אני רוכב רק עכשיו על CF מוטו MT800 מסיבה מצוינת. מי שזוכר את הפרקים הקודמים יודע שהגב שלי לא תפקד לאורך רוב 2022. כך פספסתי את הרכיבה על האופנוע המסקרן הזה. הוא לא מסקרן בגלל הדברים הרגילים שמעניינים אותי. הוא מסקרן כי הוא דור חדש לאופנועים של החברה הזו, ורציתי לראות אם יש בשורה.
זה הזמן אולי להזכיר שאנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפה סינית בעולם הרכב. ישראל היא אי שאפשר לתרגל בו במים רדודים, רגע לפני הפלישה הגדולה לאירופה. יצרני הרכב הסיניים קופצים על השוק שלנו עם כל מה שיש להם, חלקם רושמים כאן הצלחה ברורה. אבל מכונית היא לא אופנוע, ומנוע חשמלי הוא לא מנוע בעירה פנימית.
הגל החשמלי משחק לידיהם של יצרני הרכב הסיניים, מעבר לתצורת הנעה שמאפסת לגמרי את היתרון בן מאה השנה שיש לאירופאים והאמריקאים עליהם, בכל מה שקשור למנועי בעירה פנימית. מספיק לנהוג ברכב בנזין סיני עדכני, בשביל להבין את הפער האדיר הזה. המנוע החשמלי מבטל אותו. באופנועים, סיפור אחר, יש משמעות יתירה ליכולת תכנון וכיול, בחירת גיאומטריה, והמנוע, צריך מנוע. בחסות שיתוף הפעולה ההדוק של CF מוטו עם ק.ט.מ, העניין הזה נפתר בצורה אלגנטית למדי. CF מוטו MT800 מונע באמצעות אותו טווין-מקבילי חדשני שהאוסטרים תכננו עבור סדרת ה-790 שלהם.

CF מוטו MT800 הוא אופנוע אדוונצ’ר בנפח בינוני אם כן, בדיוק מה שכל העולם מבקש לקנות בעידן הזה. הגרסה שהגיעה לידנו מצוידת בחישוק 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור עם צמיגי כביש בלי שום רמז הרפתקנות. יש לו גרסה מאובזרת יותר הכוללת גם ארגזים, מיגונים וחישוקי שפיצים. זו, לצערי, לא זמינה למבחן, לא נורא. גם הגרסה הזו, לא בדיוק דלה באבזור עם שני מצבי רכיבה, בקרת שיוט, ABS להטיה, מסך TFT צבעוני בגודל 5 אינץ’, פנסי ערפל, שני שקעי טעינה ועוד ועוד.
אני מתקרב לאופנוע הזה, ואיכשהו הוא נראה לי גדול למדי, והקווים העגולים שלחו מסר מרגיע מאוד, נינוח. הנפת רגל מעל המושב מגלה תנוחת רכיבה נוחה מאוד, מושב נמוך יחסית וישיבה משרת ביטחון, ‘בתוך האופנוע’ ולא מונף מעליו. ברזי הכיוונון של המשקף הקדמי נפתחים והמצב העליון נבחר. יציאה לדרך ואותו גודל שהוזכר קודם נעלם, קל להפנות את האופנוע במהירות אפס לתפוס כיוון ולשחרר גז.

צריך רגע לתת את הדעת על העניין הזה של לתת גז. כאילו, המנוע הזה לא היה שיא העידון באופנוע המקור, והיות ומדובר באותו המנוע אין סיבה שיהפוך את עורו כאן. זאת אומרת שבמצב הרכיבה הרגיל משיכה הגונה של ידית הגז תתבטא בתגובה חזקה למדי. כמה חזקה? ביציאה מפניות עירוניות, על הגז ועם לב שמח, ה-MT800 הזה מחליק את האחורי בפנייה בראשון ובהתיישרות מרים את הגלגל הקדמי. או לדוגמה, מספיק רמז קטן על מנוף שמאל בהילוך שני בכדי להטיס את הגלגל הקדמי מעלה. בקרת משיכה? אין. וזה די תמוה כי זה אופנוע טכנולוגי למדי. דפדוף ארוך בחיפוש אחר אפשרות הפעלה או ניתוק של אותה בקרה נעלמת העלה חרס. מה שכן יש כאן, וזה חשוב לדעתי עשרות מונים, זה מערכת בלימה חכמה מונחת IMU כזו שתשמור עליך גם בבלימת פתע בהטיה.
אז אני ממש לא בטוח שמנוע קוקוריקו בסגנון הזה, זה מה ש-CF באמת רוצים באופנוע שלהם, ובגלל זה אולי יש כאן מצב ‘גשם’ שממתן אותו והופך אותו עגול ומפתיע פחות. מה שכן בטוח זה שצריך להוריד את הכובע בפני CF מוטו על רמת הגימור והחומרים באופנוע הזה. החומרים מרגישים טוב, ההרכבה הדוקה, ואיפה שרואה העין הגימור עושה רושם איכותי. זה הזמן אולי לציין שהאופנוע עליו אני מדבר עבר כ-5,500 ק”מ כאופנוע הדגמות. כן, זה כמו בשנות כלב, כל ק”מ של אופנוע הדגמות כזה, צריך להיספר כשבעה. יפה.

אני מדלג ברשותך על תיאורי נוחות (מצוינת) ותפעול (קל ופשוט) ומגיע דווקא לנושא הכי לא קשור כאן. והוא השטח. יצא ובאחד מהימים ששהה אצלי האופנוע האמור קבעו החברים סיבוב שטח קצר. מדובר בתא שטח באיזור השרון, רוב רובו שבילים חוליים, חלקם פשוטים וחלק רצופי באמפים. יש גם מגוון עליות צפופות ועוד תופינים במתקן האימונים הזה של החבר’ה. CF מוטו MT800 לא באמת אמור לזוז מהר בתנאים הללו. בטח שלא עם הצמיגים האלו. זה יתאים יותר לגרסה המאובזרת עם החישוקים הנכונים ואולי צמיגים מתאימים. אבל מה לא עושים בשביל סיבוב עם החבר’ה.
בזמן מרדף אחר יתוש דו”פ ייעודי וחמיקה מתומקאר משופר, קבלתי חיזוק למה שהרגשתי על הכביש. תנוחת הרכיבה נותנת כאן שליטה מצוינת בנעשה גם בעמידה, אבל חשוב יותר, בישיבה. הגיאומטריה מוצלחת מאוד. על הכביש זה התבטא בשינויי כיוון מהירים אך לא תזזיתיים ויציבות כיוונית טובה. כאן על השבילים, כשהמוח דוחף את הכוח אל גלגל אחורי חלקלק, זה נתן החלקות ארוכות ונשלטות. גם אם אלו התחילו לפעמים בהפתעה. המתלים של קאיאבה לא מציעים מהלך אדיר אבל כן יש כל את כל אפשרויות הכיוונון והם פועלים בצורה עגולה, לא חובטים בשום מצב ומוסיפים לביטחון הכללי שמשדר הכלי הזה.
בשורה התחתונה ההתרשמות הפוכה מהציפיות. האופנוע הזה מרגיש כמו חתיכה אחת מתוכננת היטב, כשאם יש משהו שלא מתיישב כאן זה האופי המחוספס של מנוע שהגיע הישר מהאוסטרים. חיסרון נוסף? עם כל רשימת התוספות שיש כאן, קצת מפתיע לא למצוא בקרת משיכה. מעבר לאלו צריך לתהות על איזה כיוון מסמנת החברה הזו עם CF מוטו MT800. האם אנחנו עדים למתחרה זולה ונגישה לאופנועי הענק הקטום שמגיעה מהמזרח? רק הזמן יגיד.
מנוע טווין מקביל, 799 סמ”ק הספק 95 כ”ס ב-9,250 סל”ד מומנט 7.6 קג”מ ב-8,000 סל”ד משקל (רטוב) 235 ק”ג גובה מושב 825 מ”מ מיכל דלק 19 ל’ מחיר 65,000 שקלים