רנו מגאן RS מתחילה את דרכה בישראל באופן רשמי. סוף-סוף. הקומפקטית החמה מגיעה לכאן , אבל אנחנו האחרונים להתלונן על הרחבת היצע הדגמים לחובב ההגה הישראלי. המחירים מתחילים ב-235,000 שקלים.
מהבחינה המכאנית אפשר למצוא כאן מנוע ארבע ציל’ בנפח 1.8 ל’, מוגדש טורבו המפיק 280 כ”ס ו-39.8 קג”מ. אלו, מעבירים את הכוח אל גלגלים הקדמיים דרך תיבה רובוטית כפולת-מצמדים. זה נותן תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 5.8 ש’ בדרך למהירות מרבית בת 250 קמ”ש.
לפי היבואנית, כרגע תשווק כאן רנו מגאן RS בגרסת קאפ עם כיול ייחודי ומפרט הכולל דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, מערכת בלימה של ברמבו והיגוי לארבעת הגלגלים. לכבוד הגעתה לארץ, בחרנו לציין חלק (יש עוד לא מעט…) מהתאריכים המשמעותיים בחיי הדגם.
2004: רנו מגאן RS הראשונה מוצגת לעולם.
2005: גרסת הטרופי מוצגת.
2007: גרסת R26 מוצגת ולראשונה מוצע דיפרנציאל מוגבל החלקה בדגם.
2008: ה-R26 קובעת שיא הנעה קדמית בנורבורגרינג עם זמן של 8:17 ד’.
2010: מגאן 3 מקבלת גרסת RS.
2014: רנו מגאן RS275 טרופי R קובעת 7:54 ד’ מסביב לנורבורגרינג.
2015: גרסת ה-275 טרופי R מוצגת עם סדרת ייצור מצומצמת של 322 מכוניות.
2017: מגאן RS חדשה מוצגת.
2019: הטרופי R קובעת 7:40 ד’ מסביב לנורדשלייפה.