הכניסה של רנו לעידן ההנעה החשמלית לוותה בפרץ של נוסטלגיה, כאשר החברה הציגה דגמי קונספט חשמליים בפרשנות עיצובית מודרנית לשניים מהדגמים האייקוניים של החברה: רנו 5 ורנו 4. במקרה של רנו 5 היא צפויה להגיע לייצור כבר בשנה הבאה על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה, ואף לקבל גרסה ספורטיבית תחת המותג אלפין. גם רנו 4 תעשה קאמבק בשנת 2025 כקרוסאובר רטרו אבל ברנו משתעשעים בגרסה מודרנית לעוד קלאסיקה מודרנית.
מדובר בקונספט לרנו טווינגו חשמלית, עם עיצוב שהוא שחזור מודרני לעיצוב המבריק של רנו טווינגו המקורית. מעצבי רנו שמרו על כל האלמנטים המזוהים של הטווינגו המוקירת, מתצורת המונובוקס, דקך פנסי “עיני הצפרדע” שקיבלו פרשנות מודרנית עם חתימת LED חצי אליפטית ועד לשלושת פיתחי האוורור בצד ימין של מכסה המנוע. בניגוד לטווינגו המקורית, לקונספט החשמלי יש גם דלתות לנוסעים מאחור, אך מעצבי רנו השתדלו לטשטש את קיומן עם ידיות פתיחה מוסתרות בקורה C, כאשר ידיות הפתיחה של הדלתות הקדמיות הן בצורת חצי עיגול, בדיוק כמו במקור.
ברנו לא מפרסמים פרטים טכניים על רנו טווינגו קונספט למעט העובדה שהיא תתבסס על פלטפורמה משותפת על רנו 5 ורנו 4 החדשות, כאשר היא צפויה להציע צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד של 10 קילוואט ל-100 ק”מ. הטווינגו החשמלית אמורה להגיע לייצור סדרתי ב-2026 עם מחיר יעד של פחות מ-20 אלף אירו, מה שאומר שמידה רבה לא מדובר רק במחליפה לטווינגו הנוכחית המתבגרת, אלא גם במחליפה לרנו זואי כחשמלית העירונית העממית של רנו.
מה שמעניין לא פחות הוא שהטווינגו החשמלית כמו גם ה-5 וה-4 ישווקו תחת תת מותג חדש בשם אמפר (Ampere) שהשיקה רנו במקביל לחשיפת הקונספט, ויתמקד ביצור ושיווק של דגמים חשמליים. אמפר תמותג באופן שונה מדגמי רנו החשמליים, עם אולמות תצוגה נפרדים וקונספט מכירות שונה, אך תתבסס על רשת ההפצה והלוגיסטיקה של רנו. לאמפר יש גם סמל משלה שמורכב מ-25 מעוינים המרכיבים מעוין אחד גדול, שהוא צורת הסמל המסורתי של רנו.
דגמי אמפר יתבססו על שתי פלטפורמות עיקריות: AmpR Small שמקבילה לפלטפורמת CMF-B EV שנחשפה לאחרונה עבור רנו 5, ו-AmpR Medium שתהיה מקבילה לפלטפורמת CMF-C EV שתשמש את הדגמים החשמליים הקומפקטיים בברית המשותפת של רנו, ניסן ומיצובישי. בסך הכל אמורה אמפר להציג 7 דגמים חשמליים עד שנת 2031, כאשר היא תייצר לפחות שני דגמים חשמליים עבור אלפין, את המייקרה הבאה עבור ניסאן ודגם נוסף עבור מיצובישי. רנו מציבה יעדים שאפתניים עבור החטיבה עם ייצור 300 אלף מכוניות ב-2025 ומיליון מכוניות ונתח שוק של 10% באירופה ב-2031.