פורשה 911 היא אחת המכוניות החביבות על סדנאות הרכב והשיפורים, ופלטפורמה מצוינת כמעט לכל סגנון ורעיון להסבה, מגרסאות מסלול קיצוניות, גרסאות שטח קרביות ואפילו גרסאות במראה רטרו קלאסי. פורשה מציעה את שלל האפשריות הללו בגרסאות ייעודיות שניתן לרכוש בסוכנויות החברה (GT3 RS, דאקאר וספורט קלאסיק), אבל יש סדנאות שלוקחות את הרעיונות הללו צעד קדימה, בדיוק כפי שעושה כעת סדנת רבזאני.
סדנת רזבאני מקליפורניה ידועה בעיקר בזכות רכבי השטח הממוגנים והאימתניים שלה, כשלאחרונה גם הציגה מכונית על מטורפת עם יותר מ-1,000 כ”ס על בסיס שברולט קורבט מהדור האחרון. כעת חושפת החברה את הפרוייקט החדש שלה הנקרא Rezvani Retro והוא למעשה קיט ספורטיבי בעיצוב רטרו מודרני שנועד לבעלי פורשה 911.
הקיט המכונה RR1 הוא למעשה מחווה עיצובית לדגמי ה-935 של פורשה, סדרת דגמי המרוצים אותם בנו הגרמנים עבור גרופ 5 בין השים 1977 ל-1981 וכיכבה במרוצי סיבולת, ובעיקר במרוץ הלה-מאן. דגמי אלו התאפיינו חיצונית בשילוב של חרטום מחודד שאומץ לאחר מכן בדגמי ה-Flat Nose המוותר על יחידות התאורה העגולות וחלק אחורי מורחב ומאורך המשולב בספוילר מובנה כדי לשפר את האווירודינמיות.
בהתאם למקור ההשראה, הקיט של רזבאני כולל כנפיים חדשות בעלות מראה מחודד בהן משולבות יחידות תאורה רבועות, כתחליף פנסים הקופצים של דגמי ה-Flat Nose, המשתלבות עם פגוש קדמי מאסיבי בעל פתחי אוורור גדולים. הכנפיים הקדמיות המורחבות כוללות פתחי תיעול אוויר בצידן האחורי ומשתלבות עם חצאיות רחבות מעבר רוחב דלתות המכונית. כנפיים האחוריות שנופחו גם הן ונמתחות לאחור כשהן משלבות בתוכן ספוילר קבוע בולט כיחידה אחת.
קיט הגוף החדש עשוי כולו סיבי פחמן תורם תוספת של 20 ס”מ לאורכה של ה-911 וכ-13 ס”מ לרוחב של המכונית בחלקה האחורי. בהתאם לכך הורחבו גם מפשקי הסרנים של המכונית וכדי למלא את בתי הגלגלים ישנם חישוקים חדשים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור, בעיצוב רטרו התואם את מכוניות המסלול הקלאסיות, כאשר אלו הקדמיים אטומים בעלי חרירי אוורור בדפנות כפי שהיה נהוג בתקופה. מי שריצה להשלים את הלוק הקלאסי יכול לבחור גם בסכמת צביעה עם פסי מרטיני.
רזבאני תבנה רק 50 יחידות מהקיט הייחודי ותציע אותו בשלוש תצורות שונות של ה-911, כולן מהדור האחרון (992), עם מספר שיפורי מנוע ומערכת פליטה משודרגת, לצד מערכת מתלים משופרת כאשר ניתן יהיה לקבל את הרכב במפרט מותאם לכביש הציבורי או למסלול. הגרסה הראשונה תתבסס על הקאררה S עם הנעה אחורית והספק של 520 כ”ס או 550 כ”ס במפרט מסלול. הגרסה השניה של הקיט מותאמת לדגמי ה-GT3 עם הספק של 535 כ”ס או 565 כ”ס במפרט מסלול, והגרסה הבכירה על בסיס פורשה 911 טורבו S היא בעלת 715 כ”ס במפרט רגיל או 750 כ”ס במפרט מרוצים, עם תאוצה ל-100 קמ”ש בכ-2 שניות בלבד.
מחירו של הקיט עומד על 149 אלף דולר, לא כולל תוספות אופציונליות כמו כלוב בטיחות (5,500 דולר), מערכת בלימה משודרגת מתוצרת ברמבו (7,500 דולר), קוילאוברים מתכווננים מתוצרת אוהלניס (6,500 דולר) ושמשות קלות מפוליקרבונט (2,700 דולר). המחיר לפני תוספות דומה לזה של פורשה 911 קאררה GTS חדשה בארה”ב, ומדובר רק בקיט עצמו. הלקוחות המעוניינים בו יצטרכו לרכוש את ה-911 המתאימה, מה שהופך את ה-RR1 לעסק יקר למדי, אבל עדין הרבה יותר פשוט, נוח וזול מאשר לרכוש 935 קלאסית.