יונדאי קונה הוא קרוסאובר קטן חביב, אבל לא כזה שישאיר אותנו מלאי ציפיה, אלא אם מדובר בגרסת ה-N הקרבית. יונדאי קונה חשמלית? בטח לא משהו שאנחנו חולמים עליו בלילה. עם זאת, עידן החשמל בתעשיה פותח הזדמנויות חדשות ליצור שילוב בין מכוניות ספורטיביות והנעה חשמלית. יונדאי כבר שלחה כמה וכמה רמזים בכיוון לגבי גרסאות N ספורטיביות לדגמים החשמליים שלה.
עד שאלו יופיעו, קבוצת המרוצים של חטיבת N בניו זילנד חשפה בפסטיבל הספורט המוטורי באדלייד אוסטרליה, יונדאי קונה חשמלית, מוכנה למרוצי ראלי עם שלושה מנועים והספק משולב של 805 כ”ס. הפרויקט המעניין התחיל כבר בשנת 2019, ומאז הספיקה המכונית להשתתף במספר אירועי טיפוס גבעה וזכתה בארבעה מהם כאשר על ההגה מופקד היידן פאדון, אלוף ניו זילנד במרוצי ראלי. המטרה הבאה היא להשתתף במרוץ ראלי מלא, אם כי המפרט של המכונית לא ממש מאפשר לה להשתייך לקטגוריות המוכרות לנו כיום.
יונדאי קונה החשמלית הזו מונעת כאמור על ידי שלושה מנועים חשמליים, המספקים כאמור 805 כ”ס, אך במפרט ראלי ההספק מתמתן ל”רק” 537 כ”ס. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים בחלוקה משנה הנשלטת על ידי הנהג, כאשר לכל ציר גלגלים ישנה תמסורת נפרדת משלו. נכון לעתה מצוידת המכונית בסוללה בקיבולת צנועה של 23 קוט”ש, אך בקרוב תקבל סוללה מוגדלת בקיבולת של 54 קוט”ש כדי לאפשר טווח ראוי שיאשר השתתפות גם במרוצי ראלי, כאשר אתגר לא פשוט יהיה לשמור על חלוקת משקל נכונה עם הסוללה הגדולה והכבדה יותר.
מן הסתם בקבוצת המרוצים לא מוסרים עוד פרטים טכניים על המכונית שנמצאת בשלבי פיתוח מתמיד, אבל מדובר בתצוגת תכלית שנותנת הצצה כיצד עולם הראלי עלול להיראות בשנים הקרובות. פאדון ציין שמדובר במכונית הראלי הטובה ביותר בה נהג בגלל תגובות המנועים, אספקת הכוח והיכולת לחלק אותו בין הגלגלים, כשמה שמפריע לו בעיקר הוא שאין למכונית רעש של מכונית ראלי. למרות הביצוע המדליק כפי שנראה בסרטון, לנו קשה להתרגל לרעיון של מכונית ראלי שקטה.