אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת
ראשי » חדשות » שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת
לנצ'יה אפסילון

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

לנצ'יה מציגה גרסת ראלי עממית ובסיסית של האפסילון ובמקביל משחררת הצהרה מרגשת: דלתא אינטגרלה תעשה קאמבק בקרוב, אבל כנראה לא כפי שאנחנו חולמים

אופיר דואק 02/07/2025 צלם: יצרן

בתהליך התחיה מחדש של לנצ’יה, בנסיון כנראה אחרון בהחלט לשרוד, לא מהססים בחברה לשלוף ולהשתמש בקלפים הנוסטלגיים מהעבר כדי לפרוט על נימי הנוסטלגיה כדי למשוך לקוחות לאולמות התצוגה. אחרי שהחזירה מחדש לחיים את האותיות HF לחיים עבור הגרסה הספורטיבית (והחשמלית) של האפסילון החדשה, וגם הציגה גרסת ראלי תחת מדי מרטיני הקלאסיים, משחררת לנצ’יה הצהרה נוספת שאמורה לרגש כל חובב רכב באשר הוא.

בהודעה שפרסמה לנצ’יה אתמול מסרה החברה כי קו דגמי ה-HF שלה אמור להתרחב בשנים הקרובות. דגמי הגאמה והדלתא שאמורים להיות מוצגים בעתיד הקרוב יזכו גם הם לגרסאות HF שישאו גם את השם אינטגרלה. האינטגרלה הייתה כידוע גרסת רפליקת הראלי החוקית לכביש של הדלתא ששלטה באליפות הראלי העולמית ללא עוררין מאז שנת 1987 עם 6 זכיות רצופות.

לנצ’יה דלתא אינטגרלה נבנתה בהתאם לתקנות ההומולוגציה שהיו נהוגות באליפות באותן שנים, אך מהר מאד הפכה ללהיט  כשהציע ביצועים ויכולות שלא נפלו מטובות מכונית הספורט של התקופה, באריזה של משפחתית קומפקטית. כיום נחשבת הדלתא אינטגרלה לאחת המכוניות הנחשקות בקרב אספנים עם מחירים שנוסקים משנה לשנה, כשאקזמפלרים ממוצעים נמכרים בקלות בסכומים של למעלה מ-50 אלף יורו ואף כפול מכך.


עם זאת, אחרי שראינו את לנצ’יה אפסילון HF סביר להניח שדלתא אינטגרלה בגלגולה המודרני לא תהיה רפליקת הראלי שחובבי הרכב חולמים עליה. ממה שידוע כעת, הדלתא החדשה צפויה להיות מעין קרוסאובר קומפקטי, וגם הדבקות של סטלנטיס בהנעה חשמלית בדגמים הספורטיביים החדשים שלה (מה-208 GTI ועד הג’וניור ולוצ’ה ואבארט 600) לא מבשרת טובות עבור מעריצי לנצ’יה.

את ההודעה על דגמי האינטגרלה פרסמה לנצ’יה במהלך חשיפת גרסת ראלי חדשה ונוספת של האפסילון אחרי גרסת הראלי 4 שנחשפה בסוף השנה שעברה. הגרסה המכונה ראלי 6 מיועדת עבור קטגוריות הראלי העממיות עבור מתחרים צעירים ומוגבלי תקציב. היא מצוידת בכל הציוד התקני הדרוש כדי להתחרות במרוצי ראלי, וזה אומר מושבים ספורטיביים עם רתמות תקניות מרובות עיגונים, כלוב התהפכות ומערכות קשר וכיבוי אש מובנות, כאשר כמובן הוסרו הדיפונים והאבזור הלא נחוץ כדי לחסוך המשקל.

לגרסת הראלי החדשה של לנצ’יה אפסילון מנוע 1.2 ליטר מוגד ותלת צילינדרי המספק 145 כ”ס ו-24.5 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים ודיפרנציאל מגובל החלקה מכאני. המתלים שודרגו למפרט המרוצים של לנצ’יה אפסילון HF ראלי, מערכת הבלימה שופרה וכוללת דיסקים קדמים בקוטר 302 מ”מ ואחוריים בקוטר 290 מ”מ וישנו בלם יד מכאני הנדרש למכונית ראלי וגם חישוקי ברזל פשוטים ועמידים.

את כל אלו מציעה לנצ’יה באירופה במחיר של 40 אלף יורו (לא כולל מע”מ) כאשר אפסילון ראלי 6 מוכנה לתחרות. וכאן אי אפשר לתהות מדוע בלנצ’יה לא משכילים להציע גרסה שכזו חוקית לכביש הציבורי שאמנם לא תהיה הקטנה הכי לוהטת, אבל תציע אלטרנטיבה עממית לקטנה ספורטיבית וזריזה שכל כך חסרה לחובבי הרכב בימנו. זה יהיה הרבה יותר מועיל מאשר להדביק סתם מדבקות של פיל ואת האותיות HF על גרסאות חשמליות שאף חובב נהיגה אמיתי לא באמת מעוניין בהן.

Lancia Ypsilon 6HF 09Lancia Ypsilon 6HF 09Preview
Lancia Ypsilon 6HF 01Lancia Ypsilon 6HF 01Preview
Lancia Ypsilon 6HF 02Lancia Ypsilon 6HF 02Preview
Lancia Ypsilon 6HF 03Lancia Ypsilon 6HF 03Preview
Lancia Ypsilon 6HF 04Lancia Ypsilon 6HF 04Preview
לנצ'יה אפסילוןלנצ'יה אפסילוןPreview
Lancia Ypsilon 6HF 06Lancia Ypsilon 6HF 06Preview
Lancia Ypsilon 6HF 07Lancia Ypsilon 6HF 07Preview
Lancia Ypsilon 6HF 08Lancia Ypsilon 6HF 08Preview
Lancia Ypsilon 6HF 10Lancia Ypsilon 6HF 10Preview

לנצ'יה לנצ'יה אפסילון ראלי 6 לנצ'יה דלתא אינטגרלה לנצי'ה אפסילון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד