בין שלל אופנועי האדוונצ’ר מכל הסוגים שהוצגו במילאנו לא נפקד גם מקומם של הדגמים הספורטיביים, בפרט אלו המיועדים למוגבלי רישיון בקטגוריות הנפח הנמוכות. בנלי הביאה למילאנו לא פחות משלושה דגמים כאלו הנושאים את השם טורנדו ומהווים חזקה למקורות של המותג בעל השורשים האיטלקיים בבעלות סינית.
באופן חריג ומפתיע, שלושת האופנועים הם לא אותו אופנוע בנפחים שונים אלא לכל גרסה העניקו בבנלי עיצוב ומאפיינים טכניים שונים. לשלושתם מנוע בתצורת טווין מקבילי, מזלג קדמי הפוך מוזהב ועוד כמה רכיבים משותפים לחיסכון במחיר כמו מסך TFT 5 אינץ’ כלוח מחוונים ומראות צד. בנלי מייעדת את שלושת הדגמים לשווקים שונים גם בתוך השוק האירופאי בהתאם להעדפה המקומית. יהיה מעניין לראות אילו מהדגמים ישווקו גם בישראל.
בנלי טורנדו 300 הצנוע במשפחה הספורטיבית עושה שימוש במנוע של ה-302R אותו הוא מחליף, עם 35 כ”ס ב-11,000 סל”ד ומומנט של 2.75 קג”מ ב-9,000 סל”ד. העיצוב לעומת זאת מודרני בהרבה וניצן למצוא דמיון ביחידת התאורה והמסכה הקדמית דווקא לדגמי MV אגוסטה. למרות ההספק והיעוד הצנוע לא התאפקו בבנלי גם להתקין כנפונים מיותרים סטייל MotoGP.
המפרט הטכני לא יוצא דופן עבור אופנוע תקציב. השלדה היא שלדת צינורות מתכת אך ישנו מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ”מ, אליו מצטרף דיסק קדמי בקוטר 260 מ”מ עם קאליפר בעל 4 בוכנות, מערכת ABS, חישוקי אלומיניום עם צמיגים ספורטיביים (האחורי במידה של 150 מ”מ) ומסך TFT 5 אינץ’ כלוח מחוונים.
בנלי טורנדו 400 כבר לקוח את הקונספט הספורטיבי מדרגה אחת למעלה. העיצוב מלוטש יותר ופחות מצועצע עם קווים מעוגלים לפרינג ומיכל דלק מעוגל יחד עם יחידת זנב מינמליסטית, כשבצביעת ירוק-כסוף שהיא מחווה לטורנדו 900 מסוף שנוץ ה-90 מדובר לטעמנו באופנוע היפה מבין השלושה. מה שמוסיף לסקס אפיל היא הבחירה לצידו באופן לא שגרתי לקטגוריה בזרוע אחורית חד צידית מאלומיניום המחוברת לשלדת צינורות ברזל סטנדרטית. אגב באופן מפתיע המזלג הקדמי בטורנדו 400 הוא הקוטר קטן יותר מאשר בטורנדו 300. הבולם האחורי עם זאת מצודי באפשרות לכיוון עומס קפיץ.
המנוע בנפח 399 סמ”ק בעל מהלך בוכנה קצרצר של 51.8 מ”מ מניב 47.6 כ”ס ב-10,000 סל”ד -3.9 קג”מ ב-8,000 סל”ד. מצמד מחליק הינו צידו סטנדרטי ומערכת הבלימה בטורנדו 400 כוללת שני דיסקים צפים מלפנים בקוטר 300 מ”מ, עם קאליפרים בעלי שתי בוכנות מתוצרת ניסין וכמובן גם ABS.
הדגם הבכיר טורנדו 500 הוא למעשה גרסה ספורטיבית עם פרינג מלא לדגם העירום טורנדו Naked Twin 500 שישווק במקביל. כמו בטורנדו 400, המנוע של בנלי טורנדו 500 מספק גם הוא את 47.6 כוחות הסוס המותרים במגבלת דרגת רישוי הביניים אך ב-8,500 סל”ד שפויים יותר, זאת יחד עם מומנט עדיף של 4.7 קג”מ המתקבלים ב-6,000 סל”ד. עיצוב של בנלי טורנדו 500 מציג סידור שונה בחזית של צמד פנסי LED בסידור אנכי ותאורת יום זוויתית בצדדים, מושב רוכב עבה יותר עם ריפוד בעל תפרים למראה יוקרתי ויחידת זנב שונה.
בנלי טורנדו 500 הוא בעל מפרט טכני עשיר יותר מהדגמים הקטנים, הכולל מזלג קדמי הפוך מתוצרת מרזוקי עם אפשריות כיוונון לעומס קפיץ עם שיכוך כיווץ והחזרה. מאחור ישנה דווקא זרוע אחורית קונבנציונלית, אך עם בולם העל אפשרות כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת צמד דיסקים קדמי בקוטר 320 מ”מ וקאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות. מיכל הדלק גדול יותר עם נפח של 16.5 ליטר לעומת 14 באחים הקטנים וישנה אפילו אפשרות כיוון למושב.