במשך 70 שנה משמשת שברולט קורבט כסמל מוטורי, מכונית הספורט של אמריקה והמכונית שמביאה את רמת הביצועים הגבוהה ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע בתקופתה במחיר הגיוני ועם מנוע V8 רועם.
הדור השמיני של שברולט קורבט שינה כמה סדרי עולם בהיסטוריה הארוכה של הדגם, בעיקר עם המעבר למבנה אקזוטי של מנוע מרכזי שהכתיב גם שינוי במראה הקלאסי של הקורבט לדורותיה. כעת, לרגל שנת ה-70 להולדתה של הקורבט, נקבע תקדים נוסף כאשר הקורבט מקבלת לראשונה גם מנוע חשמלי בגרסה החדשה הנקראת E-Ray.
אפשר להיות רגועים. לשמחתנו לא מדובר בקורבט חשמלית לגמרי אלא במנוע חשמלי שמצטרף ככוח עזר למנוע ה-V8 הוותיק והאהוב (אם כי אנחנו היינו מעדיפים לתגבר אותו בסופרצ’ארג’ר).
המנוע החשמלי של קורבט E-Ray מספק 160 כ”ס ו-16.8 קג”מ המניעים ישירות את הגלגלים הקדמיים, מה שהופך את ה-E-Ray גם לקורבט הראשונה אי פעם עם הנעה כפולה. המנוע החשמלי ניזון מסוללה צנועה בקיבולת של 1.9 קילוואט/שעה שאמורה לספק את פרצי הכוח של המנוע, כמו גם לאפשר נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 70 קמ”ש במצב “חמקן” לטווח קצר שלא פורסם, אבל לאור גודלה עומד על קילומטרים בודדים.
מנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטר של קורבט סטינגריי נותר ללא שינוי ומספק 495 כ”ס, כאשר יחד עם המנוע החשמלי מתקבל הספק משולב של 655 כ”ס – רק 15 כ”ס פחות מאשר לקורבט Z06 הקיצונית. עם זאת, ובזכות יכולת התגובה של המנוע החשמלי והאחיזה המשופרת של ההנאה הכפולה קורבט E-Ray מאיצה ל-60 מייל (97 קמ”ש) ב-2.5 שניות בלבד, עשירית שניה פחות מאשר ה-ZO6.
לצד מערכת ההנעה ההיברידית, קיבלה קורבט E-Ray שדרוגים נוספים בהם את הגוף רחב ביותר ב-9 ס”מ בדומה ל-ZO6 כדי לאפשר מפשק סרנים מורחב, מתלים בעלי שיכוך מגנטי אדפטיבי ובלמי סיבי פחמן של ברמבו כסטנדרט. ישנם גם מספר שינויים קוסמטיים שפחות רלוונטיים כמו העובדה ששיווקה של שברולט קורבט E-Ray יחל בחודשים הקרובים עם תג מחיר התחלתי של 104 אלף דולרים לגרסת הקופה ו-111 אלף דולרים לגרסת הקונברטיבל, מחירים כמעט זהים לאלו של קורבט ZO6.