אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הולכת על רטרו: רזבאני במחווה לפורשה 935
ראשי » חדשות » הולכת על רטרו: רזבאני במחווה לפורשה 935
רזבאני

הולכת על רטרו: רזבאני במחווה לפורשה 935

סדנת רזבאני חושפת קיט חדש שמעניק ל-911 לוק רטרו מדליק בהשראת דגמי ה-935 האייקונים מסוף שנות ה-70' ועולה יותר מ-911 GTS חדשה

אופיר דואק 17/04/2024 צלם: יצרן

פורשה 911 היא אחת המכוניות החביבות על סדנאות הרכב והשיפורים, ופלטפורמה מצוינת כמעט לכל סגנון ורעיון להסבה, מגרסאות מסלול קיצוניות, גרסאות שטח קרביות ואפילו גרסאות במראה רטרו קלאסי. פורשה מציעה את שלל האפשריות הללו בגרסאות ייעודיות שניתן לרכוש בסוכנויות החברה (GT3 RS, דאקאר וספורט קלאסיק), אבל יש סדנאות שלוקחות את הרעיונות הללו צעד קדימה, בדיוק כפי שעושה כעת סדנת רבזאני.

סדנת רזבאני מקליפורניה ידועה בעיקר בזכות רכבי השטח הממוגנים והאימתניים שלה, כשלאחרונה גם הציגה מכונית על מטורפת עם יותר מ-1,000 כ”ס על בסיס שברולט קורבט מהדור האחרון. כעת חושפת החברה את הפרוייקט החדש שלה הנקרא Rezvani Retro והוא למעשה קיט ספורטיבי בעיצוב רטרו מודרני שנועד לבעלי פורשה 911.

הקיט המכונה RR1 הוא למעשה מחווה עיצובית לדגמי ה-935 של פורשה, סדרת דגמי המרוצים אותם בנו הגרמנים עבור גרופ 5 בין השים 1977 ל-1981 וכיכבה במרוצי סיבולת, ובעיקר במרוץ הלה-מאן. דגמי אלו התאפיינו חיצונית בשילוב של חרטום מחודד שאומץ לאחר מכן בדגמי ה-Flat Nose המוותר על יחידות התאורה העגולות וחלק אחורי מורחב ומאורך המשולב בספוילר מובנה כדי לשפר את האווירודינמיות.


בהתאם למקור ההשראה, הקיט של רזבאני כולל כנפיים חדשות בעלות מראה מחודד בהן משולבות יחידות תאורה רבועות, כתחליף פנסים הקופצים של דגמי ה-Flat Nose, המשתלבות עם פגוש קדמי  מאסיבי בעל פתחי אוורור גדולים. הכנפיים הקדמיות המורחבות כוללות פתחי תיעול אוויר בצידן האחורי ומשתלבות עם חצאיות רחבות מעבר רוחב דלתות המכונית. כנפיים האחוריות שנופחו גם הן ונמתחות לאחור כשהן משלבות בתוכן ספוילר קבוע בולט כיחידה אחת.

קיט הגוף החדש עשוי כולו סיבי פחמן תורם תוספת של 20 ס”מ לאורכה של ה-911 וכ-13 ס”מ לרוחב של המכונית בחלקה האחורי. בהתאם לכך הורחבו גם מפשקי הסרנים של המכונית וכדי למלא את בתי הגלגלים ישנם חישוקים חדשים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור, בעיצוב רטרו התואם את מכוניות המסלול הקלאסיות, כאשר אלו הקדמיים אטומים בעלי חרירי אוורור בדפנות כפי שהיה נהוג בתקופה. מי שריצה להשלים את הלוק הקלאסי יכול לבחור גם בסכמת צביעה עם פסי מרטיני.

רזבאני תבנה רק 50 יחידות מהקיט הייחודי ותציע אותו בשלוש תצורות שונות של ה-911, כולן מהדור האחרון (992), עם מספר שיפורי מנוע ומערכת פליטה משודרגת, לצד מערכת מתלים משופרת כאשר ניתן יהיה לקבל את הרכב במפרט מותאם לכביש הציבורי או למסלול. הגרסה הראשונה תתבסס על הקאררה S עם הנעה אחורית והספק של 520 כ”ס או 550 כ”ס במפרט מסלול. הגרסה השניה של הקיט מותאמת לדגמי ה-GT3 עם הספק של 535 כ”ס או 565 כ”ס במפרט מסלול, והגרסה הבכירה על בסיס פורשה 911 טורבו S היא בעלת 715 כ”ס במפרט רגיל או 750 כ”ס במפרט מרוצים, עם תאוצה ל-100 קמ”ש בכ-2 שניות בלבד.

מחירו של הקיט עומד על 149 אלף דולר, לא כולל תוספות אופציונליות כמו כלוב בטיחות (5,500 דולר), מערכת בלימה משודרגת מתוצרת ברמבו (7,500 דולר), קוילאוברים מתכווננים מתוצרת אוהלניס (6,500 דולר) ושמשות קלות מפוליקרבונט (2,700 דולר). המחיר לפני תוספות דומה לזה של פורשה 911 קאררה GTS חדשה בארה”ב, ומדובר רק בקיט עצמו. הלקוחות המעוניינים בו יצטרכו לרכוש את ה-911 המתאימה, מה שהופך את ה-RR1 לעסק יקר למדי, אבל עדין הרבה יותר פשוט, נוח וזול מאשר לרכוש 935 קלאסית.

פורשה 911 פורשה 935 רזבאני רזבאני RR1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד