כבר למעלה מ-30 שנה, למעשה מאז הצגתה של ה-RS2, מתמחה אאודי בייצור של טילי שיוט בין יבשתיים רב שימושיים במרכב סטיישן. עד כדי כך הפכה תצורת הסטיישן למזוהה עם דגמי ה-RS של אאודי, שאת ה-RS6 ניתן להשיג בשני הדורות האחרונים רק בתצורת סטיישן. אלא שהשנה תציג אאודי דור חדש למכונית הסאלון שלה שתהיה חשמלית לחלוטין, מה שלמעשה מבשר על כך שה-RS6 הנוכחית הנמצאת איתנו מאז 2020 נמצאת בישורת האחרונה של חייה.
חטיבת הספורט של אאודי ניצלה את ההזדמנות וחושפת בימים אלו מהדורה חדשה של RS6 אוואנט המכונה GT ואמורה להיות ה-RS6 הקיצונית ביותר אי פעם (לפחות עד שתגיע מהדורת פרידה סופית). מבחינה מכאנית, מבוססת ה-GT על אאודי RS6 פרפורמנס שהוצגה בסוף שנת 2022, עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים המספק 630 כ”ס ו-86.7 קג”מ – 30 כ”ס ו-5 קג”מ יותר מאשר ב-RS6 סטנדרטית. זה אומר שהסופר סטיישן הזו מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.3 שניות, ל-200 קמ”ש ב-11.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 305 קמ”ש.
אלא שזה לא העיקר במהדרות ה-GT החדשה. באאודי החליטו לבצע ב-GT טיפול קוסמטי מעמיק בהשראת דגם התצוגה RS6 GTO שהוצג במקביל לחשיפת הדור הנוכחי של ה-RS6, כשהוא עצמו עוצב בהשראת אאודי 90 קוואטרו ISMA שכיכבה במרוצי הטורינג בארה”ב בסוף שנות ה-80 ואף זכתה במירוץ הפייקס פיק בין היתר.
בהתאם לכך זוכה מהדורת ה-GT לפגוש קדמי חדשה בעל פינות רבועות המובלט לפנים עם כונסי אוויר עצומים ומושחרים המשתלבים עם השבכה החדשה של ה-RS6. הפגוש המוגדל משתלב עם כנפיים קדמיות מורחבות ומכסה מנוע חדש העשויים מסיבי פחמן. מאחור ישנו פגוש חדש מוגדל בעל המשתלב גם הוא עם תפיחות בתי הגלגלים המורחבים, דפיוזר גדול וספויילר אחורי שבולט מעל קו הגג. אגב, לראשונה ויתרה אאודי על מסילות הגג השימושיות האופייניות ל-RS6. המרכב כולו נצבע בצבע לבן בשילוב אדום אפור בהשראת סכימת בצביעה של אאודי 90 קוואטרו ISMA. את החבילה הקוסמטית משלימים חישוקי 22 אינץ’ העשויים גם מהם מסיבי פחמן, בעיצוב 6 צלעות המזוהה עם דגמי ה-RS לדורותיהם העוטים צמיגי קונטינטל ספורט קונטקט 7 במידה 285/30.
מבפנים תוכלו למצוא מעבר לגימור אלקטנרטה עם תפרים אדומים-אפורים גם מושבי באקט חדשים עם מסגרת מסיבי פחמן, ועוד כמה נגיעות יחודיות שמעניקות תחושה שבין מכונית סאלון למכונית על.
מעבר לכך מגיעה אאודי RS6 אוואנט GT לראשונה עם קויילאוברים מתכווננים, מתלים המוקשחים ב-30% מלפנים ו-80% מאחור, מוטות מייצבים מועבים ומרכב המונמך בס”מ בהשוואה ל-RS6 סטנדרטית, כאשר הרוכשים גם יקבלו ערכת כלים כדי לבצע כיוונון אישי של המתלים לטעמם. מי שבכל זאת יעדיף קצת פחות הארד קור יוכל לקבל את מהדורת ה-GT עם בולמים אדפטיביים או מתלי אוויר אקטיביים. עוד ברשימת הציוד התקני של ה-GT ישנם בלמים קרמיים ודיפרנציאל ספורט אחורי המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים באופן משתנה, זאת בנוסף לחלוקת הכוח המשתנה בין הסרנים שיכולה להגיע עד 85% לגלגלים האחוריים מחלוקה בסיסית של 40:60 האופיינית לדגמי ה-RS.
אאודי תייצר רק 660 יחידות ממהדורת ה-GT, כאשר תג המחיר ההתחלתי יעמוד על 219 אלף יורו, כמעט 80 אלף יורו יותר מאשר מחירה של RS6 פרפורמנס סטנדרטית בגרמניה ו-50 אלף יורו יותר ממחירה של אאודי R8. מה שבטוח הוא שגם ה-GT הזו תהפוך תוך מספר שנים לפריט אספנים נחשק כמו לא מעט מכוניות אקזוטיות.