בניגוד לפיאט, מיני ופולקסווגן, רנו לא קפצה על גל הרטרו שתקף את יצרניות הרכב בעשור וחצי האחרון, אבל אף פעם לא מאוחר מידי. לפני שנתיים חשפה רנו קונספט לגלגול מודרני של רנו 5, מחלוצות קטגוריית הסופר מיני ואחת המכוניות המצליחות ביותר של רנו. כמעט כמו כל מכונית בעלת עיצוב רטרו-מודרני, הקונספט של רנו 5 התקבל באהדה וברנו הבטיחו שהיא תגיע לייצור, הפעם כמכונית חשמלית.
לא מדובר בעניין של מה בכך, שכן רנו שאמנם הייתה חלוצה בתחום החשמלי בתחילת העשור הקודם די קפאה על השמרים ויחד עם ניסאן מנסה להדביק את הפעם שנפתח מול מובילות התעשייה והיצרניות הסינית. מצד שני, רנו גם זקוקה למחליפה לזואי המיושנת, כך שמחליפה מודרנית עם עיצוב נוסטלגי בהחלט יכולה לתת דחיפה לתהליך החשמול של החברה, על אחת כמה וכמה שהיצע הקטנות החשמליות עדין מצומצם למדי.
רנו 5 החשמלית אמורה לצאת לשוק ב-2024 ובינתיים מפרסמים ברנו פרטים ראשונים אודות הפלטפורמה החשמלית החדשה עליה היא תיבנה. הפלטפורמה החדשה מכונה CMF-B EV, וכפי שמרמז שמה לא מדובר בפלטפורמה חשמלית ייעודית וחדשה, אלא בהסבה של הפלטפורמה המודולארית הקיימת של רנו-ניסאן המשמשת בין היתר את רנו קליאו וקאפצ’ור ואת ניסאן מייקרה.
למרות שמדובר בפלטפורמה מוסבת, לטענת רנו 30% מהרכיבים שלה חדשים לגמרי ומיקום הסוללות יהיה ברצפת המכונית כדי לפנות מקום בחלל הנוסעים ולהוריד את מרכז הכובד. ברנו לא מציינים כעת נתוני קיבולת או טווח, אבל מצהירים כי מכלול הסוללה ברנו 5 החשמלית יהיה קל יותר ב-15 ק”ג מזה של הזואי, אבל יציע קיבולת גבוהה יותר.
המנועים החשמליים הסינכורניים אמורים להגיע מרנו מגאן E-TECH הכוללת מכלול משולב של ממיר מתח, מטען סוללה ויחידת ניהול אנרגיה. לדברי רנו עלויות היצור של הפלטפורמה נמוכות, מה שיאפשר להציג על גביה דגמים חשמליים נוספים בקרוב כמו גרסה מודרנית לרנו 4 שתהיה מעיין קרוסאובר קטן.
ברנו מבטיחים גם כי רנו 5 החשמלית תציע יכולת דינמית גבוהה, ביתן היתר הודות לשימוש במתלה אחורי רב חיבורי שלא נפוץ במכוניות בגודל שכזה. המנוע יהיה קדמי, אבל לאור הגמישות שמאפשרת ההנעה החשמלית אנחנו מאד נשמח עם מישהו ברנו ינסה לשחזר גם גרסה מודרנית לרנו 5 טורבו 2 עם מנוע והנעה מאחור. אם כבר אז כבר.