האם עידן מכוניות השרירים המודרניות מגיע לסיומו? שברולט הודיע אתמול בצעד מפתיע כי הדור השישי של שברולט קאמרו ירד מפס הייצור בשנה הבאה. ההודעה על הפסקת הייצור של שברולט קאמרו, אשר הדור הנוכחי שלה הוצג בשנת 2016 מגיעה בעיתוי די אירוני, זמן קצר לאחר שדודג’ חשפה את צ’אלנג’ר דימון 170 שהיא מכונית השרירים החזקה ביותר אי פעם, ולאחר שפורד החלה לשווק לאחרונה את הדור החדש של המוסטאנג.
שברולט קאמרו תפנה את פס היצור וכרגע לא ידוע אם תהיה לה מחליפה, אבל בשברולט מציינים כי רגע לפני הפרידה תוצג מהדורה מיוחדת על בסיס גרסת ה-ZL1 האימתנית שמן הסתם תהפוך לפריט מבוקש בקרב אספנים. אגב, זאת לא הפעם הראשונה ששברולט קאמרו תרד מפס הייצור ללא מחליפה.
הדור הרביעי של שברולט קאמרו סיים את חייו בשנת 2002 ללא יורש עקב ירידה במכירות. הדור החמישי של שברולט קאמרו עשה קאמבק בשנת 2010 עם עיצוב בהשראת הקאמרו המקורית של 1969 (והופעה בסרט “הרובוטריקים”) אחרי שבג’נרל מוטורס היו חייבים להגיב לקאמבק המוצלח במיוחד של פורד מוסטאג עם עיצוב הרטרו ב-2005 שהחייתה את קטגוריית מכוניות הפוני.
המעבר להנעה חשמלית והמודעות הסביבתית הן ככל הנראה סיבות משמעותיות בהחלטה של שברולט להפסיק את ייצור הקאמרו. אבל האמת הכואבת היא שמכירות מכוניות השרירים נמצאות בנסיגה משמעותית בשנים האחרונות. בשנה שעברה נמכרו בארה”ב, שהיא השוק הגדול של מכוניות השרירים, קצת פחות מ-25 אלף דגמי קאמרו, כמחצית מסך המכירות ב-2019. לשם השוואה, היריבה הנצחית פורד מוסטאנג מכרה בשנה שעברה כמעט 50 אלף יחידות בארה”ב, ולמרות שאלו מספרים טובים משמעותית, באמצע העשור הקודם מכרה פורד 100 אלף מוסטאנגים בארה”ב לבדה. תזכורת נוסטלגית: בשנת הייצור הראשונה של פורד מוסטאנג נמכרו קרוב למיליון! יחידות.
עם היקף מכירות נמוך שכזה, קשה לשברולט להצדיק את עליות הפיתוח של דור חדש, בטח לאור ההשקעה הנדרשת כדי לעמוד בתקנות הזיהום הנוכחיות של מנועי ה-V8 הגדולים שהם סיבת קיומן של מכוניות השרירים. עם זאת, אולי בכל זאת יש תקווה לאחר שבעבר הציגה שברולט קאמרו חשמלית עבור מרוצי דראג ולג’נרל מוטורס יש פלטפורמה חשמלית מודרנית זמינה שניתן לייצר עליה גם מכונית קופה שרירית.
מצד שני, מכונית שרירים עם מנוע חשמלי? אנחנו ועוד רבים אחרים נעדיף שהקאמרו תישאר בדפי ההיסטוריה ולא תחלל את הקודש.