גל דגמי 2025 החדשים של ימאהה ממשיך להגיע לישראל. אחרי שבשבועות האחרונים נחתו כאן ימאהה טרייסר 9, ימאהה טימקס 560 וימאהה MT07 החדשים, מגיע תורו של ימאהה טנרה 700 החדש להניח את גלגליו בישראל. כמו יתר הדגמים החדשים של ימאהה, גם טנרה 700 החדש נחשף בתערוכת מילאנו האחרונה כשהוא זוכה ללא מעט חידושים משמעותיים.
ימאהה טנרה 700 כבר בן 6 והעדכון לו זכה בא לטפל בדיוק בנקודות החיוניות כדי להעניק לו מראה צעיר, כשזה אומר חזית חדשה עם ארבע גופי תאורת לד תחת לכיסוי שקוף, משקף חדש ועיצוב חדש, מיקום שונה למיכל הדלק שנפחו עומד כעת על 16 ליטרים ועיצוב חדש ליחידת המושב. בקוקפיט ישנו מסך TFT חדש ואנכי בגודל 6.3 אינץ’ עם תצוגת מידע משתנה וקישורית מלאה.
מנוע הטווין המקבילי בנפח 690 סמ”ק נותר ללא שינוי מהותי, למעט התאמתו לתקינה יורו 5+ כשהספקו נותר על 74 כ”ס ו-6.9 קג”מ. באופן מעניין, נכון לעתה תיבת ה-Y-AMT בעלת אפשרות התפעול האוטומטית עדין לא מוצעת בטנרה. שינוי מהותי יותר עברה מערכת המתלים הכוללת כעת מזלג קדמי הפוך 43 מ”מ של קאייבה ובולם אחורי חדש מאלומיניום, שניהם עם אפשרות כיוונון מלאה שלא הייתה קיימת בדגם הבסיסי של ימאהה טנרה 700 בעבר. חבילת האלקטרוניקה כוללת שני מצבי ניהול מנוע, שלושה מצבי פעולה של מערכת ה-ABS כולל אפשרות ניתוק ואפשרות ניתוק של מערכת בקרת המשיכה.
ימאהה הציעה את הטנרה 700 במהלך השנים בשלל גרסאות שונות ומשודרגות, והיא ממשיכה בכיוון דומה גם הדור החדש. הגרסה הראשונה שמצטרפת לטנרה 700 הרגיל היא גרסת ראלי קרבית יותר, שלה מתלים משודרגים מתוצרת קאייבה עם מהלך ארוך יותר ב-20 מ”מ, מרווח גחון משופר העומד על 25.5 ס”מ ומיגון גחון מקורי מאלומיניום. גרסת הראלי נבדלת חיצונית בכנף קדמית גבוהה, חישוקים מוזהבים, מושב ראלי צר וספורטיבי יותר. את החבילה משלימה סכימת צבעיה וגרפיקה מדליקה בסגנון רטרו כמחווה לדגמי הטנרה משנות ה-80′.
מחירו של ימאהה טנרה 700 עומד על 75 אלף שקלים כולל אגרות רישוי לגרסה הסטנדרטית, אותה ניצן לקבל ללא תוספת תשלום גם עם מושב מונמך בגובה של 860 לעומת 875 מ”מ. מחיר גרסת הראלי עומד על 84 אלף שקלים כולל אגרות רישוי.