הרומן בין שיאומי לנורבורגרינג ממשיך להתלהט. בחודשים האחרונים הפכה שיאומי להיות אחת מהספונסריות של המסלול האגדי, קיבלה פניה על שמה וקבעה זמן הקפה מרשים עם ה-SU7 אולטרה הסדרתית שהפכה לחשמלית המהירה ביותר במסלול. בסוף השבוע הודיעה שיאומי על מהדורת “נורבורגרינג” מיוחדת ביצור מוגבל על בסיס גרסת הביצועים של מכונית הסדאן החשמלית שלה.
המהדורה המיוחדת מוכרזת בסמוך לעוד הישג שרשמה שיאומי על המסלול, הפעם עם גרסת האבטיפוס של ה-SU7. במהלך החודשים הארוכים של פיתוח המכונית, והרבה בטרם קבעה הגרסה הסדרתית את זמן ההקפה שלה, רשמה גרסת האבטיפוס זמן מרשים של 6 דקות ו-46.874 שניות שהשאיר מאחור לא מעט מכוניות אקזוטיות מיוחסות ונחשקות.
אלא שהזמן הזה כבר שייך להיסטוריה, שכן הזמן החדש והסנסציוני אותו קבעה גרסת האבטיפוס של שיאומי SU7 אולטרה עומד על 6:22.091 דקות – שיפור יוצא דופן של למעלה מ-24 שניות ובמונחים של זמני הקפה זה המון. מדובר בזמן הקפה טוב יותר מאשר מרצדס AMG One, פורשה 911 GT2 ולוטוס אוויה X היפרקאר. מה שמסקרן באמת הוא שבשיאומי לא מפרטים אילו שינויים נעשו בגרסת האבטיפוס ובאילו צמיגים נעשה שימוש כדי להשיג שיפור כה ניכר, כשרק מציינים כי הזמן הושג בתנאי מזג אוויר אופטימילים יותר בהשוואה לניסיון הקודם.
את ההישג, שמציב את ה-SU7 במקום השלישי בטבלת השיאים של המכוניות המהירות ביותר בנורבורגרינג אי פעם (שהן אינן מכוניות מרוץ ייעודיות), מציינת כאמור שיאומי במהדורה מיוחדת שתיוצר ב-100 עותקים בלבד. כולם כנראה מיועדות לשוק הסיני, מאחר שכרגע אין ל-SU7 תקינה אירופאית (אם כי תאורטית ישנה דרך להעלות על הכביש את הגרסה המיוחדת הזו כיוון שמדובר בסדרת יצור מצומצמת).
בכל מקרה, מהדורת הנורבורגרינג המיוחדת של שיאומי SU7 אולטרה מוסיפה כמה שדרוגים מעניינים על הבסיס האולטרה עם חבילת Track Package הכוללת קוילאוברים מתכווננים מתוצרת בילשטיין, גג מסיבי פחמן, רפידות בלימה משופרות וחישוקי 21 אינץ’ מחושלים עם צמיגי סמי סליקס. המהדורה המיוחדת מוותרת על המושבים האחוריים לטובת כלוב התהפכות תקני (כמו בדגם האבטיפוס) שמוסיף לקשיחות המבנית, כשהמושבים הקדמיים הוחלפו למושבי מרוצים של ספארקו עם מסגרת מסיבי פחמן וחגורות בטיחות בעלות 6 נקודות עיגון.
אל אלו מצטרפת חבילה אווירודינמית הכוללת מכסה נוע קדמי עם כונסי אוויר, ספוילר אחורי קבוע וחצאיות צד העשויים מסיבי פחמן יחד עם חיפוי גחון וסנפירים מסיבי פחמן לשימוש על המסלול בלבד. גם הדיפונים הפנימיים, פתחי המיזוג ומראות הצד עשויים מסיבי פחמן. מה שחוזך עוד כמה קילוגרמים מיותרים. עבור כל אלו נדרש מחיר של כ-114 אלף דולר בסין – כ-30% יותר ממחירה של שיאומי SU7 עם חבילת המסלול. מצד שני, זה מחיר נמוך יותר מכל מכונית על, בטח כאלו שמצליחות הציג ביצועים ברמה דומה. לא שזה משנה כרגע כי בינתיים כאמור למרות כל היח”צ וההשקעה ה-SU7 לא יוצאת מגבולות סין.