עולם השיפורים השתנה ללא היכר בעשורים האחרונים עם ההשתלטות של מחשבים על כל מאפייני ניהול מערכות יחידת ההנעה. שינן של חברות המציעות תוכנות ניהול משופרות כדי לסחוט עוד כוחות סוס ממערכות ההנעה, בפרט כאלו המשלבות מגדשים שונים. אל התחום שבו פחו סדנאות שיפורים וחברות אפטרמרקט שיצרו תוכנות ייעודיות נכנסות גם חטיבות הביצועים של יצרניות הרכב, כמו למשל פורד פרפורמנס.
חטיבת הביצועים של פורד מציעה מגוון חבילות שיפורים לדגמי פורד הקיימים (כמו למשל קיט סופרצ’ארג’ר מקורי למוסטאנג) שזוכות לאחריות יצרן מלאה. כעת משחררת החברה בארה”ב עדכון תוכנה עבור מנוע ה-V6 המוגדש המשמש את גרסאות הראפטור של הברונקו והריינג’ר. אמנם כרגע לא ניתן לבצע את עדכון התוכנה ב-OTA ופשוט להוריד אותה מהענן אלא להתקינה אצל דילר של פורד, אבל זה לא כזה מפריע לאור התוצאה הסופית.
התוכנה אותה מציעה כעת פורד מעלה את ההספק בצמד הראפטורים ל-455 כ”ס ו-74.1. מדובר בשיפור משמעותי לעומת 405 כ”ס ו-59.5 קג”מ שמספק מנוע בזה בריינג’ר ראפטור בגרסתו האמריקאית והלא מוגבלת. בברונקו ראפטור זהו שיפור מהספק סטנדרטי של 418 כ”ס ו-60.8 קג”מ. כלומר שיפור של כמעט 10% בהספק אותו ניתן להשיג על ידיד התוכנה בהתקנת הריינג’ והברונקו ראפטור מהשנים 2022.
מחיר עדכון התוכנה בארה”ב על 825 דולר לפני שימוש בקופונים אותה מציעה פורד ללקוחותיה מעת לעת. זה אומר שתמורת כל כ”ס שיתווסף משלמים פחות מ-20 דולר, לא רע בכלל. בהתאם לגישה של פורד למי שרוכש את חבילות השיפורים המקוריות שלה, התקנת התוכנה מגובה באחריות של עד 36 אלף מייל. לפחות כרגע לא מתוכנן עדכון התוכנה להיות מוצע בשווקים אחרים בעולם. לא שזה כל כך משנה לנו כי בישראל, גם כך שדרוגים שכאלו גם הם מסוג הדברים מציבים את הלקוח בסטאטוס של עובר חוק.