תהליך ההתרחבות של אפריליה כולל כניסה לקטגוריות הנפח הבינוניות כדי להציע אלטרנטיבה ספורטיבית גם לרוכבים מוגבלי רשיון ו/או תקציב. כך זכינו לקבל בשנים האחרונות את משפחת דגמי ה-660 הכוללת דגמי ה-RS, טואנו והטוארג שעימו עשתה אפריליה קאמבק לקטגוריית האדוונצ’רים אחרי שנים ארוכות.
ההצלחה של דגמי הטווין המקבילי הביאה את אפריליה להציג בשנה שעברה מנוע נוסף בתצורה זו, הפעם בנפח של 457 סמ”ק. המנוע החדש עם הספק מרבי שמציב אותו בדיוק ברף קטגוריית הרישוי האמצעית, ערך בכורה ב-RS 457 המדליק והיה ברור שיהיה בסיס למשפחה שלמה של דגמים נוספים המיועדים לרוכבים צעירים מוגבלי רישיון.
כעת עם פתיחת תערוכת מילאנו נחשף הדגם השני עושה שימוש במנוע זה, ולא במפתיע מדובר בטואנו 457. אופנוע ספורט-עירום הממשיך את הקו של משפחת דגמי הטואנו עם עיצוב ספורטיבי אגרסיבי, כידון גבוה יחסית ומנוע חשוף. במקרה של טואנו 457 בחרו מעצבי אפריליה בקו עיצובי מעט שונה מהאחים הגדולים, עם מסיכת חזית בעלת סידור יחידות תאורה שונה, ללא משקף כלל אבל עם מעין כנפון אוורודינמי מתחת למסכית החזית, רמז לדגמי הסופרבייק וה-MotoGP של אפריליה. בניגוד לדגמי הטואנו הגדולים, אין ב-457 חרב תחתונ, כך שלמעשה למעט חיפויי הצד העלונים המחוברים ישירות לשלדת הקורה הכפולה המנוע וצינורת הפליטה חשופים לגמרי. ועדין הוא נראה מצוין ויגרום לרוכב הצעיר שעליו לפנטז התוך הקסדה שהוא על טואנו V4.
מנוע הטווין המקבילי זהה לחלוטין לזה שב-RS 457 שהוצג בשנה שעברה, כאשר הוא מספק 47.6 כ”ס ב-9,400 סל”ד ומומנט של 4.4 קג”מ ב-6,700 סל”ד. לרשות הרוכבים עומדים שלושה מצבי רכיבה לבחירה (חסכוני, רגיל וספורט). יחס ההעברה הסופי קוצר על מנת לאפשר אופי תזזיתי יותר ולעזרת הרוכב ישנה מערכת סיוע אלקטרונית בהחלפת הילוכים המבטלת את הצורך להפחית את פתיחת המצערת.
באופן לא שגרתי לקטגורית אופנועי התקציב, השלדה של אפריליה טואנו 457 עשויה מאלומיניום מה שעוזר להעמיד את משקל האופנוע על 159 ק”ג ללא דלק. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 41 מ”מ עם כיוון עומס ובולם אחורי מתכוונן המחובר לזרוע אחורית עשויה מברזל (כי בכל זאת צריך לחסוך איפשהו). מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים בקוטר 320 מ”מ בחזית ודיסק בקוטר 220 מ”מ מאחור עם קאליפרים מתוצרת ByBre, כאשר מערכת ABS היא כמובן ציוד תקני, וכוללת שני מצבי פעולה לבחירה ואפשרות ניתוק לגלגל האחורי עבור רכיבת מסלול.
אל אלו מצטרפת מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה לבחירת הרוכב ומסך TFT צבעוני בגודל 5 אינץ’ עם תצוגות מידע שונות וקישוריות מתבקשות. בהחלט חבילה אלקטרונית מרשימה עבור אופנוע בקטגוריית הביניים. עכשיו רק נותר לראות מה יהיה מחירו של אפריליה טואנו 457 ועד כמה הוא יהיה אטרקטיבי מול שלל המתחרים המגיעים מהמזרח, ובעיקר מסין, שמשחקים בצורה אגרסיבית בקטגוריה התחרותית.