עדין קשה להתרגל לכך, אבל גם יצרניות הסלולר הגדולות בסין זיהו את ההזדמנות והופכות ליצרניות רכב. בעוד וואווי הממשלתית מעורבת בכמה מותגים והיא אחת מספקיות החומרה והתוכנה הגדולות בתעשיית הרכב הסינית, שיאומי נוקטת בגישה שונה והחלה השנה לייצר מכוניות תחת שמה.
בדיוק לפני שנה חשפה שיואמי בסין את המכונית הראשונה שלה, סדאן גדולה ועמוסת טכנולוגיה בשם SU7. כרגע שיאומי SU7 משווקת בסין בלבד ובהצלחה לא רעה, עם למעלה מ-112 אלף מכוניות שנמכרו השנה, הרבה יותר מלא מעט מותגי רכב סיניים ותיקים ובעלי היצע דגמים רחב יותר, כאשר גם התמחור האגרסיבי עזר לא מעט. בשלב הבא, אחרי ששיואמי תפתח מפעלי ייצור משלה ולא תסתמך על מפעלי ייצור של יצרניות רכב אחרות, מתכננת שיואמי להגיע לאירופה וגם לישראל וזה אמור לקרות כנראה כבר ב-2025.
אלא שכחלק מהתכנית היומרנית של שיואמי להתברג בצמרת תעשיית הרכב העולמית עד סוף העשור צריכה ענקית הטכנולוגיה הרבה יותר מדגם אחד. כעת חושפת שיאומי בסין פרטים ראשונים על הדגם השני מתוצרתה (אם לא מחשיבים את גרסת הביצועים היומרנית של ה-SU7 בעלת יותר מ-1,500 כ”ס). מדובר בדגם קרוסאובר גדול בעל חמישה מקומות ישיבה בשם YU7 שיהיה מיועד להתחרות בטסלה מודל Y ודומותיה, למרות שהוא מציג מידות בגדולות משמעותית, עם אורך של חמישה מטרים, בסיס גלגלים של שלושה מטרים ומימד רוחב של שני מטרים.
העיצוב של שיואמי YU7 משלב קווים מעוגלים עם חזית דומה לזו של ה-SU7 וצללית דמויית קופה. ניתן למצוא בקווי העיצוב שלו דמיון לא מועט לדגמי הקרוסאובר של פורשה, ואולי לא במקרה, כשמן הסתם הוא ימצא את עצמו מתמודד במידת מה גם מול המקאן החשמלי. נכון לעתה פרסמה שיאומי פרטים מועטים בלבד אודות ה-YU7, כחלק מאישורי התקינה של הדגם מול ממשלת סין.
לפחות בשלב ראשון שיאומי YU7 יוצע בתצורה של הנעה כפולה ושני מנועים חשמלים, הקדמי בהספק של 268 כ”ס והאחורי בהספק של 386 כ”ס היוצרים יחד הספק כולל של 680 כ”ס. אלו יצטרכו להזיז מכונית שמשקלה עומד על 2,405 ק”ג. נתון הביצועים היחיד שפורסם הוא נתון המהירות המרבית העומד על 253 קמ”ש. בשיאומי לא מפרסמים פרטים אודות הסוללה למעט העובדה שהיא תהיה מסוג ליתיום-ניקל-מנגן מתוצרת CTAL.
בהסממך על המפרט המרשים של ה-SU7, ניתן לצפות שגם גרסת הקרוסאובר תציע מערכת חשמלי בארכיטקטורת 800V, טעינה אולטרה מהירה, מתלי אוויר אקטיביים ושלל מסכים בתא הנוסעים. שיאומי YU7 צפויה להגיע לייצור בחודשי הקיץ הקרוב יחד עם גרסאות הנעה צנועות יותר בעלות מנוע חשמלי בודד. מחיר היעד אמור למקם אותה ראש בראש מול טסלה מודל Y, מה שאומר שהמחיר ההתחלתי בסין יהיה באזור ה-35 אלף דולר.