סיכומי המכירות העולמיים של שנת 2023 בישרו על עליה בביקוש לרכבים חשמליים וקרוסאוברים למניהם, אך ישנן גם כמה נתונים חיוביים לשמחתם של חובבי הרכב. אחד מהם הוא שנת השיא שמציינת חטיבת M של ב.מ.וו, כאשר בשנה החולפת מסרה 202,530 מכוניות עם פסי האדום-כחול-סגול הנחשקים. אמנם המספרים הללו כוללים לא רק דגמי ב.מ.וו M טהורים אלא גם גרסאות מנוע בכירות עם חבילת M כמו למשל M760 לדוגמה.
בסך הכל מדובר בעליה של 14.3%, כאשר ניתן לייחס חלק גדול מהעליה לגרסאות החזקות של דגמי ה-i החשמליים, ובראשן ב.מ.וו i4 M50 שהייתה גם הדגם הנמכר ביותר של חטיבת M. קצתמן העבר השני, לנתון שיא תרמה במידה קלה גם ב.מ.וו XM, הדגם הייחודי הראשון של חטיבת M שהוא לא גרסת ביצועים לדגם קיים של ב.מ.ו. כ-5,000 יחידות מהסופר SUV החזק, המוחצן והיקר נמסרו במהלך השנה האחרונה ברחבי העולם, כמחצית מהם בארה”ב. השוק הגדול ביותר לדגמי ב.מ.וו M המשיך להיות השוק האמריקאי, כשלאחריו נמצא שוק הבית בגרמניה ובמקום השלישי השוק הבריטי.
עובדה מעניינת לא פחות היא שבאופן יחסי המכירות של דגמי M עם תיבת הילוכים ידניות פורחות. על פי אנשי M בין 15 ל-20 אחוזים מדגמי ב.מ.וו M3 ו-M4 שנמכרו בשנה החולפת היו בעלי תיבת הילוכים ידנית, נתון מרשים בהתחשב בכך שתיבת הילוכים ידנית מוצעת רק בדגמי הבסיס של השניים עם הנעה אחורית. על פי הנתונים הולה כי כמעט רבע מדגמי ב.מ.וו M2 שנמכרו בשנה החולפת בעולם צויידו בשלוש דוושות, כאשר במפתיע בארה”ב כמעט 50% מהמכירות של M2 היו עם תיבת הילוכים ידנית. בהתאם לנתונים הללו, ב.מ.וו צפויה להמשיך להציע תיבות הילוכים ידניות בדגמי ה-M הללו לפחות עד סוף מחזור החיים של הדגמים הנוכחים, בניגוד לפולקסווגן שהחליטה להשמיט את האופציה לתיבת הילוכים ידנית בגולף GTI המחודשת.
בשנה הקרובה אמור להתרחב היצע דגמי M, כאשר בראש ובראשונה מצבים חובבי המותג לדור החדש של ב.מ.וו M5 שתוצע בגרסאות סטאן וטורינג (סטיישן), אליה תצטרף גרסת סטיישן של i5 M60 עם 601 כ”ס. בחזית ה”הארד קור” צפויה גם גרסה חדשה של M4 SC קיצונית במהדורה מוגבלת עם יותר כוח ופחות משקל.
בישראל נמכרו בשנה החולפת 11 יחידות של ב.מ.וו M4 מתוכן שתי יחידות מגרסת ה-CSL הקיצונית, 3 יחידות של M3 ועוד יחידה בודדת כל אחת של M2 ו-M8. מדגמי גרסאות החזקות של דגמי ב.מ.וו השונים עם חבילות M נמסרו עוד כמה עשרות מכוניות.