שנת 2022 הייתה שנת שיא נוספת בשוק הדו-גלגלי בישראל עם יותר מ-21 אלף כלים חדשים, אך אחרי כל שיא מגיע החשש מהתמתנות. זה מה שקרה בחודש ינואר 2022 אחרי שיא המסירות של 2021, אבל שנת 2023 נפתחה באופן שונה עם זינוק מרשים של כמעט 29% ביחס חודש המקביל אשתקד.
אמנם צריך לזכור שכמו בשוק הרכב, חודש ינואר הוא באופן מסורתי חודש חריג כיוון שרבים מעדיפים לקבל את הכלים החדשים עם הרישוי של השנה החדשה ולא מעט כלים שנמצאים במלאי נרשמים על שם היבואן. ועדין, 2,645 כלים שעלו לכבישים בחודש החולף הם כמות מעודדת ומרשימה. למרות שעוד מוקדם לזהות מגמות, אבל אם תיפתר בעיית המלאים מהשנה שעברה יש סיכוי ששנת 2023 תהיה שנת שיא נוספת בענף.
המותג המוביל במסירות בחודש ינואר היה סאן יאנג עם 557 כלים לעומת 426 כלים בינואר אשתקד, עליה של כ-30%. הונדה שבשנה שעבר הייתה המותג הנמכר ביותר בחודש ינואר מסתפקת השנה במקום השני, אך עם 487 מסירות מציגה גידול של 9%, כשגם ימאהה מפגינה גידול דומה ומתמקמת במקום השלישי עם 370 מסירות.
קימקו, שסבלה בתחילת השנה שעברה מבעיות מלאים, חוזרת להציג מספרים נאים בינואר השנה ושילשה את עצמה עם 344 מסירות. הפתעה מעניינת נמצאת במקום החמישי עם 199 קטנועי גוגורו שעברו רישוי, אך לפי היבואנית, רוב הכלים הללו נרשמו כיד ראשונה על שם החברה בינואר בשל עיכוב בהגעת הכלים לארץ עקב בעיות לוגיסטיות שונות.
עשרת המותגים המובילים – ינואר 2023
1. סאן יאנג 557
2. הונדה 487
3. ימאהה 370
4. קימקו 344
5. גוגורו 199
6. קאוואסאקי 110
7. ק.ט.מ 85
8. ב.מ.וו 60
9. ניאו 43
10. הוסקוורנה 42