אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שלושה צילינדרים? קוניגסג ג’מרה תיוצר רק עם מנוע V8
ראשי » חדשות » שלושה צילינדרים? קוניגסג ג’מרה תיוצר רק עם מנוע V8
קוניגסג ג'מרה

שלושה צילינדרים? קוניגסג ג’מרה תיוצר רק עם מנוע V8

מכונית העל ההיברידית של קוניגסג חוזרת למקורות ותיוצר מעתה רק בגרסת ה-V8. הסיבה: כמעט אף אחד לא קנה את גרסת ההנעה הבסיסית עם 1,400 כ"ס

אופיר דואק 29/07/2024 צלם: יצרן

קוניגסג השבדית ידועה כיצרנית שעושה את הדברים “קצת” שונה מאשר יצרניות אחרות של מכוניות אקזוטיות. הכיוונים הטכנולוגיים והעיצובים הלא שיגרתים של קוניגסג מיצבו את מכוניותיה לבחירה ליודעי דבר שלא מסתפקים באקזוטיקה הרגילה מאיטליה, אבל לא תמיד הרעיונות הנועזים נוחלים הצלחה גם בקרב הלקוחות הלא שגרתיים של החברה, כמו במקרה של קוניגסג ג’מרה (Gemera).

קוניגסג חשפה לראשונה את הגמרה לקראת סוף 2020 כשהיא יועדה להיות מכונית על שימושית בתצורת 2+2 ועם מערכת הנעה היברידית. כמו רוב דגמי החברה, גם לג’מרה ישנו מנוע V8 מוגדש, אשר בשידוך למנוע חשמלי מניב הספק משולב בדיוני של 2,300 כ”ס. לצד זאת החליטו בקוניגסג להציע גם גרסת כניסה מעט שפויה יותר. עדין עם יחידת הנעה היברידית, עם 1,400 כ”ס מתקבלים בהחלט על הדעת, אבל עם מנוע קטן בעל שלושה צילינדרים בלבד.

מנוע השלושה צילינדרים של קוניגסג הוא בנפח 2.0 ליטר ונעזר בצמד מגדשי טורבו כדי להניב הספק מרבי של 600 כ”ס מרשימים בפני עצמם ונעזר בשלושה מנועים חשמליים נוספים, כך ששלא אמורה להיות בעיית ביצועים, אבל מסתבר שלא מספיק עבור הלקוחות של קוניגסג. עד כמה מכרה קוניגסג יחידות ספורות בלבד מגרסת ה-3 צילינדרים, מה שהוביל אותה להחלטה להפסיק את יצורה ולהתמקד בגרסת ה-V8 הכוחנית.

הלקוחות מצביעים בארנק ורוצים את הג’מרה עם מנוע V8

בימים אלו מתחילה קוניגסג לייצר את הג’מרה ובראיון למגזין Top Gear אמר המנכ”ל הססגוני כריסטיאן פון קוניגסג כי הם מבטלים את יצור גרסת ה-3 צילינדרים, אך טען שהם לא מזניחים לחלוטין את הטכנולוגיה שמאחוריו. סביר להניח שקוניגסג עוד תעשה שימוש בטכנולוגיה המורכבת של יחידת ההנעה הזו בדגמים עתידיים, בטח כאשר תקנות הזיהום האוויר ילכו ויחמירו, אך נכון לעתה המציאות מראה שכל עוד ללקוחות יש אופציית בחירה הם מעדיפים את מנוע ה-V8. די הגיוני אם אתם כבר מוציאים סכום של 1.7 מיליון דולר על מכונית על כמו הג’מרה.


קוניגסג צפויה לייצר רק 300 יחידות מהג’מרה, אך כרגע לא ברור אם וכמה מהן יהיו מגרסת ה-3 שצילינדרים. מה שבטוח שמי שיחזיק בבעלותו גרסה שכזו צפוי שביום מן הימים תהפוך לפריט אספנות נחשק עוד יותר מגרסת ה-V8 בגלל נדירותה היחסית.

ג'מרה ג'מרה V8 קוניגסג קוניגסג ג'מרה קוניגסג ג'מרה V8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד