אחרי די הרבה זמן ולא מעט שינויים ודחיות, מודיעה רנו על חזרת השם ‘אלפין’ לכביש הציבורי. מכונית התצוגה המופיעה כאן, ‘ויז’ן’, מסמלת באופן ברור למדי (לטענת החברה) איך תראה הקופה הספורטיבית החדשה של אלפין שעתידה להיות מוצגת בגרסתה הסופית לקראת סוף השנה.
אם נכון הדבר והמכונית הסדרתית תהיה דומה עד זהה למכונית התצוגה כמובטח, אז זו כבר נראית כמו התחלה טובה למותג המתחדש.

הפרטים שרנו משחררים, מעטים למדי. לאלפין יהיה ככל הנראה מנוע מרכזי בעל ארבעה צילנדרים מוגדש טורבו ורנו מבטיחים משקל עצמי נמוך מאוד. עוד פרט קטן שנחשף הוא זמן היעד בתאוצה ל-100 קמ”ש – רנו מכוונים ל-4.5 שניות. המספרים והתצורה של האלפין מעמידים אותה ראש בראש מול מכוניות כמו אלפא-רומיאו 4C ופורשה קאימן. ואני מוכן להמר שהאלפין תיתן לשתי אלו פייט בכל הקשור למנהגי שלדה והגה. כי מי שמופקדים על פיתוח ה’אלפין’ החדשה, הם קבוצה של אנשים שנשלפו מ’רנו ספורט’ – חבר’ה שיודעים שיודעים דבר או שניים על מכוניות ספורטיביות, כיול וחדוות נהיגה.

העיצוב נראה כמו הומאז’ ל-A110, אבל אני חייב להודות שלטעמי המקור נראה טוב יותר. הויז’ן נראית מדהימה מזוויות מסוימות ובהחלט מצליחה ליצור קשר לאלפין A110, אך מזוויות אחרות היא נראית קצת לא אפויה, על מסך המחשב בכל אופן. תא הנוסעים נראה תכליתי מחד ועדכני על גבול ההיי-טקי מאידך. מעניין אם גם הוא יגיע לגרסה הסדרתית.

הפרטים כאמור מעטים מאוד עדיין, ואנחנו נדווח אם יצוצו נתונים נוספים. רנו תציג את ה’ויז’ן’ בז’נבה המתקרבת והם בטוח מתרגשים, מתוכננים ומצפים. אחרי 20 שנה של היעדרות, ‘אלפין’ חוזרת.