שברולט בלייזר החדש מגיע לישראל, ואותנו עניין לבדוק רק דבר אחד. אם אפשר להוציא אותו להיגוי-יתר תחת כוח. ילדותיים? תודה על המחמאה. אבל אל תאשים אותנו. הבלייזר הזה מגיע אלינו עם כל התוספות ששברולט מציעה, לרבות דיפרנציאל אחורי חכם וננעל של GKN. אז חייבים לבדוק.
כוח לא חסר לבלייזר. עם מנוע שלקוח מהקמארו, 305 כס ו-32.7 קג”מ אין בעיית דחף. תיבת הילוכים בעלת 9 יחסי-העברה גם עוזרת כאן ונתון התאוצה, למרות נתון המשקל, מבהיר את הנקודה סופית. מערכת ההנעה הכפולה כאן מאפשרת שימוש רק בהנעה קדמית. מי שרוצה את כל הגלגלים מונעים יכול לבחור מתוך 4 מצבי הנעה כפולה. אנחנו בחרנו במצב ספורט. לאחר מכן צריך לנתק את בקרת היציבות. לחיצה אחת על הכפתור מנתקת רק את בקרת המשיכה. לחיצה למשך 5 שניות תבטל גם את בקרת היציבות. שתי נורות נפרדות. מבט מודאג לצמיגיO מגלה גומי אדיר מידות ואחיזה. גרסת ה-RS הזו, יושבת על ארבעה צמיגים במידות 265/45 עם חישוקי 21 אינץ’. נצטרך להתאמץ…
אחרי סדר הפעולות הזה, עם מעט עקשנות ועל אספלט חלקלק הבלייזר אכן מקשקש בזנבו. לוקח כמה שברירי שנייה למערכת להבין מה בדיוק אתה רוצה אבל זה קורה. הבלייזר מניע את הישבן שלו עד לנעילה נגדית מלאה תחת כוח. ההבטחה להעברת 50 אחוז מהכוח לאחור ואותם במלואם לאחד הגלגלים לפני דרישה – קוימה. רוצה לנסות את זה על אספלט אוחז יותר? כאן זה מתחיל להסתבך.
בשביל לשחרר את האחיזה של הצמיגים האלו על אספלט איכותי במטרה לייצר החלקות כוח, צריך מהירות. כאן מתערבת בקרת היציבות שמתחברת אוטומטית מחדש ברגע שאתה מתקרב ל-60 קמ”ש. נגמרה החגיגה. אפשר להבין למה, שברולט לא רוצים ועדות חקירה, על רכבי פנאי שמחליקים תחת כוח ברחבי ארה”ב. לא כל אחד יודע לתפוס מאסה כזו כשהיא מתחילה לטייל. זה עדיין יצרן ענק עם אחריות. מצד שני, הייתי שמח להמשיך ולחקור את התגובות של המערכת הזו במהירות ועומסים מאתגרים יותר.
אבל צריך גם לתת מילה טובה. מערכות מבוססות הנעה קדמית בד”כ לא יאפשרו לך משחקים כאלו. זה תמיד נחמד להרגיש את התכונה הזו, גם אם לשבריר שנייה באיזו חתיכת אספלט חלקלקה ומרוחקת. וכמובן זה פותח אפשרות למשחק על שבילים רכים. רק אם היה אפשר לבטל את הבקרה לחלוטין, החגיגה לא הייתה נגמרת.
נתונים: 3,649 סמ”ק, 305 כ”ס ב-6,600 סל”ד, 37.2 קג”מ ב-5,000 סל”ד, 1,985 ק”ג, 8.6 ק”מ/ל’ ,6.8 ש’, 209 קמ”ש (מוגבלת אלק’) מחיר: 285,000 שקלים