את שנת 2022 סיכמה פרארי כשנת שיא של כל הזמנים עם זינוק של 18.5% במכירות ורווחי שיא. אחרי נתונים כאלו שהגיעו אחרי כמה שנים של משברים עולמיים ניתן היה לצפות שבמראנלו יתקשו לשחזר את המספרים, אלא שמחשיפת הדוחו”ת של שנת 2023 מתגלה כי פרארי הצליחה לשבור שוב שיאי מכירות, עם מספרים שעד לפני מספר שנים נחשבו דמיוניים עבור החברה האקזוטית.
בשנת 2023 מסרה פרארי בחרבי העולם 13,663 מכוניות ללקוחות מאושרים, עליה של 3.3% לעומת שנת 2022. מה שמשמח יותר את רואי החשבון של החברה היא העובדה שההכנסות הנקיות צמחו ב-17.2% לכמעט 6 מיליארד יורו, כאשר הרווח הנקי של החברה זינק ב-34% והסתכם ב-1.257 מיליארד יורו. אגב, גם עובדי פרארי יכולים להיות מרוצים מהתוצאות העיסקיות הללו, כאשר הם צפויים לקבל בונוס של כ-13.5 אלף יורו.
שווקי אירופה, אפריקה והמזרח התיכון המשיכו להחזיק בנתח המסירות הגדול ביותר של פרארי עם 6,063 יחידות וגידול של 2%. בשוקי ביבשת אמריקה צמחה פרארי בשנה החולפת ב-11% ל-3,811 יחידות, כאשר האחראית הגדולה לצמיחה הזו ושל פרארי בכלל בשנה החולפת היא הפורוסאנגווה. הצמיחה בשווקים הללו הצליחה לפצות על ירידה של 4% בשוק הסיני שבו נמסרו 1,490 מכוניות פרארי (כולל בהונג קונג וטאיוואן).

לצד הפורוסאנגווה, בלטה עליה במסירות של דגמי פרארי ההיברידיים מסדרות ה-296 וה-SF90, כאשר הנתח של הדגמים ההיברידיים מהווה כבר 44% מהמסירות של דגמי פרארי. לצד זאת, בשנת 2023 נמסרו היחידות האחרונות של סדרת ה-F8 ושל הפורטופינו M שהוחלפה על ידי הרומא ספיידר. אגב, גם בישראל רשמה פרארי שנת שיא נוספת עם 20 יחידות שעלו לכבישים, מתוכן 7 יחידות מדגמי ה-296 כשלצידן 6 יחידות של ה-F8 ספיידר ועוד 3 יחידות של הפורטופינו רגע לפני שפרשו לפנסיה ואפילו SF90 אחת.
האם פרארי תשבור שיאי מכירות גם ב-2024? בחברה היו מאד רוצים לעשות זאת אלא שכרגע עקב ביקושי שיא, כל הדגמים הקיימים כיום של החברה שיתגלגלו מפס הייצור מכורים מראש עד לשנת 2025. כך שהכל תלוי בעד כמה תצליח פרארי להגדיל את היקפי הייצור. בנוסף אמורה פרארי לחשוף במהלך השנה הקרוב שלושה דגמים חדשים שכבר נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים. אחת מהן היא היורשת של ה-812 סופרפאסט שתיכנס לייצור רק בשנה הבאה. כמו כן צפויה השנה גם בכורה להיפרקאר חדשה שתהיה היורשת של הלה פרארי. בכל מקרה, יש לכם עוד זמן לחסוך.