זמן ההקפה מסביב למסלול נורבורגרינג נורדשלייפה הפך בשנים האחרונות לאחד ממקדמי התדמית החשובים עבור מכוניות ספורטיביות. בהתאם לכך קביעת שיאים על המסלול הפכה לאחד היעדים העיקריים של יצרניות מכוניות הספורט (למשל השיא אותו קבעה הונדה סיוויק טייפ R לא מזמן), אבל גם ללא מעט אחרים. אחת מנקודות הציון הנחשקות הן ירידה מרף 7 הדקות להקפה, מה שקשה מאד להשיג ברכב סדרתי, אפילו אם מדובר במכונית על עמוסת טכנולוגיה. פורשה, למבורגיני, מרצדס ורדיקל הן מהבודדות שעשו זאת, ועכשיו מצטרפת אליהן גם פרארי.
אמנם פרארי די נמנעת מקרב הזמנים ברינג, לכן את המשימה נטל צוות של המגזין הגרמני Auto Sport בראשות הנהג כריסטיאן גבהרדט.לא נלאה אותכם יותר מידי, גבהרדט קבע זמן שיא של 6:58.70 דקות, חצי שניה פחות מהזמן אותו קבע ב-2019 באמצעות פורשה911 GT2 RS מדובר בזמן המהיר יותר ב-1.3 שניה מאשר פרארי 488 פיסטה שהחזיקה עד כה בתואר המחייב הפרארי הסדרתית המהירה ביותר.
הפרארי 296 GTB שקבעה את השיא הייתה סטנדרטית כאמור, כשהיא צוידה בחבילת “ארנסטו פיוראנו” הכוללת מתלים מגנטיים אדפטיביים, קישוטי סיבי פחמן לטובת שיפור המראה, והאווירודונימיות, המשילים 12 ק”ג. המכונית נעלה צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2R שחוקיים לשימוש כביש. פרארי 296 GTB היא בעלת מנוע V6 בעל תגבור היברידי והספק משולב של 830 כ”ס המזניקים את המכונית ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות. איך כ זה בא לידי ביטוי על המסלול תוכלו לראות בסרטון קביעת השיא שלפניכם.