שנת 2022 הייתה שנה לא קלה בתעשיית הרכב עם קווי יצור שלא חזרו לתפוקה מלאה, משבר שבבים ואספקה שגררו אחריהם ירידה משמעותית במכירות. עם זאת, בצמרת התעשיה מותגי האולטרה יוקרה דווקא מסכמים שנה מוצלחת במיוחד אחרי היציאה ממשבר הקורונה. אחרי שפרארי דיווחה לפני מספר שבועות על שנת שיא מפרסמת למבורגיני גם היא את התוצאות העסקיות של השנה החולפת שגם היא הייתה שנת שיא של כל הזמנים.
למבורגיני הכניסה בשנה החולפת כמעט 2.4 מיליארד אירו, עליה של 21% שהיא תוצאה של שיא מכירות בכל הזמנים. לראשונה בתולדותיה חצתה החברה מסנט’אגתה את רף 9,000 המסירות בשנה, כשליתר דיוק 9,233 מכוניות למבורגיני מצאו בית חדש. אגב, לשם השוואה פרארי מסרה בשנה החולפת יותר מ-13 אלף מכוניות עוד בטרם החלה לשווק את הקרוסאובר המדובר שלה. עם זאת צריך לזכור שלחברה ממרנאלו היצע דגמים גדול משמעותית.
ההישג של למבורגיני מרשים גם בהתחשב בעובדה שהיצע הדגמים של החברה לא צעיר כלל. האוונטדור שיצורה הגיע לסיומו בסתיו החולף נולדה בשנת 2011 ואילו ההורקאן צעירה ממנה רק ב-3 שנים. לא תופתעו שהדגם הפופולארי ביותר של למבורגיני הוא רכב ה-SUV אורוס, ממנו נמסרו 5,367 יחידות – עליה של 7%. אליהם מצטרפות 3,113 יחידות מדגמי ההורקאן השונים (עליה של 20%) ו-753 יחידות אחרונות בהחלט של האוונטדור.
השוק הגדול ביותר עבור למבורגיני הוא השוק האמריקאי בו נמכרו בשנה החולפת 2,721 דגמי למבורגיני, עליה של 10%. אחריו נמצא השוק הסיני עם 1,,018 מכוניות, גרמניה עם 808 מכוניות, בריטניה עם 650 מכוניות, ויפן עם 546 מכוניות. אגב, גם לישראל מגיעות מידי שנה כמה יחידות בודדות באפיקי היבוא האישי.
בלמבורגיני מצפים שמגמת הגידול במכירות תימשך בזכות הצגת דגמים חדשים. יורשת האוונטדור תוצג השנה ופרטים ראשונים אודותיה נחשפו לאחרונה כשגם מחליפת ההורקאן נמצאת מעבר לפינה ,כשבנתיים ההיצע מתרחב השנה עם גרסת הסטראטו בעלת סממני השטח כאשר לא נתפלא שיצטרפו גם מהדורות מיוחדות בדומה לקונטאש המחודשת.