חטיבת המסחריות והטנדרים של קבוצת סטלנטיס בצפון אמריקה חשפה אמש את ראם 1500 החדש – הטנדר הגדול המתחרה בקטגוריה הפופולארית ביותר בארה”ב מול פורד F150 ושברולט סילבראדו 1500. ראם 1500 החדש מסמל את הכיוון העתידי בטנדרים של המותג, עם דגש על התייעלות בצריכת הדלק ופליטת המזהמים כמו גם מעבר הדרגתי להנעה חשמלית.
ראם 1500 החדש כולל עיצוב עדכני עם לא מעט אלמנטים, בעיקר בחזית, שנועדו ליישר קו עם המראה של ראם 1500 החשמלי שכבר נחשף בעבר שהוצג לצידו (ועליו ונתוניו נרחיב בנפרד). תא הנוסעים שודרג אף הוא כאשר לצד עיצוב חדש, חוגת בורר הילוכים מימין להגה, מערכת מולטימדיה עדכנית ושיפור באיכות החומרים נוספת גם אופציה למסך 10.25 אינץ’ נוסף לנוסע מלפנים ותצוגת עילית לנהג.
הבשורה החשובה של ראם 1500 החדש היא מתחת למכסה המנוע. ראם 1500 נפרד ממנוע ה-V8, כשהמנוע העיקרי מעתה יהיה מנוע ה”הוריקן” החדש של קבוצת סטלנטיס – שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו. זה המנוע שצפוי להחליף את רוב מנועי ה-V8 הוותיקים והאהובים ברוב רכבי ה-SUV והנוסעים של ג’יפ, דודג’ וקרייזלר, כולל בדגמים אייקונים כמו דודג’ צ’אלנג’ר. הצנוע החדש מצטרף למנוע הפנטסטאר V6 הוותיק שימשיך להיות מוצע כמנוע הבסיסי בהיצע של ראם 1500.
מנוע ההוריקן החדש מספק 420 כ”ס ו-64.9 קג”מ ויוצע בכל גרסאות ורמות הגימור של הראם. גרסה מחוזקת של מנוע זה עם 540 כ”ס ו-72 קג”מ תוצע בגרסת ה-RHO החדשה שהיא למעשה גרסת ביצועים לשטח שתהיה בפסגת ההיצע של הסדרה עד להגעת ה-TRX החדש. כל הדגמים עם מנוע ההוריקן מצוידים גם במתלה אחורי חדש רב חיבורי עם סרן חי ואפשרות למנגנון איזון גובה אקטיבי. כאופציה ייחודית בסגמנט ניתן יהיה לקבל את ראם 1500 גם עם מתלי אוויר אקטיביים עם חמישה מצבי כיול.
כאמור, הגרסה החשמלית נחשפה גם היא לצד ראם 1500 המחודש, כשלצד הגרסה הכל חשמלית הוצגה גם גרסה חשמלית נוספת עם גנרטור מאריך טווח. גרסה זו נושאת את השם נוסטלגי ראמצ’רג’ר שהיה בשימוש עבור רכב ה-SUV הגדול של דודג’ (תואם שברולט בלייזר) בשנות ה-70 וה-80, והיא ממותגת כגרסת הביצועים של סדרת ראם 1500. אגב, הגרסאות החשמליות מתבססות על פלטפורמת STLA Frame החדשה של סטלנטיס בניגוד לראם 1500 החדש שבנוי על שדרוג של פלטפורמת שלדת הסולם הישנה.
לראמצ’ארג’ר מנוע חשמלי קדמי בהספק של 335 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 319 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 663 כ”ס עם מומנט משולב של 85 קג”מ. זה מספיק לטנדר המגודל להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-4.5 שניות ברצפת הטנדר מותקנת סוללה בקיבולת של 92 קוט”ש הניתנת לטעינה מהיקה בקצב של 145 קילוואט, או באמצעות מנוע V6 3.6 ליטר המספק 175 כ”ס המותקן כגנרטור המסוגל לספק טווח נסיעה של 690 ק”מ.