זה כבר לא סוד. כפי שדיווחנו בעבר, פורשה 718 נמצאת בסוף חיה ומחליפתה שתוצג לקראת 2025 תהיה חשמלית, והממחטות כבר מוכנות כדי להיפרד מהשושלת בעלת מנוע הבוקסר המרכזי. אלא שעד אז בפורשה דואגים שיהיה לנו למה להתגעגע (וכמובן על הדרך לעשות עוד כמה יורו), כשהם מציגים גרסת RS קיצונית על בסיס ה-718 ספיידר, שהיא כידוע גרסה יותר מסוגננת, טהורה וחזקה של ה-718 הרגילה.
חיצונית שומרת הספיידר RS על המאפיינים הייחודים של גרסת הספיידר, ובראשם צמד התפיחות על הפנאל שמעל המנוע הממשיכות את קו המושבים. גם כאן נעשה שימוש בגג בד מינימליסטי הדורש התקנה ידנית, אך במקרה של ה-RS הוא מינמליסטי ודקיק עוד יותר עם מראה של מפרש, מה שמאפשר לחסוך כמעט 8 ק”ג בהשוואה לגג של הספיידר הסטנדרטית.
גרסת ה-RS מתאפיינת בעזרים אווירודינמיים שלא תמצאו בספיידר הרגילה, ובהם כונסי אוויר מוגדלים בפגוש הקדמי לטות קירור משופר לבלמים, מסיט רוח תחתון לשיפור זרימת האוויר מתחת למרכב, דפיוזר אחורי גדול בעל צמד פתחי פליטה מרשימים, וספויילר “זנב ברווז” אחורי שמצליח להיראות עדכני וגם נוסטלגי בו זמנית. אל אלו מצטרפים חיפוי סיבי פחמן לכונסי האוויר הצידיים למנוע כשגם מכסה תא המטען מלפנים עשוי סיבי פחמן.
בסך הכל עומד משקלה של פורשה 718 ספיידר RS על 1,410 ק”ג קלילים יחסית לימנו, שהם 40 ק”ג פחות מהספיידר הרגילה. לצד המשקל הקל ישנו גם מנוע משודרג. למעשה זו יחידת ההנעה הזהה לזו של הקאיימן GT4 RS, המחלצת 500 כ”ס ב-9,000 סל”ד (80 כ”ס יותר מאשר ב-718 ספיידר) ו-45.9 קג”מ המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת PDK כפולת מצמדים. הביצועים? 3.4 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של למעלה מ-300 קמ”ש.
השלדה שודרגה גם היא בהתאם, כשהיא הונמכה ב-3 ס”מ וזכתה לבולמים אקטיבים מתכווננים, מוטות מייצבים מעובים הניתנים לכוונון יחד עם אפשרות להתאמת זווית שפיעת הגלגלים (קאמבר) וגובה המתלים. את החבילה משלימה מערכת חלוקת כוח וקטורית בין הגלגלים ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.
מחירה של פורשה 718 ספיידר RS החדשה מתחיל ב-155 אלף אירו, מחיר זהה לקאיימן GT4 RS שהוא 50% יותר ממחירה של 718 ספיידר סטנדרטית וכמחירה ההתחלתי של 911 קבריו קאררה S. יש לנו תחושה שבחלוף השנים כשהיא תהפוך לפריט אספנים נחשק בעידן החשמל מחירה יטפס הרבה מעבר לכך.