לא פעם אנחנו נתקלים במודעות מכירה שתופסות לנו את העין, כזו הייתה המודעה על שלבי קוברה שלדה מספר CSX2588 משנת 1965. הקוברות נמכרות בסכומים שרחוקים מלהיות עממיים ונגישים, אבל זו הייתה צפויה להיות אחת מעסקאות הקוברה היקרות ביותר.
ולמה שתהיה כזו? ובכן, הקוברה הספציפית הזו היא האחרונה שנמכרה ללקוח פרטי, והאחת לפני אחרונה שירדה מפס הייצור. וזה לבד מבטיח לה מעמד מיוחס בקרב אספנים.
למקרה שתהיתם, את הקוברה האחרונה (שלדה מספר CSX2589) קרול שלבי שידך לתיבה אוטומטית ושמר לעצמו, לאחר מכן היא עברה לבני משפחתו המחזיקים בה עד היום.

בכל מקרה, הקוברה “שלנו” היא קוברה סימן 2 והיא אחת מ-528 מכוניות שנבנו בסך הכל. היא נבדלת מסימן 1 בשינויי עיצוב לחזית שנבעו, בין היתר, מהתאמת מסרק הגה חדש.

בחזית שוכן מנוע V8 של פורד בנפח 4.7 ל’ (271 כ”ס) שנשם בעזרת קרבורטורי “לה-מאן” מבית הולי (Holley). התיבה הייתה ידנית עם ארבעה יחסי העברה. המכונית נשמרה במשך השנים בזהירות יתרה, והיא עדיין עם השלדה, המרכב ויחידת ההנעה המקוריים.

ההבטחה למכירה בסכום שיא לא התממשה, אף מוכר לא הציע את הסכום המבוקש עבורה (בין מיליון ל-1.2 מיליון דולר). בית המכירות לא אומר נואש ומספר כי בקרוב מאוד היא תוצע שוב למכירה. טוב לדעת, אנחנו בדרך לבנק…