בתהליך התחיה מחדש של לנצ’יה, בנסיון כנראה אחרון בהחלט לשרוד, לא מהססים בחברה לשלוף ולהשתמש בקלפים הנוסטלגיים מהעבר כדי לפרוט על נימי הנוסטלגיה כדי למשוך לקוחות לאולמות התצוגה. אחרי שהחזירה מחדש לחיים את האותיות HF לחיים עבור הגרסה הספורטיבית (והחשמלית) של האפסילון החדשה, וגם הציגה גרסת ראלי תחת מדי מרטיני הקלאסיים, משחררת לנצ’יה הצהרה נוספת שאמורה לרגש כל חובב רכב באשר הוא.
בהודעה שפרסמה לנצ’יה אתמול מסרה החברה כי קו דגמי ה-HF שלה אמור להתרחב בשנים הקרובות. דגמי הגאמה והדלתא שאמורים להיות מוצגים בעתיד הקרוב יזכו גם הם לגרסאות HF שישאו גם את השם אינטגרלה. האינטגרלה הייתה כידוע גרסת רפליקת הראלי החוקית לכביש של הדלתא ששלטה באליפות הראלי העולמית ללא עוררין מאז שנת 1987 עם 6 זכיות רצופות.
לנצ’יה דלתא אינטגרלה נבנתה בהתאם לתקנות ההומולוגציה שהיו נהוגות באליפות באותן שנים, אך מהר מאד הפכה ללהיט כשהציע ביצועים ויכולות שלא נפלו מטובות מכונית הספורט של התקופה, באריזה של משפחתית קומפקטית. כיום נחשבת הדלתא אינטגרלה לאחת המכוניות הנחשקות בקרב אספנים עם מחירים שנוסקים משנה לשנה, כשאקזמפלרים ממוצעים נמכרים בקלות בסכומים של למעלה מ-50 אלף יורו ואף כפול מכך.
עם זאת, אחרי שראינו את לנצ’יה אפסילון HF סביר להניח שדלתא אינטגרלה בגלגולה המודרני לא תהיה רפליקת הראלי שחובבי הרכב חולמים עליה. ממה שידוע כעת, הדלתא החדשה צפויה להיות מעין קרוסאובר קומפקטי, וגם הדבקות של סטלנטיס בהנעה חשמלית בדגמים הספורטיביים החדשים שלה (מה-208 GTI ועד הג’וניור ולוצ’ה ואבארט 600) לא מבשרת טובות עבור מעריצי לנצ’יה.
את ההודעה על דגמי האינטגרלה פרסמה לנצ’יה במהלך חשיפת גרסת ראלי חדשה ונוספת של האפסילון אחרי גרסת הראלי 4 שנחשפה בסוף השנה שעברה. הגרסה המכונה ראלי 6 מיועדת עבור קטגוריות הראלי העממיות עבור מתחרים צעירים ומוגבלי תקציב. היא מצוידת בכל הציוד התקני הדרוש כדי להתחרות במרוצי ראלי, וזה אומר מושבים ספורטיביים עם רתמות תקניות מרובות עיגונים, כלוב התהפכות ומערכות קשר וכיבוי אש מובנות, כאשר כמובן הוסרו הדיפונים והאבזור הלא נחוץ כדי לחסוך המשקל.
לגרסת הראלי החדשה של לנצ’יה אפסילון מנוע 1.2 ליטר מוגד ותלת צילינדרי המספק 145 כ”ס ו-24.5 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים ודיפרנציאל מגובל החלקה מכאני. המתלים שודרגו למפרט המרוצים של לנצ’יה אפסילון HF ראלי, מערכת הבלימה שופרה וכוללת דיסקים קדמים בקוטר 302 מ”מ ואחוריים בקוטר 290 מ”מ וישנו בלם יד מכאני הנדרש למכונית ראלי וגם חישוקי ברזל פשוטים ועמידים.
את כל אלו מציעה לנצ’יה באירופה במחיר של 40 אלף יורו (לא כולל מע”מ) כאשר אפסילון ראלי 6 מוכנה לתחרות. וכאן אי אפשר לתהות מדוע בלנצ’יה לא משכילים להציע גרסה שכזו חוקית לכביש הציבורי שאמנם לא תהיה הקטנה הכי לוהטת, אבל תציע אלטרנטיבה עממית לקטנה ספורטיבית וזריזה שכל כך חסרה לחובבי הרכב בימנו. זה יהיה הרבה יותר מועיל מאשר להדביק סתם מדבקות של פיל ואת האותיות HF על גרסאות חשמליות שאף חובב נהיגה אמיתי לא באמת מעוניין בהן.