הדור הנוכחי של שברולט קורבט כבר שבר כמה מוסכמות בכל הקשור למכונית הספורט של אמריקה. המעבר לתצורת מנוע מרכזי בדור השמיני הפך את הקורבט ממכונית שרירים/ספורט לסופרקאר נגישה להמונים. שברולט לא הסתפקה בכך והציגה מאוחר יותר גם את גרסת ה-ZO6 שויתרה על מגדש על לטובת מנוע V8 מוקטן, רייסרי ותאב סל”ד, ואפילו הציגה ברוח הימים הירוקים גרסה היברידית עם הנעה כפולה לראשונה בתולדות הקורבט.
עם המצאת הקורבט מחדש בדור הזה הסקרנות לקראת מה שמתכננת שברולט גרסת ה-ZR1 הייתה גבוהה. גרסאות ה-ZR1 של הקרובט היו מאז ומעולם גרסאות העל החזקות והקיצוניות ביותר, ואמש כאשר נחשפה גרסת ה-ZR1 של הדור השמיני כבר היה ברור שיהיה מדובר בקרובט חזקה, החזקה ביותר אי פעם. השאלה כמה.
אז הנה המספרים. לשברולט קורבט ZR1 החדשה יש 1,064 כ”ס ומומנט של 114.5 קג”מ. אתם יכולים לקרוא את השורה הזו שוב ושוב ולהתפעל שהקורבט נכנסת למועדון ה-1,000 כ”ס היוקרתי. מצד שני ישנן מכוניות חזקות ויקרות ממנה בהרבה. אבל הסיפור האמיתי מאחורי המספרים הללו הוא שאת הכוח הזה משיגה הקורבט בלי מנוע חשמלי שדוחף כל עוד יש סוללה ובלי מערכת היברידית קלה למירוק המצפון. רק מורכבות מכאנית של מנוע V8 שכוון לקצה ועדין חוקי כדי לעלות על הכביש הציבורי (לפחות בארה”ב). בניגוד לדודג’ צ’אלנג’ר דיימון, הוא אפילו לא זקוק לדלק E85 משולב אתנול. למעשה, זהו מנוע ה-V8 הסדרתי החזק ביותר שנוצר בארה”ב.
המנוע של ה-ZR1 נבנה על בסיס מנוע ה-LT6 של גרסת ה-Z06 שהוא V8 האטמוספרי בעל ראשים כפולי גלי זיזים בנפח 5.5 ליטר. בגרסת ה-ZR1 התווספו לו צמד מגדשי טורבו בקוטר 76 מ”מ המשולבים במערכת הפליטה כדי לקצר את המרחק אותו צריכים הגזים לעבור כדי להניע את הטורבינה. יחד עם תוספת המגדשים קיבל המנוע מערכת יניקה חדשה, תאי בעירה בכרסום CNC עם מעברי פליטה ויניקה מוגדלים, שסתומי יניקה חדשים מטיטניום וראשי מנוע חדשים. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונה יחסי העברה עבר שורת עדכונים כדי להתמודד עם תוספת הכוח, בהם מצמדים מחוזקים ומערכת שימון משופרת.
באופן מעניין, בשברולט מצהירים שמדובר גם בקורבט הסדרתית המהירה ביותר אי פעם, אבל לא נוקבים בנתונים רשמיים. הם כן מצהירים על כך שה-ZR1 גומעת את המיאוץ לרבע מייל בפחות מ-10 שניות ושהמהירות המרבית עומדת על למעלה מ-345 קמ”ש. לאור זאת אפשר להניח שהיא גם מסוגלת לרדת מרף ה-3 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש. מה שעוזר להשיג את הנתונים הללו הוא לא רק הספק המנוע האדיר אלא גם העובדה שהקורבט ZR1 לא סוחבת איתה סוללה מעיקה ושוקלת רק 1,665 ק”ג בגרסת הקופה, כאשר גרסת הקונברטיבל כבדה ב-40 ק”ג נוספים.
את שברולט קורבט ZR1 ניתן לזהות בזכות שלל התוספות האווירודינמיות שנמצאות לא רק ליופי, כמו כונסי האוויר הגדולים על הפנאל הקדמי שנועדו לייצר כוח הצמדה נוסף וגם להזרים אוויר למצנני הביניים, כונסי אוויר מוגדלים למנוע העשויים מסיבי פחמן וכונסי אוויר נוספים לקירור הבלמים האחוריים. ישנו גם פאנל גג העשוי סיבי פחמן אבל מה שמבדיל את ה-ZR1 מכל קורבט אחרת הוא הוא דווקא השמשה האחורית. בשברולט החליטו לעשות מחווה לקורבט סטינגריי C2 והתקינו ב-ZR1 חלון אחורי מפוצל, כאשר בין צמד החלונות ומסביבם פרושים עוד כונסי אוויר חיוניים למנוע.
המפרט של שברולט קורבט ZR1 כולל בלמים קרמיים כסטנדרט ,כאשר גודל הדיסקים גדל לקוטר של 400 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-390 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מאחור. ה-ZR1 מגיעה עם צמיגי מישלין פילוט ספורט 4S במידות 275/30 מלפנים ו-345/25 מאחור עם חישוקי 20 ו-21 אינץ’ בהתאמה. כאופציה ניתן לקבל חישוקים מסיבי פחמן העוזרים להשיל כמעט 20 ק”ג. עוד ברשימת האופציות ישנה חבילת ביצועים המכונה ZTK בהשראת גרסת המסלול של הקורבט המוסיפה חבילת עזרים אווירודינמיים בהם חרב קדמית גדולה יותר, חצאיות צד שונות וכנף אחורית קבועה – כולם מסיבי פחמן. בנוסף ישנם קפיצים מוקשחים, כיול מתלים שונה וצמיגי סמי סליקס חוקיים לכביש קאפ 2R של מישליין.
וכמה היא עולה? המחיר הרשמי יפורסם כאשר תגיע ה-ZR1 לאולמות התצוגה בתחילת 2025, כשהוא מן הסתם אמור להיות גבוה בהרבה מה-ZO6 שמחירה מתחיל ב-115 אלף דולר. עם זאת לאור גישת “מכונית העל להמונים” של הקרובט בדור הנוכחי סביר להניח שהמחיר יהיה נמוך יותר מדגמי הכניסה האקזוטיים של פרארי, למבורגיני ומקלארן הנמכרים באזור ה-230-250 אלף דולר.