אופנת הטנדרים הקיצונים לשטח שפורחת בארה”ב הגיעה בשנים האחרונות גם לישראל, ובהתאם לכך גם המאבק בין פורד לשברולט על הבכורה הקטגוריה. שברולט קולוראדו ZR2 היה הסופר טנדר הראשון להגיע ארצה ביבוא רשמי, כשלאחר מכן הצטרף אליו פורד ריינג’ר ראפטור ואפילו טויוטה ניסת לגנוב קצת תשומת לב עם גרסת ה-GR המשודרגת של ההיילקס.
כעת נוחת בישראל שברולט קולוראדו ZR2 החדש, זאת לאחר שבשנה שעברה הציגה שברולט דור חדש של הטנדר הקומפקטי שלה שלא מיובא ארצה בגרסאותיו הרגילות. כרגע מדובר בגרסה הסטנדרטית של ה-ZR2 שמוצע בארה”ב גם עם חבילות Desert Boss ו-ביזון קרביות במיוחד שלא צפויות להגיע לישראל נכון לעתה, אבל ממש לא מדובר בטנדר צנוע.
מעבר לעיצוב המחודש ותא הנוסעים החדש והמודרני יותר להם זכה הקולוראדו לקראת 2024, גרסת ה-ZR2 מתהדרת בעיצוב קרבי יותר עם פגושים שונים המעניקים זוויות גישה משופרות, כונסי אוויר מוגדלים וטבעות גרירה מאסיביות. בזכות צמיגי שטח קרביים בקוטר 33 אינץ’ הוא מתנשא לגובה של 207 ס”מ עם מרווח גחון מרשים של 27.3 ס”מ, זווית גישה של 38.3 מעלות וזווית נטישה של 25 מעלות.
את מקומו של מנוע ה-V6 האטמוספרי בנפח 3.6 ליטר מהדור הקודם תופס כעת מנוע ארבע צילינדרים צנוע יותר בנפח 2.7 אך עם מגדש טורבו. ההספק נותר דומה 310 כ”ס במקום 308 כ”ס בדור היוצא, אך נתון המומנט זינק מ-38.1 קג”מ חביבים ל-59.4 קג”מ בשרניים המתקבלים ב-3,000 סל”ד. מדובר ב-18 כ”ס ובכ-10 קג”מ יותר מאשר בפורד ריינג’ר ראפטור בתקינה האירופאית שמגיע ארצה, אבל כמעט 100 כ”ס פחות מאשר בגרסה האמריקאית שלו. בכל מקרה, צפוי שיפור משמעותי בביצועים לעומת ה-ZR2 הקודם.
שברולט קולראדו ZR2 מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ותיבת העברה עם יחס העבר הנמוך כמובן. מערכת המתלים המשודרגת המשלבת בולמי מולטימאטיק DCCV אדפטיביים עם מהלך ארוך, אם כי מאחור נשמרת התצורה של קפיצי עלה כדי לשמור על יכולת העמסה גבוהה יחסית. לטובת יכולת השטח מצטרפות גם נעילות דיפרנציאל מלפנים ומאחור, מגוון מצבי שטח, מיגוני גחון מקוריים ואפילו צמד מצלמות גחון שיעזרו לנהג במעבר מכשולים טכניים.
מחירו של שברולט קולוראדו ZR2 החדש בישראל עומד על 420 אלף שקלים, התייקרות משמעותית של כ-80 אלף שקלים ביחס למחירו של ה-ZR2 כאשר הגיע לישראל לראשונה לפני כשנתיים, אם כי עדין נמוך בעשרות אלפי שקלים מפורד ריינג’ר ראפטור שהוא המתחרה הישיר בארה”ב וגם בישראל.