ב.מ.וו M4 CSL הפכה לא מזמן לב.מ.וו המהירה ביותר ביצור סדרתי על מסלול הנורבורגרינג, עד כמה שאפשר לקרוא לסדרה מוגבלת של 1000 יחידות “יצור סדרתי”. כדי להשיג את התואר קיבלה ה-M4 בגרסת ה-CSL מנוע חזק יותר, כיול מתלים שונה ומשקל קל יותר – ועל כן היא נקראת CSL שהם ראשי תיבות של Coupe Sport Lightweight.
המנוע בגרסת ה-CSL הוא טורבו-בנזין בנפח 3 ל’ המורכב משישה צילנדרים בטור, אשר מפיק 551 כ”ס ב-6,250 סל”ד (40 כ”ס יותר מאשר גרסת ה-M4 קומפטישן), ו-66.3 קג”מ בטווח שבין 2,750 סל”ד ל-5,950 סל”ד. על פי ב.מ.וו, תוספת ההספק נובעת מהעלאת הגדישה של זוג מגדשי הטורבו מ-1.7 באר ל-2.1 באר. כוח המנוע מועבר לזוג הגלגלים הנכונים מאחור באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה.
הפחתת המשקל, המסתכמת בכ-100 ק”ג לעומת ה-M4 בעלת ההנעה הכפולה, בוצעה בעיקר באמצעות זוג מושבי באקט מסיבי פחמן (חסכון של 24 ק”ג), מושבים אחוריים שנשארו במחסני החברה (חסכון של 21 ק”ג) וחישוקים קלים יותר (חסכון של 21 ק”ג נוספים). בסך הכל משקלה של ה-CSL עומד על 1,625 ק”ג, ובשילוב עם המנוע החזק התקצרה התאוצה ל-100 קמ”ש ל-3.7 שניות. לאוהבי הדריפטים נוכל לספר שב-M4 CSL מותקנת מערכת M Traction Control בעלת חמישה מצבים שונים לטובת שליטה מבוקרת על ההחלקות. צריך יותר מזה?
כאמור, רק 1000 יחידות של ה-CSL ייוצרו ורק שתיים מתוכן יזכו להניח את גלגליהן על כבישי הארץ כאשר מחירן יעמוד על 1,150,000 שקלים. אם אתם תצליחו להניח את ידכם על אחת מהן, אנחנו באוברדרייב, נשמח לסיבוב. אם לא, תצטרכו להסתפק אולי ב-M3 CS שהוצגה לאחרונה בתור תחליף כאשר זו תגיע לישראל.