אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה
ראשי » חדשות » שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה
שברולט קורבט ZR1X

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט לקחה את הטכנולוגיה ההיברידית של קורבט E-Ray ושידכה אותה ל-ZR1 האימתנית. התוצאה היא 1,250 כ"ס בקורבט החזקה והמהירה ביותר אי פעם

אופיר דואק 18/06/2025 צלם: יצרן

בקושי חצי שנה חלפה מאז הוצגה גרסת ה-ZR1  של שברולט קורבט, שעם למעלה מ-1,000 כ”ס החזיקה בתואר הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה, והיא כבר לא. ה-ZR1 עוררה התפעלות על התעוזה והיכולת של שברולט לשחרר לכביש מכונית ספורט קיצונית וסדרתית, עם מנוע V8 בעל הספק דמיוני וללא עזרה חשמלית כלשהי שבה משתמשות כבר רוב יצרניות האקזוטיקה כדי לקצר תהליכים (ולהתחנף לירוקים).

אלא שכאמור, ה-ZR1 היא כבר לא הקורבט החזקה והמהירה ביותר אי פעם, ומי שתופסת את התואר הזה כעת היא הקורבט ZR1X. ולפני שנפרט, נתחיל במספרים. לשברולט קורבט ZR1X ישנם 1,250 כ”ס ,היא מאיצה ל-96 קמ”ש בפחות מ-2 שניות ומשלימה רבע מייל ב-9 שניות כשהיא מגיעה למהירות של יותר מ-240 קמ”ש.

את כל אלו משיגה קורבט ZR1X באמצעות תוספת של מנוע חשמלי בהספק 186 כ”ס המניע את הגלגלים הקדמיים, שהופכים אותה גם לקורבט השניה אי פעם שיש לה הנעה כפולה. הראשונה היא קורבט E-Ray ההיברידית שהוצגה לפני כשנתיים. למעשה אפשר להתייחס אל הקורבט ZR1X כאל קורבט ZR1 שקיבלה את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית של הקורבט E-Ray.


זה אומר שהמערכת כוללת סוללת 1.9 קוט”ש בטעינה עצמית (ללא אפשרות להתחבר לשקע חיצוני) שמניעה את הגלגלים הקדמיים כתגבור בנפרד מהגלגלים הקדמיים, וכך גם יוצרת מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לשיפור האחיזה. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הגלגלים הקדמיים עד למהירות של 250 קמ”ש.

בנוסף למצב התגבור הקבוע ישנן שלוש תוכניות נהיגה שונות הקובעות את מידת המעורבות של המנוע החשמלי: אספקת כוח מיידית לעקיפה בלחיצת כפתור, מצב סיבולת הדואג לשמור על כוח זמין בסוללה גם בנהיגה אינטנסיבית ארוכה ומצב אופטימלי לאספקת כוח מלאה וקבוע כדי להשיג זמני הקפה מהירים. בקורבט E-Ray ישנה גם אפשרות ל”מצב חמקן” המאפשר נסיעה באמצעות המנוע החשמלי לטווחים קצרים, אך לא ברור כרגע אם היא קיימת גם ב-ZR1X.

לצד מערכת ההנעה ההיברידית קיבלה שברולט קורבט ZR1X עוד מספר שדרוגים משלימים לתגבור היכולת. מערכת המתלים כוללת בולמים אדפטיביים מגנטים בכיול ייעודי, מערכת הבלימה כוללת כסטנדרט את חבילת J59 (אופציה ב-ZR1) המשלבת קאליפרים מתוצרת אלקון עם 10 בוכנות מלפנים ו-6 בוכנות מאחור עם דיסקים קרמיים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ומאחור והחישוקים הייחודים של הדגם עוטים צמיגי מישליין פילוט ספורט 4S. אם זה לא מספיק, ניתן לקבל כאופציה חבילת ביצועים עם קפיצים קשיחים יותר, צמיגי סמי סליקס וחבילה אווירודינמית הכוללת ספויילרים וכונסי אוויר מוגדלים, חצאיות ועזרים אווירודינמיים העשויים מסיבי פחמן ומגדילים את כוח ההצמדה בכ-550 ק”ג במהירות גבוהות.

הייצור של שברולט קורבט ZR1X יחל בשבועות הקרובים במרכב רגיל או קונברטיבל עם גג פריק במפעל ג’נרל מוטורס בקנטקי לקראת תחילת השיווק של המפלצת ההיברידית בארה”ב לקראת הסתיו הקרוב.

קורבט ZR1X קורבט היברידית שברולט שברולט קורבט שברולט קורבט ZR1X
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד