כאשר יצאה לדרך הצהירו בקבוצת סטלנטיס, כחל מחזונו של יו”ר הקבוצה קרלוס טווארס, על תוכניות שאפתניות להוביל את תעשיית הרכב בכל מה שקשור לצמצום פליטות מזהמים ומעבר מהיר להנעה חשמלית. הנפגעים הגדולים מהחזון הזה היו המותגים האמריקאים בקבוצה, שנאלצו להיפרד ממנועי ה-V8 האהובים מסדרת HEMI, ובמקרה הטוב להחליפם במנוע ההוריקן החדש והמוגדש בעל ששת הצילינדרים.
אלא שקהל האמריקאי שעוד נאמן למותגי קרייזלר, דודג’, ראם וג’יפ, שעבורו מנוע ה”המי” הוא אייקון תרבותי שורשי, פחות ראה את המהלך הזה בעין יפה, עם ביקורות על טווארס ש”אינו מבין את השוק האמריקאי”, מה שהוכח ובא לידי ביטוי גם בנתוני המכירות. גם יתר מותגי סטלנטיס ספגו ירידה משמעותית במכירות בשנה החולפת ומי ששילם את המחיר הוא טווארס עצמו, שפרש מוקדם מן הצפוי מתפקידו והותיר את סטלנטיס לנסות להתארגן מחדש בהתאם למציאות בה ישנה ירידה בביקושים למכוניות בעלות הנעה חשמלית.
אישורים לשינוי בתכניות הללו כבר קיבלנו לאחרונה כאשר באלפא רומיאו אישרו כי הג’וליה והסטלביו הבאים יעשו שימוש במנועי בעירה פנימית בניגוד לתכנון המקורי. כעת מגיעים דיווחים מארה”ב כי שינוי גישה צפוי גם מכיוון המותגים האמריקאים של סטלנטיס, עם היערכות להחזיר את מנוע ה-V8 מסדרת המי להיצע הדגמים כבר בשנת הדגם הבאה 2026. לצד הדיווחים גם המנכ”ל החדש של חטיבת ראם רמז על כך בראיון לאחרונה כשאמר כי “יתכן והסיפור של ההמי טרם נגמר”.
זה המקום לציין שמנועי ההמי עדין נמצאים בייצור בכמות דגמים מצומצמת. כך למשל מוצע מנוע ההמי הנפח 6.4 ליטר בדגמי ראם 2500 ו-3500, ג’יפ עדין מייצרת את הרנגלר 392 בעקבות הביקוש הגבוה ודודג’ מציעה עדין את הדורנגו הלקאט עם גרסת הסופרצ’ארג’ר של מנוע ה-392 (6.2 ליטר). עם זאת, מנועי ה-V8 נשמטו מדגמים גדולים של ג’יפ ודגמים חדשים כמו ראם 1500 וכמובן דודג’ צ’ארג’ר לא קיבלו את מנוע ההמי אלא את מנוע ששת הצילינדרים המוגדש החדש.
על פי הדיווחים, מפעל המנועים של סטלנטיס בעיר דאנדי אמור לחזור לייצר את מנועי ההמי בנפחי 5.7 ו-6.2 ליטר כבר בקיץ הקרוב. מנועי ה-V8 צפויים לחזור להיצע בדגמים קיימים כמו דודג’ דוראנגו, ויתכן מאד שגם לדגמי הואגוניר והגרנד ואגוניר של ג’יפ. גם ראם 1500 החדש מתוכנן לחזור ולהציע מנוע V8 כמו אחיו הגדולים, מה שמעורר תקווה לקאמבק של גרסת ה-TRX הקרבית שהוחלפה בראם RHO בעל מנוע ששת הצילינדרים החלש משמעותית מדגמי הראפטור של פורד. עם זאת, למעריצי דודג’ צ’ארג’ר נכונה אכזבה, שכן מנועי ה-V8 לא צפויים להגיע לדור החדש כיוון שהוא, כמו יתר הדגמים הבנויים על בסיס פלטפורמת STLA Large, לא מותאמים מנועים אלו ודורשים שינויים מקיפים ויקרים לשם כך.
מדיניות ממשל טראמפ להפחית את הרגולציית זיהום האוויר וצריכת הדלק אמורה לתת עידוד נוסף להמשך ייצור מנועי ה-V8, כך שיתכן מאד שבסטלנטיס ימשיכו לפתח אותם בשנים הקרובות, אולי בתוספת מערכות היברידיות קלות. בכל מקרה. אם וכאשר הדבר יתממש מדובר בבשורה טובה עבור חובבי MOPAR.