק לגרסה הבכירה וכמעט נגנז, בין היתר בגלל שבק.ט.מ פחות אהבו את הרעיון של עוד אדוונצ’ר מתחרה במשפחה.

לבסוף, האיטלקים הביאו למילאנו את הגרסה הסדרתית של הלאקי אקספלורר 9.5 המכונה LXP Orioli, כאשר השם הוא מחווה לרוכב האיטלקי אדי אוריאולי שזכה ארבע פעמים בראלי דקאר, פעמיים מהן עם קאג’יבה. MV אגוסטה תייצר נכון לעתה רק 500 יחידות של ה-LXP, עם חתימתו של אוריאולי מתנוססת על מיכל הדלק.

למרות כל הסמליות, MV לא בחרו ללכת על מראה רטרו כמו שעשו דוקאטי עם הדזרט X. הלוק של MV אגוסטה LXP נראה מודרני ועדכני עם שילוב של כל סממני ז’אנר האדוונצ’ר, אם כי כאן הם לא רק ליופי אלא גם לתכלתיות. מה שמושך ב-LXP את מלוא תשומת הלב היא סכמת הצביעה שהיא רפליקה לאופנוע הראלי בצבע לבן עם מדקות בצבעי מותג הסיגריות לאקי סטרייק.

MV AGUSTA LXP 10MV AGUSTA LXP 10Preview
MV AGUSTA LXP 06MV AGUSTA LXP 06Preview
MV AGUSTA LXP 02MV AGUSTA LXP 02Preview
MV AGUSTA LXP 05MV AGUSTA LXP 05Preview
MV AGUSTA LXP 03MV AGUSTA LXP 03Preview
MV אגוסטה LXPMV אגוסטה LXPPreview
MV AGUSTA LXP 04MV AGUSTA LXP 04Preview
MV AGUSTA LXP 07MV AGUSTA LXP 07Preview
MV AGUSTA LXP 08MV AGUSTA LXP 08Preview
MV AGUSTA LXP 09MV AGUSTA LXP 09Preview

 


המנוע ב-LXP הוא בתצורת טריפל בנפח של 931 סמ”ק (בניגוד מנוע למנוע הטריפל המוכר של האיטלקים בנפח 798 סמ”ק), כאשר עם הספק של 124 כ”ס ב-10,000 סל”ד ב-MV מצהירים שמדובר במנוע החזק מבין כל מתחריו. למנוע מומנט של 10.4 קג”מ ב-7,000 סל”ד אשר 85% ממנו מתקבלים כבר ב-3,000 סל”ד נמוכים. זה מאפשר ל-MV אגוסטה להצהיר כי ה-LXP מאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות ומגיע למהירות מרבית של 230 קמ”ש. רוכשי האופנוע יקבלו גם דוד חלופי ומשופר עשוי טיטניום מתוצרת טרמיניוני במידה וירצו לחלץ עוד קצת כוח ונהמה חזקה מהטריפל הזה.

השלדה של MV אגוסטה LXP עשויה משילוב של קורות מתכת עם תת שלדה אחורית צינורית וזרוע אחורית עשויה אלומיניום. מערך המתלים הוא מתוצרת זאקס עם כיוונים מלאים ומהלך של 210 מ”מ מלפנים ומאחור. האופנוע מגיע עם סידור של חישוקי שפיצים של אקסל בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור עם צמיגי שטח מובהקים, אשר יחד עם המתלים ארוכי המהלך מעניקים מרווח גחון של 23 ס”מ. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו מסדרת Stylema כוללת קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות עבור צמד הדיסקים הקדמיים בקוטר 320 מ”מ.

נפח מיכל הדלק הוא 20 ליטרים האמורים להספיק לטווח רכיבה של כ-350 ק”מ. מערך האלקטרוניקה של ה-LXP כולל ABS הפועל תחת בלימה, בקרת משיכה בעלת שמונה מצבים, בקרת זינוק מהמקום ובקרת שיוט. לוח המחוונים מורכב ממסך TFT בגודל 7 אינץ’ עם קישורית BT ואימובילייזר מבוסס GPS. כמתבקש יש גם מנשאי צד עם מזוודות אלומיניום בנפחים של 32 או 39 ליטר.
המחיר הרשמי של MV אגוסטה LXP לא נמסר, אך זול הוא לא יהיה. זה לא אמור לשנות ללקוחות שיצנו אדוונצ’ר קצת שונה ויקבלו אותו בתחילת שנת 2024.

MV אגוסטה MV אגוסטה LXP אדוונצ'ר קרבי לאקי אקספלורר תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד