בזמן שתעשיית הרכב נמצאת במרוץ טכנולוגי מסחרר, נמצאת יצרנית בוטיק כמו רולס רויס שנשענת על מסורתיות ושמרנות של לקוחותיה בבעיה. הצורך מצד אחד לשלב טכנולוגיה מבלי לשבור את התבנית המוכרת והנמכרת של מכוניותיה. הטמעת שדרוגים ועדכונים באופן עקבי במהלך מתיחת פנים קלות היא אחת הדרכים לבצע זאת, וכעת זוכה הגוסט, מכונית הפאר ה”עממית” יחסית של החברה במתיחת פנים שכזו.
אלא שברולס רויס לא קוראים לכך מתיחת פנים אלא פשוט מגדירים, כמו בדגמי עבר, את הגוסט המחודשת כ-Series II שזה קצת מבלבל לאור העובדה שמדובר בדור השני של המכונית. כך או כך, הגוסט II מציגה את אותו מראה מוכר עם קווים רובעים והשבכה המסורתית אך עם שינויי עיצוב מינוריים שלא יבהילו את הלקוחות. כונסי אוויר חדשים בפגושים, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ועיצוב מחודש לחישוקים בקוטר 22 אינץ’.
בתא הנוסעים נוספו אופציות גימור נוספות לרשימה האינסופית, ישנו גלגל הגה חדש ופקדים משופרים אבל החידוש המשמעותי ביותר הוא המעבר למסך מלא עבור לוח המחוונים לאחר שעד כה הותקנו בגוסט מחוונים דיגיטליים נפרדים. היום זה כבר נשמע טריוויאלי, אבל עבור מותג כל כך שורשי מדובר בשינוי משמעותי, לכן הקפידו ברולס רויס שהמחוונים המוקרנים על המסך יהיו בעיצוב קלאסי, כשכמובן לא נפקד מקומו של מד אחוזי הכוח במקום מד הסל”ד במכוניות עממיות.
חוסר שינוי אל לא בהכרח דבר רע, ובעוד ברולס רויס מתכוננים גם הם למעבר להנעה חשמלית וכבר הציגו את הספקטר המרהיבה, רולס רויס גוסט II ממשיכה לעשות שימוש במנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6.75 ליטר שמשיג את שיא המומנט שלו כבר ב-1,600 סל”ד, ללא סיוע חשמלי או היברידי כלשהו. פשוט מנוע V12 שלא מתנצל ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה והנעה כפולה.
השינוי המכאני המשמעותי בגוסט II קשור גם הוא לטכנולוגיה עדכנית עם מתלי אוויר אקטיביים בעלי יכולת איזון עצמי, המסוגלים עתה לשנות את אופיים באופן רציף בזמן אמת באמצעות הסתמכות על מפת הכבישים ומערכת ה-GPS ובהתאם לתנאי הכביש והמסלול במערכת הניווט. כמו כן נוספה אפליקציה לשליטה מרחוק במגוון פונקציות נוחות שמציעה הגוסט, כמעט כמו בטסלה של השכן למרות שזה בטח לא מה שיעשה רושם על הסביבה אם הגוסט נמצאת אצלכם בחניה.