עד לפני מספר שנים, בטרם קדחת הקרוסאוברים החשמליים מסין, יונדאי טוסון היה מהדגמים הנמכרים ביותר בשוק הישראלי. כיום הוא אמנם רחוק מהפסגה, אך עדין נחשב רכב מכר מקומי (וגם עולמי). לפני מספר חודשים עבר הטוסון, אשר הדור נוכחי שלו נחשף בשלהי 2020, מתיחת פנים קלה וכעת מתחיל שיווקו של הדגם המעודכן בישראל.
במסגרת מתיחת הפנים קיבל הטוסון עיצוב עדכני לחזית הייחודית, כאשר תא הנוסעים זכה עיצוב מחדש של לוח המכשירים המשלב מעתה מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך 12.3 אינץ’ רוחבי כסטנדרט. בנוסף ישנו גלגל הגה חדש שמאחוריו נמצע כעת בורר ההילוכים (ברמות האבזור הבכירות), הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש וביונדאי טוענים לשיפור באיכות החומרים ובידוד הרעשים.
לצד השינויים הנזכרים לעיל, השינוי המשמעותי באמת מגיע דווקא בהיצע גרסאות של הטוסון. מעתה גרסת ה-2.0 ליטר שהייתה גרסת הכניסה הפופולארית בקרב ציי רכב לא תגיע לישראל, זאת לאחר שמנוע זה כבר אינו עומד בתקינת זיהום האוויר האירופאית המחמירה (אך עדין יוצע בקוריאה ובשווקים מסויימים ברחבי העולם). המנוע העיקרי איתו ישווק יונדאי טוסון בישראל הוא מנוע ה-1.6 טורבו שהספקו הופחת מ-180 ל-160 כ”ס כאשר נתון המומנט נותר 27 קג”מ.
תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה, כשלטענת יונדאי זכתה לשורת שיפורים לטובת העברות הילוכים חלקות יותר. הפחתת ההספק פגמה קלות בביצועים. נתון התאוצה ל-100 קמ”ש התארך מ-8.8 שניות בעבר ל-9.9 בדגם המעודכן, כשהמהירות המרבית ירדה מ-201 ל-192 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת השתפרה קלות ונעה בין 13.8 ל-14.5 ק”מ לליטר בהתאם לרמת הגימור. כרגע לא ברור אם ומתי יגיעו ארצה הגרסאות ההיברידיות (רגילה ונטענת).
יונדאי טוסון המחודש ישווק בישראל בארבע רמות גימור. מחירה של רמת הגימור הבסיסית “פרימיום” עומד על 185 אלף שקלים והיא מצוידת בין היתר בבקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חישוקי 18 אינץ’ וצביעה דו-גוונית. גג שמש ותאורת אווירה ידרשו תוספת של 7,000 שקלים. רמת גימור “לוקשורי” תוצע במחיר של 205 אלף שקלים וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי מלא, חישוקי 19 אינץ’, דלת תא מטען חשמלית ומערכת לזיהוי ומניעת התנגשות בתנועה בשטחים מתים.
בפסגה נמצאת רמת גימור “עלית” המתהדרת במושבים קדמים מתכווננים חשמלית עם חימום וקירור, ריפודי עור, משטח טעינה ומצלמות היקפיות לתצוגת 360. מחיר הטוסון ברמת גימור זו נוסק ל-220 אלף שקלים.