בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 יצאה פרארי עם פרויקט ה-SP, שבו מחלקת ההתאמה האישית שלה מעצבת ובונה החברה מכוניות בהתאם לדרישות והרצונות של לקוחות נבחרים ועשירים. כל מכונית היוצאת תחת פרויקט SP היא יחידה במינה ובימים אלו מציגה פרארי דגם נוסף בסדרה.
הדגם החדש נקרא SP-8 אך בניגוד להיגיון במספור לא מדובר בדגם השמיני בסדרה (היו יותר), אלא כיוון שהוא מתבסס על ה-F8 ספיידר. הפרויקט שנעשה לפי בקשתו של לקוח גדול של פרארי מטאיוואן, אשר רצה מכונית רודסטר טהורה ובהתאם לכך ל-SP-8 הדו-מושבית אין כלל גג וחלון אחורי.
העיצוב משלב אלמנטים שונים מה-296 יחד עם שבכה תלת ממדית שהיא למעשה כונס אוויר העמוק בפגוש וקו חלונות שעולה ומתחבר לחיפוי שמאחורי שני המושבים, כאשר יחד עם צביעה כהה יותר מעין הפרדה בין הקוקפיט לחלק האחורי של המכונית בו שוכן המנוע. אגב, כמו ב-F8 ספיידר, גם ב-SP8 המנוע מוסתר מתחת לחפוי מלא בעל כונסי אוויר. עוד פרט מעניין בעיצוב הוא החישוקים הייחודים עוצבו כמחווה לחישוקי הכוכב של ה-F40 האייקונית.
יחידת ההנעה זהה לזו שב-F8, עם מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר. בפרארי לא דיווחו אם נעשה שינוי כלשהו במנוע, כך שלכל הפחות הוא נשאר במפרטו המקורי של ה-F8 מה שמאפשר לו להניב 720 כ”ס וכמעט 80 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. תא הנוסעים זהה בעיצובו לזה של ה-F8 אך הוא זכה לגימור בהתאם לדרישות הלקוח הכולל בין היתר צפוי אלקנטרה ללוח המכשירים ולמושבים הייחודיים בצבעי כחול כהה וצהוב.
עוד בטרם תגיע המכונית ללקוח אשר הזמין אותה, תהיה הזדמנות לקהל הרחב לראותה אותה בזמן בקרוב כאשר תוצג באירוע סוף השנה של פרארי במסלול מוג’לו, כשלאחר מכן תוצב במוזיאון פרארי במראנלו עד חודש מרץ 2024.