אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רעם קטן: אפריליה טואנו 457 נחשף במילאנו
ראשי » דו-גלגלי » רעם קטן: אפריליה טואנו 457 נחשף במילאנו
אפריליה טואנו 457

רעם קטן: אפריליה טואנו 457 נחשף במילאנו

אפריליה ממשיכה לקרוץ לדור הצעיר ולמוגבלי הרשיון כשהיא מציגה את טואנו 457 על בסיס מנוע הטווין המקבילי והמכלולים של RS 457 הספורטיבי

אופיר דואק 05/11/2024 צלם: יצרן

תהליך ההתרחבות של אפריליה כולל כניסה לקטגוריות הנפח הבינוניות כדי להציע אלטרנטיבה ספורטיבית גם לרוכבים מוגבלי רשיון ו/או תקציב. כך זכינו לקבל בשנים האחרונות את משפחת דגמי ה-660 הכוללת דגמי ה-RS, טואנו והטוארג שעימו עשתה אפריליה קאמבק לקטגוריית האדוונצ’רים אחרי שנים ארוכות.

ההצלחה של דגמי הטווין המקבילי הביאה את אפריליה להציג בשנה שעברה מנוע נוסף בתצורה זו, הפעם בנפח של 457 סמ”ק. המנוע החדש עם הספק מרבי שמציב אותו בדיוק ברף קטגוריית הרישוי האמצעית, ערך בכורה ב-RS 457 המדליק והיה ברור שיהיה בסיס למשפחה שלמה של דגמים נוספים המיועדים לרוכבים צעירים מוגבלי רישיון.

כעת עם פתיחת תערוכת מילאנו נחשף הדגם השני עושה שימוש במנוע זה, ולא במפתיע מדובר בטואנו 457. אופנוע ספורט-עירום הממשיך את הקו של משפחת דגמי הטואנו עם עיצוב ספורטיבי אגרסיבי, כידון גבוה יחסית ומנוע חשוף. במקרה של טואנו 457 בחרו מעצבי אפריליה בקו עיצובי מעט שונה מהאחים הגדולים, עם מסיכת חזית בעלת סידור יחידות תאורה שונה, ללא משקף כלל אבל עם מעין כנפון אוורודינמי מתחת למסכית החזית, רמז לדגמי הסופרבייק וה-MotoGP של אפריליה. בניגוד לדגמי הטואנו הגדולים, אין ב-457 חרב תחתונ,  כך שלמעשה למעט חיפויי הצד העלונים המחוברים ישירות לשלדת הקורה הכפולה המנוע וצינורת הפליטה חשופים לגמרי. ועדין הוא נראה מצוין ויגרום לרוכב הצעיר שעליו לפנטז התוך הקסדה שהוא על טואנו V4.


מנוע הטווין המקבילי זהה לחלוטין לזה שב-RS 457 שהוצג בשנה שעברה, כאשר הוא מספק 47.6 כ”ס ב-9,400 סל”ד ומומנט של 4.4 קג”מ ב-6,700 סל”ד. לרשות הרוכבים עומדים שלושה מצבי רכיבה לבחירה (חסכוני, רגיל וספורט). יחס ההעברה הסופי קוצר על מנת לאפשר אופי תזזיתי יותר ולעזרת הרוכב ישנה מערכת סיוע אלקטרונית בהחלפת הילוכים המבטלת את הצורך להפחית את פתיחת המצערת.

באופן לא שגרתי לקטגורית אופנועי התקציב, השלדה של אפריליה טואנו 457 עשויה מאלומיניום מה שעוזר להעמיד את משקל האופנוע על 159 ק”ג ללא דלק. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 41 מ”מ עם כיוון עומס ובולם אחורי מתכוונן המחובר לזרוע אחורית עשויה מברזל (כי בכל זאת צריך לחסוך איפשהו). מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים בקוטר 320 מ”מ בחזית ודיסק בקוטר 220 מ”מ מאחור עם קאליפרים מתוצרת ByBre, כאשר מערכת ABS היא כמובן ציוד תקני, וכוללת שני מצבי פעולה לבחירה ואפשרות ניתוק לגלגל האחורי עבור רכיבת מסלול.

אל אלו מצטרפת מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה לבחירת הרוכב ומסך TFT צבעוני בגודל 5 אינץ’ עם תצוגות מידע שונות וקישוריות מתבקשות. בהחלט חבילה אלקטרונית מרשימה עבור אופנוע בקטגוריית הביניים. עכשיו רק נותר לראות מה יהיה מחירו של אפריליה טואנו 457 ועד כמה הוא יהיה אטרקטיבי מול שלל המתחרים המגיעים מהמזרח, ובעיקר מסין, שמשחקים בצורה אגרסיבית בקטגוריה התחרותית.

aprilia Touano 457 16aprilia Touano 457 16Preview
aprilia Touano 457 06aprilia Touano 457 06Preview
aprilia Touano 457 01aprilia Touano 457 01Preview
aprilia Touano 457 02aprilia Touano 457 02Preview
aprilia Touano 457 03aprilia Touano 457 03Preview
aprilia Touano 457 04aprilia Touano 457 04Preview
aprilia Touano 457 05aprilia Touano 457 05Preview
aprilia Touano 457 07aprilia Touano 457 07Preview
אפריליה טואנו 457אפריליה טואנו 457Preview
aprilia Touano 457 09aprilia Touano 457 09Preview
aprilia Touano 457 10aprilia Touano 457 10Preview
aprilia Touano 457 11aprilia Touano 457 11Preview
aprilia Touano 457 12aprilia Touano 457 12Preview
aprilia Touano 457 13aprilia Touano 457 13Preview
aprilia Touano 457 14aprilia Touano 457 14Preview
aprilia Touano 457 15aprilia Touano 457 15Preview
aprilia Touano 457 17aprilia Touano 457 17Preview
aprilia Touano 457 18aprilia Touano 457 18Preview

אפריליה אפריליה טואנו אפריליה טואנו 457 טואנו 457 תערוכת מילאנו תערוכת מילאנו 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד